  • Data: 2016-12-21 21:12:07
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    W dniu 21.12.2016 o 19:17, J.F. pisze:

    >Ale znów się podkładasz. Celem (przynajmniej oficjalnie) nie jest
    >łapanie "pijanych kierowców" (również rowerów co z naciskiem
    >podkreślam), a poprawa bezpieczeństwa. I czy łapiesz tych na rowerach
    >i poniżej 0,5, to na bezpieczeństow specjalnie wpływu nie ma.

    No to patrzymy w inna statystyke.
    Wypadkow spowodowanych przez pijanych kierowcow samochodow
    ~1200. Wypadkow spowodowanych prze pijanych rowerzystow 177.
    Wypadkow w ogole 37 tys.

    Ja bym tam rzekl, ze nawet lapanie tych z powyzej 0.5 promila wplywu
    na bezpieczenstwo specjalnie nie ma.
    Trzezwych trzeba lapac.

    Ale ... jak przestaniesz lapac, to pijanych kierowcow przybedzie.
    Tym niemniej podwyzke limitow popieram.

    >Rowerzysci na ścieżkach również, a jak którego coś rozjedzie, to
    >zwykle jego samego (sprawdzałem kiedyś i zależnie od roku pijani
    >rowerzyści wszelkiego typu zabijają jedną... albo zero osób
    >"postronnych")

    Z predkoscia roweru trudno kogos zabic, szczegolnie z predkoscia
    pijanego roweru.
    Ale ... mozesz wyjechac na jezdnie, trzezwy kierowca samochodu usiluje
    cie ominac, i skonczy na drzewie.
    Po czym policja powie "nadmierna predkosc, bo rowerzysta sie zmyje bez
    sladu ...

    >Nie wiemy. Jeśli masz dane ile wypadków powodują kierowcy pojazdów
    >mechanicznych poywżej 0,5 promila, to podziel się proszę wraz ze
    >źródłem, bo jest to informacja która wygląda na utajnioną.

    A nie, tego to nie wiemy, tylko jak mowie - jesli 75% zlapanych
    kierowcow samochodow ma ponad 0.5promila, to podejrzewam, ze wypadkow
    powoduja nawet wiecej niz proporcjonalnie.
    A to juz w miare dokladna liczba - i bez wiekszego znaczenia czy to
    bedzie 75% z tych 1200 czy 95%.

    >Patrzyłem - średnio wychodzi z grubsza 1/250 (wszystkich z
    >rowerantami włącznie) czyli faktycznie 1/500. Sporo mniej niż 5%.

    Ale co Ci wychodzi ?

    Tu bys musial miec albo dane z jakies masowej kontroli - ilu
    skontrolowano, ilu zlapano - i cos raz czy dwa policja takie dane
    podala,
    albo pomyslec - ilu znajomych pociaga w pracy przed wyjsciem i to
    jeszcze codziennie, albo przyjezdza w stanie kaca ... no dobra,
    znajomi to nie jest dobra probka statystyczna.

    >Podobny do czego - do ciężko pijanych czy do trzeźwych? Więc zaspytam

    Do trzezwych. Jesli nawet ten 1% kierowcow jezdzi "po uzyciu", i jest
    podobnie wypadkowa, to nam daje 270 wypadkow.
    Rzecz godna zwalczania, bardziej niz pijani rowerzysci :-)

    Choc w sumie ... ten 1% to tak bez uzasadnienia.
    Wczesniej pozwolilem sobie zrzucic na prawdziwie nietrzezwych chocby i
    95% wypadkow z grupy pijanych ... co by nam pozostawialo 60 wypadkow
    spowodowanych przez tych "po uzyciu".

    Te 95% to w sumie tez bez uzasadnienia ... ale w koncu trzezwi tez
    robia wypadki, i to znacznie wiecej,
    to czemu wszystkie "pijane" mialyby byc przez tych z ponad 0.5
    spowodowane ?

    >inaczej - to cała europa zachodnia się myli w kwestiach
    >bezpieczeństwa ruchu drogowego, a byłe demoludy mają rację. Bo coś mi
    >się nie wydaje;)

    To trzeba inaczej - wypij piwo, zobacz na ile ci zaszkodzilo, wypij
    drugie, znow zobacz ... po dwoch, to gdzies w okolicach 0.5 sie ma ...
    ja sie tam musze jeszcze doprawic, zeby w glowie szumialo.

    A - zachodnie piwa slabsze, to oni moga jeszcze trzecie zaryzykowac...

    J.