eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRutynowa kontrola trzeźwości...Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
  • Data: 2016-12-21 21:12:07
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    W dniu 21.12.2016 o 19:17, J.F. pisze:
    >> Mnie chodzi tylko o to, ze nie nalezy podejrzewac, aby podniesienie
    >> limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem
    >> jak
    >> widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila.
    >> Za
    >> to nawet za Odra juz kary leca.

    >Ale znów się podkładasz. Celem (przynajmniej oficjalnie) nie jest
    >łapanie "pijanych kierowców" (również rowerów co z naciskiem
    >podkreślam), a poprawa bezpieczeństwa. I czy łapiesz tych na rowerach
    >i poniżej 0,5, to na bezpieczeństow specjalnie wpływu nie ma.

    No to patrzymy w inna statystyke.
    Wypadkow spowodowanych przez pijanych kierowcow samochodow
    ~1200. Wypadkow spowodowanych prze pijanych rowerzystow 177.
    Wypadkow w ogole 37 tys.

    Ja bym tam rzekl, ze nawet lapanie tych z powyzej 0.5 promila wplywu
    na bezpieczenstwo specjalnie nie ma.
    Trzezwych trzeba lapac.


    Ale ... jak przestaniesz lapac, to pijanych kierowcow przybedzie.
    Tym niemniej podwyzke limitow popieram.

    >Rowerzysci na ścieżkach również, a jak którego coś rozjedzie, to
    >zwykle jego samego (sprawdzałem kiedyś i zależnie od roku pijani
    >rowerzyści wszelkiego typu zabijają jedną... albo zero osób
    >"postronnych")

    Z predkoscia roweru trudno kogos zabic, szczegolnie z predkoscia
    pijanego roweru.
    Ale ... mozesz wyjechac na jezdnie, trzezwy kierowca samochodu usiluje
    cie ominac, i skonczy na drzewie.
    Po czym policja powie "nadmierna predkosc, bo rowerzysta sie zmyje bez
    sladu ...

    >>> Ze statystyki nic nie wychodzi, bo nie wiemy jaki procent wypadków
    >>> powodują pijani kierowcy (bez cudzysłowiu),
    >> To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.

    >Nie wiemy. Jeśli masz dane ile wypadków powodują kierowcy pojazdów
    >mechanicznych poywżej 0,5 promila, to podziel się proszę wraz ze
    >źródłem, bo jest to informacja która wygląda na utajnioną.

    A nie, tego to nie wiemy, tylko jak mowie - jesli 75% zlapanych
    kierowcow samochodow ma ponad 0.5promila, to podejrzewam, ze wypadkow
    powoduja nawet wiecej niz proporcjonalnie.
    A to juz w miare dokladna liczba - i bez wiekszego znaczenia czy to
    bedzie 75% z tych 1200 czy 95%.

    >>> ani jaki procent kierowców jest pijanych.
    >> A to faktycznie trudno ustalic.
    >> Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli,
    >> trudno
    >> tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak
    >> sie u
    >> nas jeszcze nie pije. Chyba nie.

    >Patrzyłem - średnio wychodzi z grubsza 1/250 (wszystkich z
    >rowerantami włącznie) czyli faktycznie 1/500. Sporo mniej niż 5%.

    Ale co Ci wychodzi ?

    Tu bys musial miec albo dane z jakies masowej kontroli - ilu
    skontrolowano, ilu zlapano - i cos raz czy dwa policja takie dane
    podala,
    albo pomyslec - ilu znajomych pociaga w pracy przed wyjsciem i to
    jeszcze codziennie, albo przyjezdza w stanie kaca ... no dobra,
    znajomi to nie jest dobra probka statystyczna.

    >>> tylko ewidentnie z
    >>> tych danych wynika, że ściganie 0,2-0,5 jest bez sensu,
    >> Moze nie tak ewidentnie, ale raczej malo takich wypadkow.
    >> Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
    >> zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w
    >> wypadkach, i
    >> to juz wychodzi jakas spora liczba.
    >Podobny do czego - do ciężko pijanych czy do trzeźwych? Więc zaspytam

    Do trzezwych. Jesli nawet ten 1% kierowcow jezdzi "po uzyciu", i jest
    podobnie wypadkowa, to nam daje 270 wypadkow.
    Rzecz godna zwalczania, bardziej niz pijani rowerzysci :-)

    Choc w sumie ... ten 1% to tak bez uzasadnienia.
    Wczesniej pozwolilem sobie zrzucic na prawdziwie nietrzezwych chocby i
    95% wypadkow z grupy pijanych ... co by nam pozostawialo 60 wypadkow
    spowodowanych przez tych "po uzyciu".

    Te 95% to w sumie tez bez uzasadnienia ... ale w koncu trzezwi tez
    robia wypadki, i to znacznie wiecej,
    to czemu wszystkie "pijane" mialyby byc przez tych z ponad 0.5
    spowodowane ?

    >inaczej - to cała europa zachodnia się myli w kwestiach
    >bezpieczeństwa ruchu drogowego, a byłe demoludy mają rację. Bo coś mi
    >się nie wydaje;)

    To trzeba inaczej - wypij piwo, zobacz na ile ci zaszkodzilo, wypij
    drugie, znow zobacz ... po dwoch, to gdzies w okolicach 0.5 sie ma ...
    ja sie tam musze jeszcze doprawic, zeby w glowie szumialo.

    A - zachodnie piwa slabsze, to oni moga jeszcze trzecie zaryzykowac...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: