  • 11. Data: 2011-10-23 17:29:54
    Temat: Re: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Takie łomotanie w postaci podskakiwania przy ruszaniu na półsprzęgle
    > mialem od zawsze, mechnicy przez kilka lat nie doszukali się problemu z
    > zawieszeniem silnika mimo moich wątpliwości co do poduszek. Sa jakieś
    > inne powody?

    No Iglo napisał że TTTM.
    Zawsze możesz to spróbować poprawić - skoro fabryczne poduszki są po
    prostu słabe, to można je utwardzić. Na próbę można zakleić klejem
    poliuretanowym - docelowo wymienić element gumowy na poliuretanowy.

    Bo to chyba bywa tak, że decyzja o wstawieniu w fabryce miękkich
    poduszek ma istotne powody w tym że mieli problemy z telepaniem się
    silnika przy wolnych obrotach i utwardzenie tego spowoduje że cała buda
    zacznie drżeć przy wolnych obrotach.

    A ta poduszka którą wymieniałeś to ori z ASO, czy jakiś zamiennik?
    Bo niektóre samochody tak mają, że poduszki muszą być bardzo odpowiednie
    żeby utrzymać cienki balans między trzymaniem silnika, a
    nieprzenoszeniem drgań na budę.

    > Wo wziiiuuut pojawia się tylko przy ostrym ruszaniu na półsprzegle.
    > Jak-gdyby przy slizganiu. Spróbuje dyktafon zamontować pod maską i nagrać.

    Dźwięki i drgania przy ruszaniu pedałem sprzęgła są z kolei
    charakterystyczne dla padającego łożyska sprzęgła.

  • 12. Data: 2011-10-23 17:59:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Trafiony zatopiony. U mnie to 2.2dci.

    > Nie przypuszczam. Kiedyś się tak nie ruszała.

    Widziałem że to Renault, w każdym z nich chyba gałka żyje własnym życiem.