    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 20 Feb 2013 06:21:18 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rozwalony silnik
    From: m...@g...com

    W dniu środa, 20 lutego 2013 15:14:46 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:
> [...]
    dole silnika i silnik do wymiany ...

    > Pytanie co to znaczy "wszystko zaj.. olejem". Przez taką dziurę mogło
    >
    > być tego dużo - na górze też. Zresztą pytanie, czy nie działo się coś
    >
    > wcześniej.

    > Raczej nie.
    Witam

    "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w
    czarnej mazi.
    Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winny
    zawor EGR, sprawdzone VAGiem), bywalo, ze auto lapalo notlauf. Ale zwykle jezdze
    spokojnie jak dziadek to problemow nie bylo. Sporadycznie auto szarpnelo przy
    gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca, wchodzenie na obroty,
    odglosy - wszystko raczej w normie. Filtry i olej zmieniane na czas, tankowane na tej
    samej stacji caly czas. Choc kiepskie paliwo nie rozwali raczej silnika w taki
    sposob.
    Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla
    silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ...
    hmmm.

    Pozdrawiam
    Xiant