  • Data: 2013-02-20 21:27:23
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-20 15:21, m...@g...com pisze:
    (...)
    > "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w
    czarnej mazi.

    Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod
    ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość
    "ciekawe". Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż
    takich efektów specjalnych.

    > Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winny
    > zawor EGR, sprawdzone VAGiem), bywalo, ze auto lapalo notlauf.
    >Ale zwykle jezdze spokojnie jak dziadek to problemow nie bylo.
    Sporadycznie auto
    > szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca,
    > wchodzenie na obroty, odglosy - wszystko raczej w normie. Filtry i olej zmieniane
    > na czas, tankowane na tej samej stacji caly czas. Choc kiepskie paliwo nie rozwali
    > raczej silnika w taki sposob.

    Nie wygląda na coś poważnego - szarpnięcie przy gaszeniu może być z
    różnych przyczyn. Ten notlauf może być spowodowany wieloma rzeczami
    - Ty walczyłeś z n75, może to coś z turbiną, może z przewodami
    podciśnieniowymi (znane i trenowane ;) ).

    > Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla
    > silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ...
    hmmm.

    Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione
    (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci...