  • Data: 2009-03-04 17:35:03
    Temat: Re: Rozmiar rdzenia a moc ( flyback)
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dykus" napisał:
    > Nie mnie pytano, ale ja myślę, że można to rozważyć jako szeregowe
    > połączenie rezystancji licy i danego wyprowadzenia.

    wiesz, zwykle takie lice się stosuje w zasilaczach, gdzie płyną prądy rzędu
    10A, dam przykład:stosując licę o przekroju czynnym 2mm^2 i głębokości
    wnikania 0.2m^2 wychodzi że ta nóżka/lut powinien mieć mprzekrój 9mm^2!!!
    czyli 3,5mm średnicy!:O)
    wtedy będzie ok,
    a ścieżka drukowana dochodząca do tej móżki powinna mieć 5mm szerokosci!:O)

    >http://dykus.republika.pl/grupa1/02.jpg

    a co do twojego transformatorka, to jak dobrze widzę to nawinąłeś uzwojenie
    pierwotne na wtórne?
    bo jeśli tak to będziesz miał ogromne pojemnosci pasożytnicze
    międzyuzwojeniowe, i kto wie co tam jeszcze pasożytniczego:O)
    nie prościej nawinąć te pięć zwojów na rdzeniu toroidalnym (wtedy sianie w
    eter sie zmniejszy) oba uzwojenia po przeciwnych stronach?:O)