  • 21. Data: 2018-10-29 13:53:02
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .
    On Mon, 29 Oct 2018 13:44:14 +0100, J.F. wrote:

    >Tylko mają jechać obok siebie, żeby ten pierwszy nie 'ciągnął'
    >drugiego.

    Owszem.
    A tak sie nie da, wiec w czworke, z odstepami po 100m :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-10-29 13:55:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 13:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > I wiatr bedzie taki sam.

    Rozumiem że wiatr a warunki pogodowe to dla Ciebie dwa rózne psy :]

    > Wiec albo bierzemy to, co sie koledze udalo ustalic, albo szukamy kogos
    > z flotą i wiekszymi statystykami ...

    > To teraz zanotuj ile dokladnie licznik mierzy na tej trasie, po czym
    > zmien opony na szersze :-)

    Zmieniałem, tak samo wychodzi. Mam zimówki 205/65/15 i letnie 225/65/16
    jeżdzę tą trasą od 8 lat dwoma autami. Bilans ciągle ten sam, pod
    warunkiem że utrzymuję akcelerację na podobnym poziomie. Wystarczy że
    powciskam czasem bardziej, zaraz spalanie skacze co widać przy tankowaniu.
    Diesel/automat/143k/2,9L
    Benzyna/manual/140k/2,2L
    Słabszym autem nie próbowałem ale znam gościa, któremu stare Clio 1.2
    potrafi łyknąć 12l/100 i 7l/100 na tej samej trasie :D przy tych samych
    oponach.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 23. Data: 2018-10-29 14:16:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Rozumiem że wiatr a warunki pogodowe to dla Ciebie dwa rózne psy :]

    warunki pogodowe to bedzie "wiatr umiarkowany", a ile to m/s ?

> [...]
    >sam, pod warunkiem że utrzymuję akcelerację na podobnym poziomie.
    >Wystarczy że powciskam czasem bardziej, zaraz spalanie skacze co

    To nam dochodzi jeszcze jeden czynnik - warunki pogodowe/temperatura.
    W zimie inne niz w lecie.

    I drugi - opory toczenia opony - zaleza od typu.

    I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...

    Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?
    W sumie - czemu nie, nieznaczna roznica, jakby mocno wplywala, to
    pewnie bysmy mieli jakies ekstremalne kola ...

    Ale przypomnialem sobie o etykiecie energetycznej - tam powinny byc
    jakies konkrety ....

    J.

  • 24. Data: 2018-10-29 14:18:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-10-27 o 17:54, J.F. pisze:

    >Bo to się porównuje do mapy a nie do licznika :]

    Jak sie jezdzi jedna trasa, to mozna.
    Tylko jeszcze trzeba zatankowac bezposrednio przed i po.

    >Tankujesz full, trasa, zmiana opon, tankujesz full, trasa (ta sama),
    >tankujesz full.
    >Podliczasz ile ci się wlało do zbiornika i masz wynik.
    >Proponuję tą samą stację i ten sam dystrybutor, no chyba że lejesz z
    >własnego zbiornika z menzurką :D Tankowanie na różnych stacjach
    >(czasem różnego paliwa) powoduje przekłamania.

    No i przydaloby sie usrednic, a wtedy pewnie trasy beda rozne.

    J.

  • 25. Data: 2018-10-29 14:34:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 14:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > warunki pogodowe to bedzie "wiatr umiarkowany", a ile to m/s ?

    Kurwa, taki sam. Zapytasz jeszcze czy w nocy i czy grawitacja taka sama? :)

    > To nam dochodzi jeszcze jeden czynnik - warunki pogodowe/temperatura.
    > W zimie inne niz w lecie.

    Kurwa, TAKIE SAME WARUNKI. Wszechświat>Układ
    słoneczny>Ziemia>Europa>Polska>Wielkopolska. Ten sam odcinek A-B i B-A.
    Wiesz że inni którzy to czytają właśnie się drapią w głowę i czekają czy
    zapytasz kto rządzi? Pis czy PO?

    Na zimówkach czasem jeżdzę do maja a w zeszłym roku nawet nie zmieniałem
    letnich, kupiłem nowe opony i jeśli zima będzie podobna to nie wiem czy
    zmienię. Po zmianie starych (startych) na nowe, nadal spalanie takie samo.

    > I drugi - opory toczenia opony - zaleza od typu.

    Srypu. Nie kombinuj. Rozmawiamy o szerokości opon. Za chwilę zapytasz
    czy była renowacja nawierzchni, bo to też inne opory tarcia. Nie. Cały
    czas biały kurwa marmur, pozłacany :]

    > I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...

    Rozumiem że mam wystawić fotkę, bo pewnie czytać nie umiem :>

    > Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?

    Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D

    > W sumie - czemu nie, nieznaczna roznica, jakby mocno wplywala, to pewnie
    > bysmy mieli jakies ekstremalne kola ...
    >
    > Ale przypomnialem sobie o etykiecie energetycznej - tam powinny byc
    > jakies konkrety ....

    Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]

    Jak mam mniejsze, to pali wincyj ale przy obu rozmiarach takie same
    różnice :D

    No i oczywiście ŚWIATŁA!!! W dzień mam LEDy więc spalanie jest mniejsze
    a w nocy nakurwiam halogenami i drogowe+mijania więc alternator tylko
    czycha na paliwo, żeby pożreć wincyj.

    Rozumiesz 8 lat, ta sama trasa co TYDZIEŃ 200km? Se przelicz :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 26. Data: 2018-10-29 14:38:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 14:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Jak sie jezdzi jedna trasa, to mozna.
    > Tylko jeszcze trzeba zatankowac bezposrednio przed i po.

    Wystarczy przed. Zbiornik ma 70l i wystarcza na więcej. Skoro robię
    trasę 200km to chyba proste, czy mam wyjąć kalkulator i Ci pododawać?
    Nie ma lepszej opcji niż nalewanie "po korek" celem zbadania ile ubyło
    paliwa.

    > No i przydaloby sie usrednic, a wtedy pewnie trasy beda rozne.

    Co uśrednić?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 27. Data: 2018-10-29 16:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >trasę 200km to chyba proste, czy mam wyjąć kalkulator i Ci pododawać?
    >Nie ma lepszej opcji niż nalewanie "po korek" celem zbadania ile

    Ale nie wiesz ile ubylo, jesli nie zatankujesz pod korek :-)

    I nie moze byc ubyte na poczatku, wiec trzeba zatankowac dwa razy :-)

    Pod warunkiem ze ... zmiana opon nie wymagal przejechania dodatkowych
    km :-)

    >Co uśrednić?

    Wyniki z roznych przejazdow tej samej trasy na jednych oponach.

    J.

  • 28. Data: 2018-10-29 16:34:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Kurwa, taki sam. Zapytasz jeszcze czy w nocy i czy grawitacja taka
    >sama? :)

    Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.

    A wiatr taki sam ... nie trafisz dokladnie takiego samego na calej
    trasie, wiec nie zrobisz takiego testu :-P

    >Kurwa, TAKIE SAME WARUNKI. Wszechświat>Układ
    >słoneczny>Ziemia>Europa>Polska>Wielkopolska. Ten sam odcinek A-B i
    >B-A.

    >Srypu. Nie kombinuj. Rozmawiamy o szerokości opon.

    Ale porownujesz dwie kompletnie inne opony ..

    >Za chwilę zapytasz czy była renowacja nawierzchni, bo to też inne
    >opory tarcia. Nie. Cały czas biały kurwa marmur, pozłacany :]

    Przez pol roku renowacja nawierzchni mogla sie zdarzyc.

    >Rozumiem że mam wystawić fotkę, bo pewnie czytać nie umiem :>

    wieksza felga, wieksza szerokosc, wiec wieksza wysokosc -> duzo
    wieksza srednica i obwod.

    Na stalym odcinku swietnie - bo licznikowi wierzyc juz nie mozna.
    A moze to 225/55/16.

    >Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D

    Sie przyzwyczailem :-)

    >Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]

    Jak najbardziej sluszna uwaga.

    A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej temperaturze, a
    potem jedzie w drugiej :)

    >No i oczywiście ŚWIATŁA!!! W dzień mam LEDy więc spalanie jest
    >mniejsze a w nocy nakurwiam halogenami i drogowe+mijania więc
    >alternator tylko czycha na paliwo, żeby pożreć wincyj.

    A widzisz. O swiatlach nie wspominalem, bo zalozylem, ze jezdzisz na
    mijania takze w dzien.
    A tu nie ma lekko.
    A jeszcze tak z natury rzeczy w zimie sie wiecej jezdzi na mijania niz
    na dziennych :-)

    Na szczescie swiatla biora niemierzalnie malo ...

    >Rozumiesz 8 lat, ta sama trasa co TYDZIEŃ 200km? Se przelicz :D

    I zadnych dodatkowych km ?
    Czy sumiennie tankujesz przed i po ...

    J.

  • 29. Data: 2018-10-29 17:06:49
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 29-10-2018 o 13:36, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > jechał tak samo. Ja pokonuję trasę 100km x2 w tygodniu (tą samą) a
    > różnice mam nawet do 1l/100km. Wystarczy że gdzieś powciskam za mocno i

    Ponieważ sam nie przeprowadzałem badań wpływu opona na zużycie paliwa,
    to podzieliłem się z wątkotwórcą posiadanymi informacjami na ten temat.
    Wiadomości te nie były wynikiem zaplanowanego testu, tylko wynikły jako
    ciekawostka ze wspólnej podróży dwoma prawie identycznymi samochodami.
    Różnica zużycia była zauważalna dla kierowców.
    Jednocześnie różnica była na tyle mała, że mogła wynikać bardziej ze
    sposobu przyspieszania każdego z kierowców, rozrzutu parametrów silników
    albo nawet z powodu jazdy w cieniu aerodynamicznym niż z 1 cm różnicy
    szerokości opon.

    Oczywistym wydaje się fakt, że szersza opona powinna powodować większe
    zużycie paliwa. Jednak czy zwiększenie szerokości opony o 5% przełoży
    się na 5% wzrost zużycia paliwa? Raczej nie, ponieważ nawet 5% wzrost
    oporów toczenia będzie miał mały udział w całkowitych oporach ruchu
    samochodu.

    Podsumowując, dla szerszych opon nastąpi wzrost zużycia paliwa, ale w
    ilości praktycznie pomijalnej. Odnosząc się do mojego przykładu, to na
    1000km trasie tracimy 3 litry. Często jednak jest większy rozrzut w
    dozowaniu paliwa przez dystrybutory na różnych stacjach i zupełnie nie
    zauważymy tej "straty".

    yabba

  • 30. Data: 2018-10-29 21:46:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 16:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale nie wiesz ile ubylo, jesli nie zatankujesz pod korek :-)

    Specjalnie zacytuję, bo widać że do TRZECH zliczyć nie umiesz.
    Generalnie nie lubię z ignorantem/kretynem dyskutować bo próbuje mnie
    ściągnąć do swojego poziomu i pokonac doświadczeniem :)

    > I nie moze byc ubyte na poczatku, wiec trzeba zatankowac dwa razy :-)

    Kurwa, przecież to niżej napisałem. TRZY razy tankujesz.

    Umiesz do 3 zliczyć, to czytaj poniżej:

    > Pod warunkiem ze ... zmiana opon nie wymagal przejechania dodatkowych km
    > :-)

    A tu jakieś warunki wymyślasz? NIE MA ŻADNYCH WARUNKÓW! :) Oboże co za
    kretyn :D

    > Wyniki z roznych przejazdow tej samej trasy na jednych oponach.

    To se robisz wielokrotność "badań" jak masz obiekcje. Polecam Tobie
    badania na idiotyzm, regularnie co tydzień :)
    Średnia ci wyjdzie :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?