eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a spalanieRe: Rozmiar opon a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Date: Mon, 29 Oct 2018 16:34:59 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 101
    Message-ID: <5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.106.70
    X-Trace: 1540827344 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 475 83.26.106.70:55025
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642543
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5bd70c8f$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-10-29 o 14:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    >>>>> Huh, i jak wspomniałeś 2 (w sumie rózne auta) Test powinien się
    >>>>> opierać na dokładnie takich samych danych wyjściowych:]
    >>>>> - Ten sam kierowca
    >>>>> - to samo auto
    >>>>> - ta sama trasa
    >>>>> - takie same warunki pogodowe
    >>>>> - różne opony
    >>
    >>>>> Wtedy można rozkminiać o różnicach, pod warunkiem że kierowca
    >>>>> będzie jechał tak samo.
    >>
    >>>> I wiatr bedzie taki sam.
    >
    >>> Rozumiem że wiatr a warunki pogodowe to dla Ciebie dwa rózne psy
    >>> :]
    >
    >> warunki pogodowe to bedzie "wiatr umiarkowany", a ile to m/s ?

    >Kurwa, taki sam. Zapytasz jeszcze czy w nocy i czy grawitacja taka
    >sama? :)

    Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.

    A wiatr taki sam ... nie trafisz dokladnie takiego samego na calej
    trasie, wiec nie zrobisz takiego testu :-P

    >>> Zmieniałem, tak samo wychodzi. Mam zimówki 205/65/15 i letnie
    >>> 225/65/16 jeżdzę tą trasą od 8 lat dwoma autami. Bilans ciągle ten
    >>> sam, pod warunkiem że utrzymuję akcelerację na podobnym poziomie.
    >>> Wystarczy że powciskam czasem bardziej, zaraz spalanie skacze co
    >>> widać przy tankowaniu.
    >> To nam dochodzi jeszcze jeden czynnik - warunki
    >> pogodowe/temperatura.
    >> W zimie inne niz w lecie.

    >Kurwa, TAKIE SAME WARUNKI. Wszechświat>Układ
    >słoneczny>Ziemia>Europa>Polska>Wielkopolska. Ten sam odcinek A-B i
    >B-A.

    >> I drugi - opory toczenia opony - zaleza od typu.

    >Srypu. Nie kombinuj. Rozmawiamy o szerokości opon.

    Ale porownujesz dwie kompletnie inne opony ..

    >Za chwilę zapytasz czy była renowacja nawierzchni, bo to też inne
    >opory tarcia. Nie. Cały czas biały kurwa marmur, pozłacany :]

    Przez pol roku renowacja nawierzchni mogla sie zdarzyc.

    >> I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...
    >Rozumiem że mam wystawić fotkę, bo pewnie czytać nie umiem :>

    wieksza felga, wieksza szerokosc, wiec wieksza wysokosc -> duzo
    wieksza srednica i obwod.

    Na stalym odcinku swietnie - bo licznikowi wierzyc juz nie mozna.
    A moze to 225/55/16.

    >> Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?
    >Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D

    Sie przyzwyczailem :-)

    >> W sumie - czemu nie, nieznaczna roznica, jakby mocno wplywala, to
    >> pewnie bysmy mieli jakies ekstremalne kola ...
    >
    >> Ale przypomnialem sobie o etykiecie energetycznej - tam powinny byc
    >> jakies konkrety ....

    >Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]

    Jak najbardziej sluszna uwaga.

    A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej temperaturze, a
    potem jedzie w drugiej :)

    >No i oczywiście ŚWIATŁA!!! W dzień mam LEDy więc spalanie jest
    >mniejsze a w nocy nakurwiam halogenami i drogowe+mijania więc
    >alternator tylko czycha na paliwo, żeby pożreć wincyj.

    A widzisz. O swiatlach nie wspominalem, bo zalozylem, ze jezdzisz na
    mijania takze w dzien.
    A tu nie ma lekko.
    A jeszcze tak z natury rzeczy w zimie sie wiecej jezdzi na mijania niz
    na dziennych :-)

    Na szczescie swiatla biora niemierzalnie malo ...

    >Rozumiesz 8 lat, ta sama trasa co TYDZIEŃ 200km? Se przelicz :D

    I zadnych dodatkowych km ?
    Czy sumiennie tankujesz przed i po ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: