  • 11. Data: 2018-10-29 10:27:14
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    W dniu 27-10-2018 o 17:23, Bok pisze:

    >Mogę przytoczyć jako przykład, porównanie dwóch fabrycznie nowych
    >Opli Kadetów 1,6D około 30 lat temu. Nie pamiętam dokładnie rozmiarów
    >opon, ale jeden miał opony 155, a drugi chyba 165 (175 mniej
    >prawdopodobne). Na trasie 1000 km różnica zużycia paliwa wyszła około
    >0,3 l na 100 km.

    Ale przejechaly dokladnie te sama trase, czy opierasz sie na liczniku
    kilometrow ?

    J.

  • 12. Data: 2018-10-29 10:30:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 29 Oct 2018 10:27:14 +0100, J.F. wrote:
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale przejechaly dokladnie te sama trase, czy opierasz sie na liczniku
    > kilometrow ?

    Pytanie też czy kierowca ten sam, bo to on z reguły jest prowodyrem
    największych odchyleń w spalaniu.

    Mateusz

  • 13. Data: 2018-10-29 10:45:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 29 Oct 2018 09:30:45 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Pytanie też czy kierowca ten sam, bo to on z reguły jest prowodyrem
    > największych odchyleń w spalaniu.

    Przy 0.3l/100km to pytanie jeszcze o to czy trasa na pewno ta sama, czy
    prędkości identyczne (bo tu już zaczyna grać rolę czy jedzie się 100km/h
    czy może 103km/h), w którą stronę wiał wiatr (i jaki), jaka była
    temperatura itp.

  • 14. Data: 2018-10-29 10:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Pytanie też czy kierowca ten sam, bo to on z reguły jest prowodyrem
    >największych odchyleń w spalaniu.

    Hm ... maluch w trasie to mi palil jak zegarek.
    Ale inne samochody nie byly juz takie dobre - co bak, to inaczej.

    I co ciekawe ... jakas mala korelacja z rodzajem trasy.
    Czy sie wloke miedzy tirami na krajowce, czy popylam autostradą -
    jakos podobnie wychodzi.

    Tylko ze diesle maja duze baki, to duzo sie przejezdza, wiec i rozne
    odcinki.

    J.

  • 15. Data: 2018-10-29 10:58:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 29 Oct 2018 10:45:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > prędkości identyczne (bo tu już zaczyna grać rolę czy jedzie się 100km/h
    > czy może 103km/h), w którą stronę wiał wiatr (i jaki), jaka była

    Pytania aktualne niezależnie od różnicy spalania. Opony nr 1 mogły
    zwiększać opory o 50%, ale jako że drugi pomiar jechał pod wiatr to się
    wyrównało... Nie doceniamy także pozycji księżyca - przy pierwszym
    pomiarze mógł być bliżej, lub odwrotnie. Księżyc oceany przenosi, to co
    dopiero mały samochodzik. :)

    Wniosek chyba tylko taki, że takie jednostkowe porównywanie nie ma
    większego sensu. No chyba że na bardzo wielu próbkach (przejazdach), by
    odfiltrować szum statystyczny.

    Mateusz

  • 16. Data: 2018-10-29 13:28:16
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 29-10-2018 o 09:52, yabba pisze:

> [...]
    > ale jeden miał opony 155, a drugi chyba 165 (175 mniej prawdopodobne).
    > Na trasie 1000 km różnica zużycia paliwa wyszła około 0,3 l na 100 km.

    Doprecyzuję dane. Trasa 1000 km przejechana jednocześnie, prędkości
    podobne (wspólna podróż), podobne obciążenie, dwóch różnych kierowców.

    yabba

  • 17. Data: 2018-10-29 13:36:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 13:28, yabba pisze:

    > Doprecyzuję dane. Trasa 1000 km przejechana jednocześnie, prędkości
    > podobne (wspólna podróż), podobne obciążenie, dwóch różnych kierowców.

    Huh, i jak wspomniałeś 2 (w sumie rózne auta) Test powinien się opierać
    na dokładnie takich samych danych wyjściowych:]

    - Ten sam kierowca
    - to samo auto
    - ta sama trasa
    - takie same warunki pogodowe
    - różne opony

    Wtedy można rozkminiać o różnicach, pod warunkiem że kierowca będzie
    jechał tak samo. Ja pokonuję trasę 100km x2 w tygodniu (tą samą) a
    różnice mam nawet do 1l/100km. Wystarczy że gdzieś powciskam za mocno i
    zaraz wychodzi :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 18. Data: 2018-10-29 13:44:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-27 o 17:54, J.F. pisze:

    > Po pierwsze - to ci sie srednica zmieni, wiec licznik bedzie inaczej
    > liczyl.
    > I juz spalania nie da sie porownac :-(

    Bo to się porównuje do mapy a nie do licznika :]

    Tankujesz full, trasa, zmiana opon, tankujesz full, trasa (ta sama),
    tankujesz full.

    Podliczasz ile ci się wlało do zbiornika i masz wynik.

    Proponuję tą samą stację i ten sam dystrybutor, no chyba że lejesz z
    własnego zbiornika z menzurką :D Tankowanie na różnych stacjach (czasem
    różnego paliwa) powoduje przekłamania.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 19. Data: 2018-10-29 13:44:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >- takie same warunki pogodowe
    >- różne opony

    >Wtedy można rozkminiać o różnicach, pod warunkiem że kierowca będzie

    I wiatr bedzie taki sam.

    Wiec albo bierzemy to, co sie koledze udalo ustalic, albo szukamy
    kogos z flotą i wiekszymi statystykami ...

    >Ja pokonuję trasę 100km x2 w tygodniu (tą samą) a różnice mam nawet
    >do 1l/100km. Wystarczy że gdzieś powciskam za mocno i zaraz wychodzi
    >:)

    To teraz zanotuj ile dokladnie licznik mierzy na tej trasie, po czym
    zmien opony na szersze :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-10-29 13:51:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 29 Oct 2018 13:44:14 +0100, J.F. wrote:
    > I wiatr bedzie taki sam.

    Tylko mają jechać obok siebie, żeby ten pierwszy nie 'ciągnął' drugiego.

    Mateusz