eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRozmagnesowywanie okrętów - indukcjaRe: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
  • Data: 2013-11-25 10:55:42
    Temat: Re: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-25 08:08, Arek pisze:
    > Klasycznie: owija się kablem i przepuszcza prąd przemienny
    > o malejącym natężeniu. Prądy ponoć duże.
    > Moze ktoś wie jakiej wielkości indukcja podczas tego procesu
    > występuje? Ile Tesli [T] (może być w [Gs])?
    > "Rdzeń" czyli kadłub ma dużą średnicę, więc indukcyjność chyba
    > duża. Z kolei "zwojów" przynajmniej na zdjęciach niewiele widziałem...
    > Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    > funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?
    >
    > Arek
    >

    Takie coś robiło się ZTCW podczas II Wojny Światowej aby zmniejszyć
    prawdopodobieństwo detonacji miny z zapalnikiem magnetycznym.

    W tamtym okresie, kiedy używano kompasów , wszystkie musiały być
    zdemontowane przed wykonaniem "degaussingu".

    Czy to się praktykuje nadal ? Nie wiem.
    Jaki prąd ?, ile zwojów? - też nie wiem.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: