  • 21. Data: 2022-05-30 22:56:27
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Zawsze trzeba mieć na podorędziu klasyka. Trafo/mostek/amperomierz (u
    > mnie przerobiłem na woltoamperomierz) Działa zawsze :)

    Więc mam.

    > W sumie elektroniczne ładowarki mają to w opisie, że jeśli rozładujemy
    > aku poniżej 10V to ładowarka uznaje, że akumulator jest uszkodzony i go
    > nie ładuje.

    Różne są ładowarki. Ta, którą pożyczyłem, nie miała takiej wady, ale
    błędnie rozpoznawała aku jako 6-woltowy. Wystarczyłby przełącznik albo
    po prostu brak funkcjonalności ładowania 6-woltowych aku.

  • 22. Data: 2022-05-30 23:14:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Czyli nijaki. Prędzej aku zdechnie w samorozładowaniu :D

    Tak by można sądzić gdyby się głębiej nie zastanowić.

    > Zobato:
    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/supla-woltomierz-w
    ifi-dc-napiecia-15v-3v-6v-30v

    > Ja mam ale nie do auta. Apka w telefonie/alarmy itp czyli z
    > powiadomieniem. Zajebiste.
    >
    > Jak umisz w ESP to sam se zrobisz.

    To przecież zrobiłem sobie. Tylko oprogramowałem tak jak oprogramowałem.

  • 23. Data: 2022-05-31 00:30:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2022 o 23:14, ii pisze:
    [...]
    ifi-dc-napiecia-15v-3v-6v-30v

    > To przecież zrobiłem sobie. Tylko oprogramowałem tak jak oprogramowałem.

    Czyli chujowo. Tu masz buildera:

    https://gui-generic-builder.supla.io/

    Reszta na forum jbco :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 24. Data: 2022-05-31 00:35:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2022 o 22:56, ii pisze:

> [...]
    > błędnie rozpoznawała aku jako 6-woltowy. Wystarczyłby przełącznik albo
    > po prostu brak funkcjonalności ładowania 6-woltowych aku.

    Nie błędnie a właściwie. Jeśli aku ma 10V to go nie rozpozna jako 6 V,
    Szerloku. Jak aku ma 5V to go rozpozna jako 6V. To chyba podstawa z
    logiki? Nie powinno się doprowadzać do sytuacji głębokiego rozładowania,
    bo to niszczy akumulator. Zdarzyło mi się diagnozować ostatnio, gdzie
    gość rozładował do 2V NOWY akumulator i zostawił go na 2 miesiące w
    takim stanie. Już się nie podniósł i żadne czary nie działały. Nawet
    podanie 24V zasilania z ograniczeniem prądowym nic nie dało (żeby go
    pobudzić). Śmieć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 25. Data: 2022-05-31 11:47:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 May 2022 00:35:58 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > Szerloku. Jak aku ma 5V to go rozpozna jako 6V. To chyba podstawa z
    > logiki? Nie powinno się doprowadzać do sytuacji głębokiego rozładowania,

    Podstawa logiki jest taka, ze masz rozladowany akumulator, to trzeba
    go szybko naladowac.
    A jak ładowarka nie potrafi, to to jest g* a nie ładowarka :-(

> [...]
    > takim stanie. Już się nie podniósł i żadne czary nie działały. Nawet
    > podanie 24V zasilania z ograniczeniem prądowym nic nie dało (żeby go

    Czy nie troche dziwne?
    Tzn wiadomo, ze akumulatorowi to szkodzi, ale zeby az tak ...

    J.

  • 26. Data: 2022-05-31 11:50:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Nie błędnie a właściwie.

    Poje..o?! To był akumulator 12V.

    > Jeśli aku ma 10V to go nie rozpozna jako 6 V,
    > Szerloku. Jak aku ma 5V to go rozpozna jako 6V. To chyba podstawa z
    > logiki?

    A jak ma 2V to jako 3?

    > Nie powinno się doprowadzać do sytuacji głębokiego rozładowania,
    > bo to niszczy akumulator.

    Ale nie mówimy o tym "czego nie powinno się robić" tylko o tym czy
    ładowarka umie naładować czy nie umie. Mój zasilacz laboratoryjny sobie
    poradził.

    > Zdarzyło mi się diagnozować ostatnio, gdzie
    > gość rozładował do 2V NOWY akumulator i zostawił go na 2 miesiące w
    > takim stanie. Już się nie podniósł i żadne czary nie działały.

    Naprawdę?

    > Nawet
    > podanie 24V zasilania z ograniczeniem prądowym nic nie dało (żeby go
    > pobudzić). Śmieć.

    I co niby z nim się stało?

  • 27. Data: 2022-05-31 11:51:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W dniu 30.05.2022 o 23:14, ii pisze:
> [...]

    Na ..j mi to?!

  • 28. Data: 2022-05-31 19:06:10
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 30.05.2022 o 22:46, ii pisze:

    > I w samochodzie mamy np 30x więcej pojemności z 4x większym napięciem.

    Jasna sprawa. Pisałem w kontekście podzielnika kosztów. Taki off-topic.
    Aczkolwiek to, że nie sprawdziłeś dokładnie układu i jego poboru prądu
    przed władowaniem do samochodu to jest słabe. :)
    Jak rozumiem, na inne niebezpieczeństwa czyhające w instalacji
    samochodowej też ten Twój układ może nie być odporny... :)

    > Taka inwigilacja :-)

    A swoją transmisję szyfrujesz? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 29. Data: 2022-05-31 23:11:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.05.2022 o 11:50, ii pisze:

    > Poje..o?! To był akumulator 12V.

    No i co z tego?

    > A jak ma 2V to jako 3?

    Kurwa. Nieumiesz w elektronikę to nie kombinuj. NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO,
    co rozpoznaje ROZŁADOWANY akumulator i zgaduje jakie ma napięcie
    znamionowe. Jak ładowarka ma 2 stany 6V i 12V i jest automatem to bierze
    pomiar od najbliższej wartości dla wyboru: >6 - 2V~4V, czy: >12 - 2V~
    10V. Czeba czytać instrukcję a nie wyrzucać przed czytaniem.

    > Ale nie mówimy o tym "czego nie powinno się robić" tylko o tym czy
    > ładowarka umie naładować czy nie umie. Mój zasilacz laboratoryjny sobie
    > poradził.

    Noi chuj. Zwykły akumulator na kablach (drugi) też by sobie poradził :>

    > Naprawdę?

    Nie, kurwa, zmyślam :>

    > I co niby z nim się stało?

    A zwyczajnie się zasiarczył na jednej celi bardziej i chuj go szczelił.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 30. Data: 2022-05-31 23:12:16