  • 91. Data: 2022-06-06 20:29:16
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.06.2022 o 19:57, Dykus pisze:
    > Witam,

    > No ok, w takim razie to było jakieś byle jak połatane rozwiązanie. Tylko
    > nadal uważam, że takie rzeczy powinny wyjść po prostym pomiarze prądu w
    > ramach badania prototypu, co uważałeś za zbędne. Nieważne. Powodzenia
    > życzę.

    Skoro zakładałem, że pobiera 20mA to po co miałem to mierzyć. W
    projektowaniu robi się bardzo wiele założeń, których nie sprawdza się z
    braku czasu/pieniędzy. Robi się testy. No i zrobiłem test, wykazał
    właśnie coś, czego zupełnie nie spodziewałem się. Średnio istotne biorąc
    pod uwagę, że rozwiązanie w istocie było tymczasowe. Z założenia miało
    raczej usypiać się i budzić.

    > No nie. Wygodniej jest wysłać pomiar do chmury i później zajmować się
    > analizą danych. Zobacz sobie analizę pracy maszyn - czujniki już nie
    > analizują danych, tylko wysyłają wyżej, gdzie komputery wnioskują co z
    > tego wynika i jak zareagować. Parametryzacja, zmiana algorytmu, itp. to
    > przewaga rozwiązań typu big data...

    A ja o żadnej wygodzie nie pisałem tylko o inwigilowaniu. Może być
    wygodnie inwigilować maszynę i jest to uprawnione. Ale inwigilowanie
    człowieka to coś zupełnie innego. Wydaje mi się, że nie jest w interesie
    ludzi ujawnianie dostawcy mediów informacji o korzystaniu z nich w
    każdej minucie. Mogą tylko nie być tego świadomi.

    > Oczywiście dyskusyjne jest, czy potrzebne to jest w wodomierzach. Nie
    > wiem jakim problemem są te całe wycieki (może wymyślone?) oraz na ile
    > przydatne mogą być dane z takich wodomierzy przy projektowaniu
    > infrastruktury wodociągowej...

    Problem wycieku jest realny. Wyjątkowo kumaty technicznie kolega mi
    opowiadał jak to pewnego dnia przyszli do niego zapytać czy nie ma
    wycieku. No i okazało się, że w istocie spłuczka mu przepuszczała wodę
    co niespecjalnie go interesowało. Ale z tego wyciekania przyszło mu
    zapłacić pokaźny rachunek. Tylko ja wątpię by dostawca medium zawsze
    chciał przekazać taką informację klientowi bo jego interesem jest by
    zużywał jak najwięcej. Wręcz mogli przyjść po to by przyklepać negatywny
    wynik ewentualnej reklamacji. Inaczej klient mógłby np zauważyć wyciek,
    uszkodzić licznik i musieliby go rozliczyć z ostatnich miesięcy.

    To nie jest tak, że klienci końcowi coś dostają za te dane. Nikt ich w
    ogóle o to nie pyta. Pyta pośredników albo udziałowców biznesu.

  • 92. Data: 2022-06-06 20:51:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, June 6, 2022, 7:28:07 PM, you wrote:

    > Sprawdz, czy sie jeszcze uruchamiaja :-)
    > Bateria ważna rzecz :-(
    > No wlasnie, to mu od poczatku radze :-)

    ja od dawna szukam powtarzalnie zrywalnego złącza, odpornego na wodę,
    żeby odpinać się od stałej ładowarki bezstresowo...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2022-06-06 22:27:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > ja od dawna szukam powtarzalnie zrywalnego złącza, odpornego na wodę,
    > żeby odpinać się od stałej ładowarki bezstresowo...

    https://www.sklep.unipower.pl/k28,zlacza-zasilanie-p
    radem-samochodow-magcode.html
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 94. Data: 2022-06-07 10:17:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 20:51:32 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > ja od dawna szukam powtarzalnie zrywalnego złącza, odpornego na wodę,
    > żeby odpinać się od stałej ładowarki bezstresowo...

    A nie wystarczy przez gniazdo zapalniczki?

    J.

  • 95. Data: 2022-06-07 12:37:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 10:17:50 AM, you wrote:

    > A nie wystarczy przez gniazdo zapalniczki?

    Gniazdo wymaga obecności kluczyka. Poza tym - ma mi urwać głowę i
    wyrwać drzwi, jak zapomnę rozłączyć? To ma być bezobsługowe przy
    ruszaniu. Skrzynka ze zwijakiem w ścianie, podjeżdżam, podłączam -
    odjeżdżam - złącze się rozpina i kabelek zwija.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2022-06-07 15:52:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ruszaniu. Skrzynka ze zwijakiem w ścianie, podjeżdżam, podłączam -
    > odjeżdżam - złącze się rozpina i kabelek zwija.

    Linka podałem. Widziałeś?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 97. Data: 2022-06-07 16:29:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.06.2022 o 19:39, ii pisze:

    > No może odpinanie klemy (jednej drogi Ciulu) jest najprostsze.

    Kurwa, debilu. Napisałem klemy bo jeden woli odłączać plus a drugi minus
    więc dałem wybór. Są też tacy, którzy twierdzą że powinno się odłączać
    zawsze minus i tacy co twierdzą odwrotnie.

    > Niemniej
    > jednak ja chciałbym pomonitorować i żaden plebs mi tego nie zabroni :-)

    Ase monitoruj, tylko jak wyjdzie że po 2 tygodniach masz jechać a
    pisałeś że nie możesz i dopiero na trzeci tydzień pojedziesz, to chuj z
    takim monitoringiem :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 98. Data: 2022-06-07 16:34:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 16:29:30 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Kurwa, debilu. Napisałem klemy bo jeden woli odłączać plus a drugi minus
    > więc dałem wybór. Są też tacy, którzy twierdzą że powinno się odłączać
    > zawsze minus i tacy co twierdzą odwrotnie.

    Najpierw odlaczasz minus. Tzn we wpolczesnych samochodach, bo
    dokladniej to najpierw odłaczasz "masę".

    Przy odkrecaniu tego drugiego latwo o przypadkowe zwarcie :-)

    > Ase monitoruj, tylko jak wyjdzie że po 2 tygodniach masz jechać a
    > pisałeś że nie możesz i dopiero na trzeci tydzień pojedziesz, to chuj z
    > takim monitoringiem :]

    Dokladnie. Monitoring ładowania nie zastąpi.

    J.

  • 99. Data: 2022-06-07 17:34:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 15:52:31 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Linka podałem. Widziałeś?

    A tu inny.
    https://www.pluglesspower.com/learn/wireless-ev-char
    ging-works-tesla-model-s/

    Wersje na kilka W RoMan sobie zrobi sam :-)

    J.

  • 100. Data: 2022-06-07 19:47:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Kurwa, debilu. Napisałem klemy bo jeden woli odłączać plus a drugi minus
    > więc dałem wybór. Są też tacy, którzy twierdzą że powinno się odłączać
    > zawsze minus i tacy co twierdzą odwrotnie.

    Ok ok :-)

    > Ase monitoruj, tylko jak wyjdzie że po 2 tygodniach masz jechać a
    > pisałeś że nie możesz i dopiero na trzeci tydzień pojedziesz, to chuj z
    > takim monitoringiem :]

    Myślę, że każdy chciałby monitorować, ale się wstydzi przyznać :-)