eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 124

  • 11. Data: 2022-05-30 17:51:53
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.05.2022 o 10:47, J.F pisze:
    > On Sun, 29 May 2022 23:00:23 +0200, LordBluzg(R)???????????? wrote:
    >> W dniu 28.05.2022 o 12:34, ii pisze:
    >>> No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    >>> nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.
    >>
    >> Coś chujowe to powiadamianie :>
    >
    > Tak swoja droga - widze raz pod bramą samochod, z ktorego ktos antene
    > wystawia.
    > Wodomierze odczytuje w bloku.
    > A wodomierze maja baterie na 5 czy 10 lat ...

    To masz właśnie rozwiązania oparte o LoRa. Wysyłają pomiar i zasypiają.


  • 12. Data: 2022-05-30 17:53:23
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.05.2022 o 13:46, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello J.F,
    >
    > Monday, May 30, 2022, 11:59:25 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    >>>>>> nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.
    >>>>> Coś chujowe to powiadamianie :>
    >>>> Tak swoja droga - widze raz pod bramą samochod, z ktorego ktos antene
    >>>> wystawia.
    >>>> Wodomierze odczytuje w bloku.
    >>>> A wodomierze maja baterie na 5 czy 10 lat ...
    >>> Ale mają turbinkę i magnes przy niej. Bardzo łatwo wykorzystać energię
    >>> do podtrzymania życia baterii.
    >> Ale chyba nie uzywaja.
    >
    > Może się samo robić - dioda zabezpieczająca wejście łączona do
    > +zasilania...
    >
    >> Poza tym sa tez podzielniki ciepla, nie maja turbinki :-)
    >
    > Te mogamieć Peltiera ale do tego przetwornica za droga.

    Nie ma sensu. Po prostu nie pracują przez cały czas jak mój moduł.


  • 13. Data: 2022-05-30 18:11:00
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 17:49:15 +0200, ii wrote:
    > W dniu 30.05.2022 o 08:40, J.F pisze:
    >> On Sat, 28 May 2022 12:34:21 +0200, ii wrote:
    >>> No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    >>> nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.
    >> A pisalem, ze to nie to :-)
    > A co?

    Co to nie wiem, ale monitoringiem sprawy nie poprawisz :-)

    >>> Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi. No cóż ... kluczyk wyjmuję z
    >>> bezkluczyka i otwieram. Nic nie świeci. Trzeba podłączyć ładowarkę.
    >>> Ładowarka w bagażniku, nie mam pojęcia jak go otworzyć inaczej niż
    >>> przyciskiem. Ale w sumie ... ładowarka nie potrafi ładować aku
    >>> rozładowanych do zera to i tak nic by z tego nie było. Pożyczam więc
    >>> ładowarkę od sąsiada. 2x droższa od mojej. Podłączam, zaświeca się 6V,
    >>> więc już czuję, że nic z tego nie będzie. Noc poładowała i stwierdziła,
    >>> że aku naładowany. Nie rozumie, że należy go jednak ładować do 12V. 8
    >>> trybów ładowania, g..o jak inne.
    >>
    >> G*o. Niestety - mikroprocesor na pokladzie, a takie g*o.
    >>
    >> No i trzeba trzymac 2 czy 3 ladowarki, albo wydac fortune ... albo
    >> zrob to sam.
    >
    > Ja od zawsze jestem za zrób to sam, ale to jest idea ładowania prądem a
    > ładowarka to też np hermetyczna obudowa, kable.

    No i co z tego, skoro nie ładuje :-(

    >>> Fora tylko potwierdzają, że nie umie
    >>> naładować rozładowanego. Wdrażam więc rozwiązanie dodatkowe, zasilacz
    >>> laboratoryjny z ograniczeniem prądowym. Kolejnych kilka godzin, napięcie
    >>> pod 10V.
    >> Zle. Bardzo szybko powininen dojsc do tych 12V.
    > Prądem 0,5A?

    A coz to za zasilacz.

    Ale i nawet i 0.5A powinno troche naladowac.

    >> Chyba, ze udalo ci sie cele przebiegunowac.
    >>
    >>> Na konsoli komunikat "obróć kierownicę + START". Samochód
    >>> martwy, nie da się wystartować. Klucze do klemy w bagażniku, czyli
    >>> jednak przydało się jego odblokowanie. Klema odkręcona, przykręcona,
    >>> odpalony. Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...
    >>
    >> Tak na pewno nie ograniczysz rozladowania akumulatora :-)
    >
    > Zakładałem, że pobiera 20mA. Już sprawdziłem, że jednak 80mA. Ten prąd
    > da się zmniejszyć w ten czy inny sposób.

    Nawet 20mA to 0.5Ah na dobe.
    Co tydzien wypadaloby doladowac.
    To moze lepiej wyznaczyc sobie auto na poniedzialek, na wtorek, na
    srodę.
    Albo podlaczac ładowarke co tydzien, lub na stałe.

    >> No i ostrzezenie - ten akumulator traktuj jako niepewny.
    >>
    > Trzeba monitorować :-)

    Nie wiem czy pomoze - padnie oczywiscie w najbardziej szkodliwym
    momencie.

    J.


  • 14. Data: 2022-05-30 18:19:02
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2022-05-28 o 12:34, ii pisze:
    > Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi.

    Przeciez tłizy nie ma drzwi ;-)


  • 15. Data: 2022-05-30 20:10:09
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2022 o 17:39, ii pisze:

    >> Coś chujowe to powiadamianie :>
    >
    > Przecież mówię, że nie zostało wdrożone.
    >
    >>
    >>> Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...
    >>
    >> Co to za moduł?
    >>
    >>
    >
    > "
    > ESP8266 DevModule - specyfikacja:
    > ...
    > średni pobór prądu: 80 mA,

    Czyli nijaki. Prędzej aku zdechnie w samorozładowaniu :D
    > ...
    > "
    >
    > Czyli wszystko ok. Ma wysyłać cyklicznie i wtedy pobór wyjdzie minimalny
    > No ale ... jeszcze nie przygotowałem infrastruktury.

    Zobato:
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/supla-woltomierz-w
    ifi-dc-napiecia-15v-3v-6v-30v

    Ja mam ale nie do auta. Apka w telefonie/alarmy itp czyli z
    powiadomieniem. Zajebiste.

    Jak umisz w ESP to sam se zrobisz.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>


  • 16. Data: 2022-05-30 20:56:07
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.05.2022 o 18:11, J.F pisze:
    > On Mon, 30 May 2022 17:49:15 +0200, ii wrote:
    >> W dniu 30.05.2022 o 08:40, J.F pisze:
    >>> On Sat, 28 May 2022 12:34:21 +0200, ii wrote:
    >>>> No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    >>>> nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.
    >>> A pisalem, ze to nie to :-)
    >> A co?
    >
    > Co to nie wiem, ale monitoringiem sprawy nie poprawisz :-)

    Będę w stanie powiedzieć co się dzieje.

    >
    >>>> Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi. No cóż ... kluczyk wyjmuję z
    >>>> bezkluczyka i otwieram. Nic nie świeci. Trzeba podłączyć ładowarkę.
    >>>> Ładowarka w bagażniku, nie mam pojęcia jak go otworzyć inaczej niż
    >>>> przyciskiem. Ale w sumie ... ładowarka nie potrafi ładować aku
    >>>> rozładowanych do zera to i tak nic by z tego nie było. Pożyczam więc
    >>>> ładowarkę od sąsiada. 2x droższa od mojej. Podłączam, zaświeca się 6V,
    >>>> więc już czuję, że nic z tego nie będzie. Noc poładowała i stwierdziła,
    >>>> że aku naładowany. Nie rozumie, że należy go jednak ładować do 12V. 8
    >>>> trybów ładowania, g..o jak inne.
    >>>
    >>> G*o. Niestety - mikroprocesor na pokladzie, a takie g*o.
    >>>
    >>> No i trzeba trzymac 2 czy 3 ladowarki, albo wydac fortune ... albo
    >>> zrob to sam.
    >>
    >> Ja od zawsze jestem za zrób to sam, ale to jest idea ładowania prądem a
    >> ładowarka to też np hermetyczna obudowa, kable.
    >
    > No i co z tego, skoro nie ładuje :-(

    Mógłbym np wymienić wnętrze.

    >
    >>>> Fora tylko potwierdzają, że nie umie
    >>>> naładować rozładowanego. Wdrażam więc rozwiązanie dodatkowe, zasilacz
    >>>> laboratoryjny z ograniczeniem prądowym. Kolejnych kilka godzin, napięcie
    >>>> pod 10V.
    >>> Zle. Bardzo szybko powininen dojsc do tych 12V.
    >> Prądem 0,5A?
    >
    > A coz to za zasilacz.

    Laboratoryjny :-)

    TS40/..., uA723, 2N3055, 0..24V, przełączany + potencjometr; z
    ogranicznikiem prądu 0..1,5A na potencjometrze, mały radiator z dwu
    płaskowników aluminiowych.

    >
    > Ale i nawet i 0.5A powinno troche naladowac.

    Też naładowało. Narzekałeś, że powoli, ale nie mogłem ustawić 1,5A bo
    ten zasilacz nie nadaje się do tego jest by dawać ciągle tak dużo. Coś
    się stopi. Dawno temu jak byłem mały i go składałem, nie zrobiłem żadnej
    wentylacji i jak się kiedyś zwarło wyjście i pozostał tak kilka godzin
    to wytopiła mu się dziura w górnej części obudowy. Jakieś 10 lat temu
    :-) powierciłem otwory regularne. Radiator też mógłbym dać bardziej
    "żebrasty", ale na cud bym nie liczył. Niska obudowa. Najbardziej
    brakuje mu ogranicznika temperatury. No i BT, Wifi oraz LoRa :-)

    >
    >>> Chyba, ze udalo ci sie cele przebiegunowac.
    >>>
    >>>> Na konsoli komunikat "obróć kierownicę + START". Samochód
    >>>> martwy, nie da się wystartować. Klucze do klemy w bagażniku, czyli
    >>>> jednak przydało się jego odblokowanie. Klema odkręcona, przykręcona,
    >>>> odpalony. Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...
    >>>
    >>> Tak na pewno nie ograniczysz rozladowania akumulatora :-)
    >>
    >> Zakładałem, że pobiera 20mA. Już sprawdziłem, że jednak 80mA. Ten prąd
    >> da się zmniejszyć w ten czy inny sposób.
    >
    > Nawet 20mA to 0.5Ah na dobe.
    > Co tydzien wypadaloby doladowac.

    Nie było mnie 2 tygodnie. Czyli 7Ah.

    > To moze lepiej wyznaczyc sobie auto na poniedzialek, na wtorek, na
    > srodę.

    Ale .. do jeżdżenia nacodzień jest Twizy. On rozładowuje się od
    jeżdżenia a nie stania. Poniekąd dlatego sprzedałem Seicento, że głównie
    ładowałem aku i coraz więcej uwag od diagnosty było.

    > Albo podlaczac ładowarke co tydzien, lub na stałe.

    Tam jest jeszcze tracker GSM podłączony. Można by jakoś ogarnąć te dwa
    monitoringi.

    >
    >>> No i ostrzezenie - ten akumulator traktuj jako niepewny.
    >>>
    >> Trzeba monitorować :-)
    >
    > Nie wiem czy pomoze - padnie oczywiscie w najbardziej szkodliwym
    > momencie.

    Człowiek nie ma czasu by zastanawiać się nad akumulatorem swojego
    samochodu :-) a ja chciałbym jednak coś wiedzieć :-)


  • 17. Data: 2022-05-30 20:56:32
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.05.2022 o 18:19, _Master_ pisze:
    > W dniu 2022-05-28 o 12:34, ii pisze:
    >> Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi.
    >
    > Przeciez tłizy nie ma drzwi ;-)

    Lambo-doors się nie podobają?


  • 18. Data: 2022-05-30 21:48:40
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 30.05.2022 o 10:47, J.F pisze:

    > Wodomierze odczytuje w bloku.
    > A wodomierze maja baterie na 5 czy 10 lat ...

    Tu jest przykład z Texasa:
    https://www.ti.com/lit/pdf/tidub48

    "43.65-uA Average Current When Running RF Transmission at 12.5-dBm TX
    Power Every 12 Seconds; MSP430FR4133 is in LPM3; LCD BTL002 is Off"

    Załóżmy 60 uA to wychodzi jakieś 500 mAh/rok. Jaka bateria? 1..2 Ah daje
    2..4 lata? Słabo, ale można rzadziej nadawać...

    A tutaj odczyt wodoimerzy - sprawnie mu to idzie:
    https://youtu.be/udZPEs_H5PQ?t=173


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.



  • 19. Data: 2022-05-30 21:58:40
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.05.2022 o 12:34, ii pisze:
    > Ale w sumie ... ładowarka nie potrafi ładować aku
    > rozładowanych do zera to i tak nic by z tego nie było.

    Zawsze trzeba mieć na podorędziu klasyka. Trafo/mostek/amperomierz (u
    mnie przerobiłem na woltoamperomierz) Działa zawsze :)

    W sumie elektroniczne ładowarki mają to w opisie, że jeśli rozładujemy
    aku poniżej 10V to ładowarka uznaje, że akumulator jest uszkodzony i go
    nie ładuje.


    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>


  • 20. Data: 2022-05-30 22:46:19
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.05.2022 o 21:48, Dykus pisze:
    > Witam,
    >
    > W dniu 30.05.2022 o 10:47, J.F pisze:
    >
    >> Wodomierze odczytuje w bloku.
    >> A wodomierze maja baterie na 5 czy 10 lat ...
    >
    > Tu jest przykład z Texasa:
    > https://www.ti.com/lit/pdf/tidub48
    >
    > "43.65-uA Average Current When Running RF Transmission at 12.5-dBm TX
    > Power Every 12 Seconds; MSP430FR4133 is in LPM3; LCD BTL002 is Off"
    >
    > Załóżmy 60 uA to wychodzi jakieś 500 mAh/rok. Jaka bateria? 1..2 Ah daje
    > 2..4 lata? Słabo, ale można rzadziej nadawać...

    I w samochodzie mamy np 30x więcej pojemności z 4x większym napięciem.

    >
    > A tutaj odczyt wodoimerzy - sprawnie mu to idzie:
    > https://youtu.be/udZPEs_H5PQ?t=173
    >
    >

    Taka inwigilacja :-)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: