    From: "Jan Kowalski" <o...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt
    Date: Mon, 5 Aug 2013 14:58:35 +0200

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    > Ze 20 lat temu czytałem artykuł w jakimś piśmie popularno-naukowym o
    > przyszłości tv jaką ma być tv cyfrowa. Wśród jej zalet wymieniano m.in.
    > to, że nie będzie potrzeba do poprawnego odbioru specjalnych instalacji i
    > anten. Emisja cyfrowa będzie na tyle silna, że sygnał będzie można odebrać
    > nawet na wewnętrznych antenach odbiornika (nie pamietam co autor miał na
    > myśli pisząc wewnętrznych, pewnie podobnych do anten w współczesnych
    > komórkach). Na pewno do odbioru miała wystarczac mała antena pokojowa.
    > Jak rozpoczynała się era cyfryzacji w Polsce pomyslałem (pamiętając tamten
> [...]

    Jestem rozczarowany tak jak ty. Dziś śmieje się z siebię, jak przypomnę
    sobie moje pierwsze próby odbioru TV cyfrowej na antenie typu patyk
    dołączonej do tunera USB. Okazało sie, że nawet antena 13 elementowa,
    umieszczona za oknem, dająca niezły odbiór analogowy, nie daje rady. Gdy
    używam lutownicy transformatorowej, to w przypadku TV analogowej, było
    słychać lekki trzask na foni i pojawiło się kilka białych kresek na ekranie.
    W przypadku TV cyfrowej, znika obraz na około sekundę a potem odbiór powraca
    rwąc się. Zastanawiam się czy tanie chińskie tunery są wyposażone w korekcje
    błędów. Tunerów markowych firm, w sklepach jak na lekarstwo i nie wiem czy
    warto przepłacać, bo może okazać się, że nie są lepsze.