  • Data: 2013-08-09 17:38:55
    Temat: Re: Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-09 17:18, J.F pisze:

    > ALe w zasadzie nie jest. DVB-T czyli OFDM, to cala masa nosnych
    > wolnozmiennych i waskopasmowych, ktore powinny byc juz odporne na
    > zaklocenia fazowe.
    >
    > J.

    Jakby nie było, pojedyncza nośna jednak modulowana jest fazowo (czy też
    fazowo i amplitudowo). Wydaje mi się, że najbardziej i tak szkodzi fakt,
    że szum fazowy dodany do jednej nośnej może spowodować jej "wskoczenie"
    w miejsce sąsiedniej. A OFDM nie lubi, gdy się sygnał rozjeżdża (np.
    słaba odporność na efekt Dopplera, zwłaszcza połączony z
    wielodrogowością - niemożliwy do skompensowania).

    Pozdrawiam,
    Paweł