  • Data: 2012-07-15 23:19:29
    Temat: Re: Rowerzyści
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-09 19:03, PK wrote:
    > Nie mówiąc już o tym, że ściężki coraz częściej leżą tuż obok ekranów.
    > Naprawdę łatwo o "sytuację" spowodowaną beznadziejnym polem widzenia
    > i jeszcze gorszą widocznością.

    Masz się poruszać tak, aby było bezpiecznie.
    Nie ważne czy autem czy rowerem. I widzisz pogoda też ma znaczenie.

    > Większość ścieżek w Warszawie (ze względu na bliskość chodników
    > z nieprzewidywalnymi pieszymi oraz fatalne projekty i widoczność) nie
    > nadaje się do jazdy z prędkością > 20km/h.

    Większość ulic też ma ograniczenia prędkości poniżej osiągów większości
    samochodów i to biznes danego kierowcy czy ma ochotę to przekroczyć i
    liczyć się z karą. Podobnie jest z ścieżkami dla rowerów.

    > Poza tym wszelkie równouprawnienia i "przyjazność dla rowerów" mam
    > dokładnie w miejscu, na które naciągnę zaraz gacie z pieluchą.
    > Przepisy drogowe są po to, by zwiększać bezpieczeństwo ludzi.

    O właśnie to - ma być możliwie bezpiecznie. Który przepis uważasz, że jest
    zły?

    > Akurat jestem przeciwny lusterkom - widziałem dziesiątki przypadków,
    > w których były lub mogły być przyczyną wypadku. Nieprzyzwyczajonemu
    > rowerzyście bardziej szkodzą niż pomagają.

    Może trzeba się przyzwyczaić? Kiedyś w autach też nie były wymagane, ale
    życie to zweryfikowało.

    > Dla wielu rowerzystów (np. mnie) byłyby ogromnym utrudnieniem (podobnie
    > jak "dzwonek", który przy tym nie ma żadnych zalet, więc nie posiadam
    > tak długo jak pamiętam).

    A widzisz, kierowca auta musi widzieć czy ktoś go nie wyprzedza, czy pas
    jest wolny i ogólnie orientować się w sytuacji na drodze. Tego też trzeba
    było się w pewien sposób nauczyć, może z lusterkiem dla roweru się da?
    Kiedyś w jednym miałem i trochę się sprawdzało.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_