  • Data: 2013-11-23 00:06:41
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Nov 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No nie, mają pierwszeństwo czyli jak spotkają się na kolizyjnym "dwa zielone"
    > to rozstrzygną właśnie znaki.

    Nie.
    Rozstrzygnie regulacja ustawowa - ten z prawej ma pierwszeństwo.
    Znaki nie działają w obecności sygnalizacji.
    Ta regulacja (od czasu zmiany zapisu) jest OBOSIECZNA, nie
    dotyczy tylko czerwonego, ale dotyczy również zielonego: zielone
    (również) uchyla pierwszeństwo wynikłe (ważne) ZE ZNAKÓW
    (i tylko ze znaków).
    Sygnalizacja działa przed znakami, ale nie hierarhicznie, a "totalnie":
    otrzymanie zielonego skutkuje nieważnością znaku "ustąp".
    Hierarhia (która była w przepisach) została wykreślona!
    Jest "zastępowanie"; zwracam uwagę, że dotyczy świateł oraz
    kierujących ruchem, a NIE dotyczy zasad ogólnych - te zostały
    z jednym zbiorczym przepisie ustalajacym nadrzędność "listy"
    (już nie hierarhicznej) nad zasadami ogólnymi, ale z listy
    działa tylko JEDNA pozycja (najważniejsza), a nie "kolejno"!

    Patrz niżej :)

    > Pierwszeństwo czyli kolejne są znaki a nie zasady ogólne.

    A weź i poszukaj objaśnień dla przypadku o którym piszę wyżej,
    mi się nie chce kłócić o interpretacje dobrze owiórowane :)
    Na dole wylosowane linki.

    A przepraszam.
    Miało być "ten z podporządkowanej na wprost".
    Oczywiście chodziło mi o przypadek, kiedy "pierwszeństwo ze
    znaków" jest uchylane przez włączone światła.

    > To są dwa przypadki
    > 1. z podporządkowanej jest według znaków ustąp

    I to NIE DZIAŁA kiedy działają światła!
    Od ładnych paru lat (chyba nawet parunastu) nie ma "hierarhii",
    na poziomie kierujących ruchem oraz świateł jest "wyłącznik".
    Działające światła "wyłączają" pierwszeństwo wynikające
    ze znaków. Nie wyłączają działania kierującego ruchem ani
    zasad ogólnych ("pierwszeństwa z prawej") rzecz jasna,
    bo kierujący ruchem "wyłącza" swiatła (zupełnie).
    Dlatego zapis, który uprzednio był w postaci listy, został
    rozbity na dwa osobne przepisy.
    Efekt jest taki, że jak na dużym skrzyżowaniu dwu kierujących
    ruchem policjantów puści kolizyjne strumienie (a co), to
    kierujący ustępują sobie *NIE* na podstawie znaków z pierwszeństwem,
    NIE na podstawie "wjechałem na czerwonym a tamten na zielonym",
    ale z "prawej ręki"!

    Podobnie, jak światła działają, to znaków (a ściślej znaków
    dotyczących pierwszeństwa) się nie interpretuje.
    "Nie ma ich".

    > 2. z głównej jest według prawej ręki bo znaki nie rostrzygają

    Kiedy masz dwa pojazdy - jeden z pierwszeństwem, drugi "z głównej".
    I to ten "z głównej" musi ustąpić!

    Tu masz linki:

    - szukasz podtytułu "Sygnalizacja świetlna odwołuje pierwszeństwo łamane":
    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/pierwszenstwo-w-ruchu-
    drogowym

    - flejm z niniejszej grupy z listopada 2007 roku, rzekłbym jubileusz,
    z pasownym komentarzem Czarka ;) (złośliwym, acz motywującym :>)
    http://www.grupy.v10.pl/Pierwszenstwo,lamane,a,swiat
    la,1,1688043,2007_11.html
    (niestety link do archiwalnego odcinka TV nie działa)

    pzdr, Gotfryd