    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondo - kierunek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <l...@4...com> <y...@m...org>
    <56c221c0$0$644$65785112@news.neostrada.pl> <13gtnsx5xwka5$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <q...@m...org> <n9v76k$pgk$1@node2.news.atman.pl>
    <1rxchuuue0lbi$.dlg@myjk.org> <n9vam1$t1g$1@node2.news.atman.pl>
    <u...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org> <na1cpu$5r2$1@node1.news.atman.pl>
    <lilneng199u1$.dlg@myjk.org> <na1ikg$btm$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 17 Feb 2016 13:36:04 +0100

    Wed, 17 Feb 2016 11:39:23 +0100, Shrek

    > Nie jest (znaczy może być, ale w przypadku klasycznego ronda nie jest).

    Aha, znaczy w zależności od tego jak ci wygodnie jest albo nie jest.
    Ciekawe co na to przepisy. Ano przepisy tyle, że nie ma dla nich różnicy co
    ci się tam ubzdura. Jest manewr zawracania, w tym przypadku na
    skrzyżowaniu, jest ustawienie do tego manewru oraz jest jego sygnalizacja
    czy ci się to podoba, czy nie. To że nei jesteś w stanie tego objąć, bo
    rozbierasz manewr (akurat na rondzie) na czynniki pierwsze, to nie jest
    żaden dowód na właściwość twojej "teorii".

    > Najbliższym manewrem po wjechaniu na rondo będzie zmiana pasa, lub zjazd
    > z ronda - obydwa jeśli nic nie popieprzysz w _prawo_ , więc skąd pomysł
    > migania w lewo?

    Tylko wg twojej "wielkiej" teorii, gdy zmienisz pod siebie to co zapisane w
    PoRD i "uznasz", że rondo to nie jest JEDNO skrzyżowanie, tylko droga i
    zestaw skrzyżowań. Zresztą z tego samego powodu próbujesz to udowadniać, na
    sensownej wg ciebie analogi, wielu skrzyżowań.

    > Po raz kolejny - zacytujesz?

    Znowu chcesz zaprzeczyć, że manewr opisany w przepisach jako skręt czy
    zwracanie, nie wykonujesz na skrzyżowaniu tylko na drodze z wieloma
    skrzyzowaniami? Chcesz po raz kolejny mi tu zaczął dawać przykłady z
    wieloma skrzyżowaniami tłumacząc "analogiczny" manewr na jednym
    skrzyżowaniu? Startuj.

    > Nie ma znaczenia - węzeł, skrzyżowanie, 4, 5 czy 8 skrzyżowań czy jakaś
    > kombinacja węzła z rondem i wiaduktem. Zasady są takie same -
    > sygnalizujesz zmianę pasa lub kierunku - przy czym dotyczy to
    > najbliższego manewru a nie twojego wielkiego planu pojechania np z
    > północy na wschód.

    No widzę, że nie ma dla ciebie różnicy czy jest jedno skrzyżowanie czy
    wiele skrzyżowań. Przecież od poczatku w tym jest problem, że nie
    dostrzegasz tej elementarnej różnicy.

> [...]
    > każde inne, a z drugiej wymyślasz jakieś cuda na kiju odnoście
    > specjalnych sposobów sygnalizacji. A zasady są proste - jedziesz swoim
    > pasem, to jedziesz, zmieniasz pas lub kierunek to migasz w odpowiednią
    > stronę - koniec filozofii. Jak coś to ułatwi to możesz mrugać czasem
    > "nadmiarowo", ale wskazane jest, żeby było to logiczne i czytelne dla
    > innych, bo nie mrugasz dla swojego dobrego samopoczucia czy chorych
    > interpretacji, a dla _innych_. Miganie w lewo, kiedy będziesz jechać w
    > prawo tego warunku w oczywisty sposób nie spełnia.

    Podstawowa rzecz której ty nie możesz pojąć, że jak ktoś jedzie w lewo, to
    miga w lewo (podobnie miga przy zawracaniu, zgodnie z zapisami), bo
    kręcenie kierownicą w przeciwną stronę (co jest wymuszone postawioną na
    skrzyżowaniu wyspą aby zwiększyć gabaryt dla ruchu i ograniczyć kolizyjność
    przy tym manewrze) ci ten fakt niestety przesłania. Ale to już tylko i
    wyłącznie twój problem, a nie mój.

    --
    Pozdor
    Myjk