eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRomet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
  • Data: 2011-09-23 18:29:12
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Aby nie być gołosłownym do mojego poprzedniego postu, autko posiada
    > akumulatorki o pojemności 10kWh - co ma wystarczyć na 100km (wydaje mi
    > się, że powinno starczyć na więcej bo 2x2kW silniki przy 10kWh aku mogą
    > pracować przez 2,5godz a przy prędkości 45km/godz auto przejedzie 120km i
    > napewno nie przy pełnej mocy silników ale np 25%! - ale niech będzie w
    > ruchu miejskim tyle nawet tylko tyle):
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E
    > Do tego bierzemy jakieś ogniwe LiFePO4 co przy normalnym kursie USD daje
    > nam kwotę jakieś 111000 - 12000pln:
    > http://www.batteryspace.com/LiFePO4-Prismatic-Module
    -3.2V-60-Ah-10C-Rate-192-wh-CE-Listed-/-UN-Ap.aspx -
    > oczywiście ogniwa kupuje się w hurcie więc i ceny lepsze. Aby uzyskać
    > 10kWh potrzeba 50 takich ogniwek. Cykl ich życia do pojemności 70% wynosi
    > 3000 cykli naładowania/rozładowania. Zatem przy zasięgu 100km (dałem 100km
    > bo powinno starczyć na dłużej -ale spada wydajność baterii - więc średnio
    > 100km) daje nam to 300.000km. Dzieląc teraz cenę ogniw przez przebieg do
    > osiągnięcia na baterii mamy 3,75pln na 100km! Oczywiście ceny ogniw za
    > kilka lat będą dużo niższe (za Wh) - to są ceny aktualne. Tak więc czy to
    > nie jest doskonały pomysł na takie autko?:)

    Ogniwa LiFePO4 mają wg różnych producentów żywotność 1000-3000 cykli
    naładowania/rozładowania lub 3-5-7 lat czasu. Załóżmy, że ktoś jest szalony
    i będzie dojeżdżał do pracy 50km, co daje 100km na dobę razy 220 dni
    roboczych. Jest to oczywiście nierealne, bo przy prędkości maksymalnej
    45km/h realna prędkość średnia z zatrzymaniami na światłach, skrzyżowaniach
    to np. 35km/h, więc człowiek spędzałby w tym autku 3h na dobę. Daje to
    22000km/rocznie i przy najlepszych obietnicach akumulatory do wymiany będą
    po 7 latach, czyli 154000km.
    Załóżmy, że podana przez Ciebie cena baterii jest realna, ale to jest
    hurtownia w Chinach, do tego trzeba doliczyć koszty transportu (co najmniej
    10% ceny) i polski VAT (23%), chyba, że chcesz to sprowadzać nielegalnie.
    Cła chyba nie ma (lub jest 5%). Daje to cenę $93 x 1,1 x 1,23 = $126 za
    sztukę razy 52 ogniwa = $6552. Przy dzisiejszym kursie dolara (3,25zł) to
    21300zł. Przy typowym kursie dolara (2,90zł) to 19000zł daje to
    12,30zł/100km. Chyba, że akurat akumulatory okażą się lipne i wytrzymają 3
    lata zamiast 7. Wtedy daje to 28,70zł/100km. Chyba, że cena $126 za sztukę
    jest nierealna, bo widzę, że chłopaki z forum pojazdów elektrycznych
    zamawiają ogniwa LiFePO4 ze sprawdzonych źródeł w Azji w cenach około $170 z
    polskim VAT i przesyłką. Wtedy może się nagle okazać, że 100km kosztuje
    38,80zł.
    Dlatego żadne pojazdy elektryczne nie osiągnęły jeszcze powszechnej
    popularności...

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: