-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
Date: Fri, 23 Sep 2011 18:29:12 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 48
Message-ID: <j5ic1v$62q$1@inews.gazeta.pl>
References: <j5ft7e$4d9$1@news.task.gda.pl> <j5gend$l6k$1@inews.gazeta.pl>
<j5hgh9$tad$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 62.244.150.115
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1316795263 6234 62.244.150.115 (23 Sep 2011 16:27:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Sep 2011 16:27:43 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-User: karakorum
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400581
[ ukryj nagłówki ]> Aby nie być gołosłownym do mojego poprzedniego postu, autko posiada
> akumulatorki o pojemności 10kWh - co ma wystarczyć na 100km (wydaje mi
> się, że powinno starczyć na więcej bo 2x2kW silniki przy 10kWh aku mogą
> pracować przez 2,5godz a przy prędkości 45km/godz auto przejedzie 120km i
> napewno nie przy pełnej mocy silników ale np 25%! - ale niech będzie w
> ruchu miejskim tyle nawet tylko tyle):
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E
> Do tego bierzemy jakieś ogniwe LiFePO4 co przy normalnym kursie USD daje
> nam kwotę jakieś 111000 - 12000pln:
> http://www.batteryspace.com/LiFePO4-Prismatic-Module
-3.2V-60-Ah-10C-Rate-192-wh-CE-Listed-/-UN-Ap.aspx -
> oczywiście ogniwa kupuje się w hurcie więc i ceny lepsze. Aby uzyskać
> 10kWh potrzeba 50 takich ogniwek. Cykl ich życia do pojemności 70% wynosi
> 3000 cykli naładowania/rozładowania. Zatem przy zasięgu 100km (dałem 100km
> bo powinno starczyć na dłużej -ale spada wydajność baterii - więc średnio
> 100km) daje nam to 300.000km. Dzieląc teraz cenę ogniw przez przebieg do
> osiągnięcia na baterii mamy 3,75pln na 100km! Oczywiście ceny ogniw za
> kilka lat będą dużo niższe (za Wh) - to są ceny aktualne. Tak więc czy to
> nie jest doskonały pomysł na takie autko?:)
Ogniwa LiFePO4 mają wg różnych producentów żywotność 1000-3000 cykli
naładowania/rozładowania lub 3-5-7 lat czasu. Załóżmy, że ktoś jest szalony
i będzie dojeżdżał do pracy 50km, co daje 100km na dobę razy 220 dni
roboczych. Jest to oczywiście nierealne, bo przy prędkości maksymalnej
45km/h realna prędkość średnia z zatrzymaniami na światłach, skrzyżowaniach
to np. 35km/h, więc człowiek spędzałby w tym autku 3h na dobę. Daje to
22000km/rocznie i przy najlepszych obietnicach akumulatory do wymiany będą
po 7 latach, czyli 154000km.
Załóżmy, że podana przez Ciebie cena baterii jest realna, ale to jest
hurtownia w Chinach, do tego trzeba doliczyć koszty transportu (co najmniej
10% ceny) i polski VAT (23%), chyba, że chcesz to sprowadzać nielegalnie.
Cła chyba nie ma (lub jest 5%). Daje to cenę $93 x 1,1 x 1,23 = $126 za
sztukę razy 52 ogniwa = $6552. Przy dzisiejszym kursie dolara (3,25zł) to
21300zł. Przy typowym kursie dolara (2,90zł) to 19000zł daje to
12,30zł/100km. Chyba, że akurat akumulatory okażą się lipne i wytrzymają 3
lata zamiast 7. Wtedy daje to 28,70zł/100km. Chyba, że cena $126 za sztukę
jest nierealna, bo widzę, że chłopaki z forum pojazdów elektrycznych
zamawiają ogniwa LiFePO4 ze sprawdzonych źródeł w Azji w cenach około $170 z
polskim VAT i przesyłką. Wtedy może się nagle okazać, że 100km kosztuje
38,80zł.
Dlatego żadne pojazdy elektryczne nie osiągnęły jeszcze powszechnej
popularności...
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.11 18:44 =Marcos=
- 23.09.11 19:52 ToMasz
- 23.09.11 20:01 MZ
- 23.09.11 20:49 =Marcos=
- 24.09.11 00:33 RoMan Mandziejewicz
- 24.09.11 00:37 kogutek
- 24.09.11 09:53 mcpc
- 24.09.11 10:18 mcpc
- 24.09.11 13:06 =Marcos=
- 24.09.11 13:58 RoMan Mandziejewicz
- 24.09.11 14:18 RoMan Mandziejewicz
- 24.09.11 19:37 mcpc
- 24.09.11 20:59 ToMasz
- 24.09.11 21:28 mcpc
- 24.09.11 21:47 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo