eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRoHS - nic nie rozumiemRe: RoHS - nic nie rozumiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!peer01.iad.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 07 Jun 2014 11:22:21 +0200
    From: mk <reverse_lp.pw@myzskm>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RoHS - nic nie rozumiem
    References: <lmnbc8$n9r$1@srv.chmurka.net>
    <538f40a1$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmnh2g$pag$1@srv.chmurka.net>
    In-Reply-To: <lmnh2g$pag$1@srv.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=windows-1250; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 63
    Message-ID: <5392d9c9$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: apn-46-76-75-93.dynamic.gprs.plus.pl
    X-Trace: 1402132939 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2154 46.76.75.93:2825
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3949
    X-Received-Body-CRC: 1384187671
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:666126
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-06-04 18:22, Piotr Gałka pisze:
    >
    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:538f40a1$0$2163$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 04.06.2014 16:44, Piotr Gałka pisze:
    >>> W EP 6/2014 znalazłem info, że Toyota zapłaciła 1,2mld $ kary za to, że
    >>> w systemie sterowania gazem narastały wąsy cynowe spowodowane dyrektywą
    >>> RoHS.
    >>
    >> Jesteś pewny kara była za "wąsy", a nie całokształt ich systemu (w tym
    >> burdel w oprogramowaniu sterującym)?
    >>
    > Niby piszą że chodzi o wprowadzeniu klientów w błąd, że problem usunięty
    > bo wymienili dywaniki mogące blokować pedał gazu, gdy tymczasem
    > problemem były wąsy.
    >
    > Faktem dla mnie jest, że jakby nie RoHS to problemu (i wielu innych
    > problemów) by nie było.
    > P.G.

    Czy na pewno?
    Wydawało mi się, że wątek wąsów cynowych został w ostatnim czasie
    odłożony na bok, a sprawa poszła w kierunku oprogramowania i
    niepoprawnej pracy systemów "fail-safe".

    http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1321734
    http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1319903&

    Nie słyszałem argumentów Micheala Barra jakie przedstawił przed sądem,
    czytałem jedynie o nich na EETimes. Przynajmniej na podstawie
    streszczeń, nie do końca jestem przekonany co do tych argumentów. IMO,
    aczkolwiek dowodzą one, że oprogramowanie i cały system był przynajmniej
    częściowo niechlujny, to jednak by zawiódł katastroficznie potrzeba
    jeszcze powodowanego działaniem zewnętrznym bit-flipu w odpowiednich
    komórkach pamięci. Takie zdarzenie nie jest niemożliwe jednak ciężko tym
    wyjaśnić wystąpienie aż tak wielu zdarzeń UA (unintended acceleration --
    nieintencjonalnego przyśpieszania).

    Trochę się rozpisuje nad tematem Wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/2009%E2%80%932010_Toyot
    a_vehicle_recalls#cite_note-30
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sudden_unintended_accel
    eration

    Ogólnie sprawa wydaje się być IMHO, przynajmniej częściowo,
    upolityczniona. Zgłoszenia UA dotyczą bardzo różnych marek (w tym
    amerykańskich), a Toyota nie jest tu liderem. W Polsce również były
    wypadki, również z ofiarami śmiertelnymi, gdzie kierowcy powoływali się
    na UA.
    Przynajmniej część, a obstawiam że lwia część, takich przypadków to po
    prostu błędy kierowców, którzy albo nieświadomie pomylili pedały (wiele
    z takich przypadków udowodniono), albo z premedytacją próbują oszukiwać
    poprzez powoływanie się na UA.

    Sam, na samym początku "kariery" kierowcy, doświadczyłem UA poprzez
    pomylenie pedałów gazu i hamulca w samochodzie Fiat 125p. Mózg wysłał
    sygnał "przełóż nogę i depnij hamulec", a mimo to noga jakimś cudem
    znalazła się nad pedałem przepustnicy, a przy braku reakcji hamowania
    automatycznie noga nadepnęła pedał "do dechy". Długo nie mogłem się
    nadziwić jak mogłem zrobić coś tak dziwnego -- jedyna konkluzja, nic nie
    jest 100% niezawodne, a na pewno nie moje ciało i jego reakcje.
    Szczęśliwie skończyło się na drobnych stratach materialnych.

    pzdr
    mk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: