    Subject: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Tue, 7 Mar 2017 21:20:19 +0100

    W dniu 2017-03-07 o 20:57, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    >
    > Będzie bateryjne, zasilanie z 12V będzie jako zapasowe, a i tak pewnie z
    > akumulatora.

    > Datasheet opisuje i single, i dual. Btw, jednak chcę użyć TL071 - bo ten
    > mam :)

    > Czyli nawet bez op ampa?

    > Hmm, w sumie jak będzie pojemność na wejściu (nieodwracającym, równolegle
    > do jednego z rezystorów dzielnika), to na wyjściu chyba już niepotrzebna?
    >
    > Zastanawiam się też nad rolą R8... ale to chyba po to, żeby można było
    > wykorzystać wyjście liniowe jako wejście.

    W tym układzie LINE to wyjście. Dołączenie tam zewnętrznego sygnału
    dołącza go do wyjścia opampa, a to zły pomysł.

    > No i wejścia 1, 5 (offset null) TL071 - ale to chyba można zostawić w
    > powietrzu?
    >
    > Przerobiłem trochę ten schemat pod siebie:
    > http://www.chmurka.net/r/explorer1.png

    C4 dołączyłbym do masy, nie do plusa. Dołączenie go do plusa wpuszcza
    zakłócenia z zasilania na wejście.
    C3 też dołączyłbym do masy, nie sztucznej.
    C5 także dołączyłbym do masy przez kondensator, powiedzmy 10uF,
    zwierając C5 opornikiem, powiedzmy 1M, aby naładować ten 10uF.

    P.P.