  • Data: 2017-03-10 20:07:58
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-10 o 18:53, Janusz pisze:
> [...]

    Ja też. Strasznie przekombinowane.

    > Ja się w ogóle zastanawiam czy one przy 5-6V będą działać, bo pdf milczy
    > w tym temacie, min napięcie jakie znalazłem to +-5V.

    No bo tam jest w środku zenerka na coś koło 6,5V zasilana ze źródła
    prądowego zrobionego z feta. Póki zenerka nie zacznie przewodzić to
    układ zachowuje się mało fajnie.

    > A dla autora wątku proponowałbym zamiast R13 dać LM78L05 i wzm podwójny
    > MCP6282 który jest R2R, fety na wejściu, niskie szumy. Drugi dać jako
    > aktywną masę. Wersja smd kosztuje 4zł w TME.

    Tam w ogóle sztuczna masa jest psu na budę potrzebna. Tylko komplikuje
    niepotrzebnie układ i zamiast poprawiać jego pracę tylko pogarsza.
    Zwarcie HPF spowoduje że napięcie na wyjściu i tak odjedzie od środka
    (?) zasilania, podczas kiedy przy rozwarciu będzie całkiem ładnie (no,
    nie do końca bo przecież na wyjściu opampa wcale nie będzie połowy jego
    zasilania), czyli cały ten cyrk i tak nie ma sensu. Poza tym, że
    potencjałem odniesienia sygnału użytecznego (czyli AC) jest "prawdziwa"
    masa, więc korzystanie ze sztucznej jest mało sensowne.

    Pozdrawiam

    DD