  • 51. Data: 2013-12-08 19:35:16
    Temat: Re: Rezygnacja z OC - bo auto bedzie stac przed domem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie widzę związku. Policji jestwszystko jedno czy pojazd jest
    > ubezpieczony czy nie jak nie jest na drodze publicznej. A jak ktoś
    > zamierza pojawić się na niej, to ma mieć ubezpieczenia na czas pobytu
    > na niej.

    Ja rozumiem.
    Ale jak wyobrażasz sobie egzekwowanie tego w obecnym stanie mysli wsród
    policji?

    Potrzebny jest ktoś z wizją, kto wprowadziłby to nie komplikując przy
    okazji zycia pozostałym, uczciwym, jezdzacym z OC.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 52. Data: 2013-12-08 19:35:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A teraz sam sobie odpowiadasz, po co więc pytasz o oczywistości.

    Bo to jest konstatacja obecnego stanu.
    nie widze jednak żadnego powodu aby przy okazji budowania tych wszystkich
    systemów komputerowych nie wplesc w to sprawdzania policy OC.
    Bez problemu do zrobienia, a sprawiłoby to, ze nagle porusznaie sie bez OC
    nie miałoby sensu, bo byłoby wyłapywane prawie od razu. Automatycznie.
    I wtedy juz nie ma problemu z postawieniem problemu w sposób:
    - jedziesz - musisz miec OC.
    - nie jedziesz - nie ma problemu.
    Pojawił sie jeszcze inny problem, wiec potrzebne byłoby dodatkowe
    uwarunkowanie - nie masz OC, parkujesz auto poza strefa ruchu, zeby te
    wszystkie dodatkowe samochody nie zajmowały publicznych parkingów.

    Da sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 53. Data: 2013-12-08 19:35:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale nie ma innego sposobu wyegzekwowania zakazu poruszania się
    > pojazdem bez OC, a problemy jakie taki zakaz generuje są suma sumarum
    > niewielkie w stosunku do zalet.

    Tak zwane wylewanie dziecka z kąpiela.
    Dobrze zaplanowany system nie powodowałby komplikacji a tych jeżdzacych bez
    wyłapałoby sie raz dwa trzy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 54. Data: 2013-12-08 19:50:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To, że pojazd zostawiasz w garażu, nie oznacza, że nie może wyrządzić szkód.

    Co bierzesz? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 55. Data: 2013-12-08 20:18:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-08 18:52, Liwiusz pisze:

    > Nie

    Tak - zdecydowanie chroni właśnie ofiary.

    > (gdyby tak miało być, istniałoby OC z regresem do sprawcy).

    Tak też bywa.

  • 56. Data: 2013-12-08 20:51:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-08 14:15, sqlwiel pisze:

    > Ależ - nikt nie bronił zrobić z nich zabytków (jak miały >25 lat) albo
    > opłacać to OC.

    Coś mi się wydaje że do "zabytków" rości sobie wtedy prawo państwo
    (znaczy konserwator zabytków) taki "współwłaściciel"

    A przecież własność dzisiaj to wartość nadrzędna warta każdy ch
    pieniędzy ;-)

  • 57. Data: 2013-12-08 22:33:43
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    WItam,

    W dniu 2013-12-08 08:54, ToMasz pisze:

    > co by było jakby Ci ktoś w auto wjechał i powiedział sory niemam OC bo
    > nie muszę.

    Wcześniej zadbałbym o siebie i wykupił ubezpieczenie AC. Dodatkowo OC,
    gdyby mnie ktoś miał po sądach gonić... Dokładnie tak samo, jak w
    przypadku mieszkania. W czym problem?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 58. Data: 2013-12-08 22:39:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> [...]
    > uwarunkowanie - nie masz OC, parkujesz auto poza strefa ruchu, zeby te
    > wszystkie dodatkowe samochody nie zajmowały publicznych parkingów.

    U nas?
    Nie sądzę.

    Koszty dla budżetu za duże, bo chyba nie liczysz, że poszkodowani zostaliby
    bez odszkodowania w razie gołodupca w Golfie wartym 500 zł?

  • 59. Data: 2013-12-08 23:20:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Dec 2013 22:33:43 +0100 osobnik zwany Dykus napisał:

    > WItam,

    > Wcześniej zadbałbym o siebie i wykupił ubezpieczenie AC. Dodatkowo OC,
    > gdyby mnie ktoś miał po sądach gonić... Dokładnie tak samo, jak w
    > przypadku mieszkania. W czym problem?

    w cenie. Obowiązkowość OC powoduje, ze jest tanie.

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 60. Data: 2013-12-08 23:54:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-08 23:20, masti pisze:

    > w cenie. Obowiązkowość OC powoduje, ze jest tanie.

    Jakaś nowa ekonomia?

    --
    Liwiusz