  • 61. Data: 2013-12-09 00:29:44
    Temat: Re: Rezygnacja z OC - bo auto bedzie stac przed domem
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 19:24:15 +0100, John Kołalsky napisał(a):

    > Znaczy jeden haracz ma być lepszy od drugiego ?
    Tak.

    > Anarchia oznacza brak prawa państwowego jako zupełnie nieuzgodnionego między
    > stronami.
    W anarchii prawo stanowi się niżej. Powiedziałbym - samorządnie.

    --
    Jacek

  • 62. Data: 2013-12-09 00:38:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > w cenie. Obowiązkowość OC powoduje, ze jest tanie.

    Obowiązkowość powoduje, że płacą ci, którzy szkód nie mają.

  • 63. Data: 2013-12-09 00:43:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > U nas?
    > Nie sądzę.
    >
    > Koszty dla budżetu za duże, bo chyba nie liczysz, że poszkodowani
    > zostaliby bez odszkodowania w razie gołodupca w Golfie wartym 500 zł?

    skoro byliby wyłapywani to jezdziłoby ich niewielu.
    Skoro jezdziłoby ich niewielu, to i koszty by byly niewielkie i sukcesywnie
    by malały.

    Powiedz, ilu gołodupców w golfie odwazyłoby sie wyjechac bez OC wiedzac, ze
    maja jakies 50% szans, ze zostanie złapany?

    I to jest jedyny problem?
    To nie jest tak źle... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 64. Data: 2013-12-09 00:55:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    > Tak.

    Nic nie wskazuje. A z anarchistycznego punktu widzenia oba są równie złe.

    > W anarchii prawo stanowi się niżej. Powiedziałbym - samorządnie.

    Tak więc nie ma miejsca na takie OC

  • 65. Data: 2013-12-09 01:17:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello John,

    Monday, December 9, 2013, 12:55:01 AM, you wrote:

    > Nic nie wskazuje. A z anarchistycznego punktu widzenia oba są równie złe.

    Jak na anarchistę masz zadziwiająco roszczeniowy stosunek do państwa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2013-12-09 09:40:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Dec 2013 23:54:22 +0100 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Jakaś nowa ekonomia?

    nie, normalna. Suma wypłat jest w miarę stała. Teraz podziel sobie to
    przez ilość płacących przy obowiązkowym i dobrowolnym. Jak myślisz
    dlaczego AC jest dużo droższe od OC mimo, że pokrywa dużo mniej?

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 67. Data: 2013-12-09 17:19:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > skoro byliby wyłapywani to jezdziłoby ich niewielu.

    Teraz też są wyłapywani, nawet za sam brak OC i jeździ ich wielu.
    Coraz więcej.

    A skąd 50% szans?
    Nawet 50 promili bym nie założył.

  • 68. Data: 2013-12-09 18:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 10:13:13 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Np samoistne zapalenie? :) Ciekaw jestem w jaki jeszcze sposób.

    Ciekaw jestem czy OC to obejmuje.
    Wszak to maja byc szkody spowodowane ruchem pojazdu.

    Ale moze mu kolo odpasc i moze zmiazdzyc noge zlodziejowi.
    Wtedy sie nalezy.

    > Ciekawsze jest "Po co jest OC na przyczepę?" (Odpowiem od razu: żeby
    > kasę wyciągnąć. Innego powodu nie ma.)
    > Wszak, dopóki przyczepa jest ciągnięta lub urwała się i jeszcze się
    > toczy, to działa OC ciągnącego samochodu. A jak stoi, to trudno sobie
    > wyobrazić jak ma wyrządzić szkodę.

    A to akurat proste - hamulec pusci i sie stoczy.

    J.

  • 69. Data: 2013-12-09 18:28:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 11:04:07 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Z tak słabą wyobraźnią o której piszesz bałbym się chyba żyć.
    > Mnie łatwo sobie wyobrazić jak ją Ksawery zdmuchnie z chodnika na którym
    > była zaparkowana na jezdnię, prosto pod jadący samochód.
    > Skoro potrafił znacznie cięższy Polski Bus, to dlaczego nie leciutką
    > przyczepę z żaglem?

    A to nie powinien Ksawery placic w tym przypadku ?

    J.

  • 70. Data: 2013-12-09 18:31:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 11:27:42 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Aha. Gratuluję wyobraźni. Czyli wprowadzamy obowiązkowe ubezpieczenie OC
    > "dla wszystkich ruchomych i nieruchomych obiektów będących czyjąkolwiek
    > własnością"?

    Dla nieruchomosci jest. Moze nie obowiazkowe, ale bardzo popularne.
    Dachowka spadnie, sopel spadnie, ciec chodnika nie odsniezy.

    Czasem budynek sie zawali, gaz wybuchnie, a we wroclawiu to kiedys
    dach zwialo.

    J.