-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 17 Nov 2013 20:29:43 +0100
From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Reklama i czas reakcji
References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
<s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
<1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
<vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
<l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
<528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
<l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
<5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
<5288de6d$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<5288e10e$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<l6apm1$5ov$1@mx1.internetia.pl>
<5288ed9c$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
<l6b349$3a7$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <l6b349$3a7$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 131117-1, 2013-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 75
Message-ID: <5289192a$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
X-Trace: 1384716586 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2180 83.238.170.2:55332
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5410
X-Received-Body-CRC: 434394076
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511128
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-17 19:36, John Kołalsky pisze:
>
> Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>
>
>>
>>> No ale trochę tak jest. Nie zwróciłeś np uwagi na to, że to były badania
>>> na symulatorze a napisali też pracę porównującą wyniki badań na torze i
>>> na symulatorze http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2011-03-12
p.pdf
>>> gdzie w finale stwierdzili podkreślonymi, że te z testów nie mogą być
>>> traktowane jak rzeczywiste, ale porównali więc ciągle można coś
>>> zauważyć.
>>
>> A z drugiej strony autorzy (chyba w tym Twoim) piszą, że symulator
>> neutralizuje faktyczne zagrożenie (bo na symulatorze nic mi się nie
>> stanie, jak 3 życia w grze komputerowej) i działa dokładnie w drugą
>> stronę, tj. reakcja badanego jest słabsza, niż byłaby w rzeczywistej
>> sytuacji.
>
> Gdzie tak tam piszą ? Rysunki 10 i 11 pokazują, że przy długich czasach
> ryzyka reakcja na torze jest dwa razy wolniejsza od reakcji na
> symulatorze. Czyli dokładnie odwrotnie niż piszesz. Tłumaczone to jest
> bezpiecznym wykonywaniem manewru na symulatorze gdy w realu może Cię np
> zarzucić. A to nadal tylko testy. Zdaje się nie ma kto w nich wjechać Ci
> w d... co by potęgowało ostrożność hamowania. Aczkolwiwek ja w tę
> ostrożność umiarkowanie wierzę. To jest teza eksperymentu. Może zupełnie
> co innego to powoduje. Mierzone reakcje pokazują np, że na początek
> ludzie jednak przydepują hamulec do oporu tak, że żadnego BAS nie
> potrzebują by kółka zablokować w samochodzie bez ABS, ale by utrzymać w
> samochodzie z ABS potrzebują bo potem jakoś dziwnie popuszczają i
> naciskają naprzemiennie.
>
>>
>>>> Kierowca *MA SIĘ SPODZIEWAĆ* niespodziewanych okoliczności. Cały czas.
>>>> Niektórzy tak mają.
>>>
>>> ... i codziennie wracają do domu wypluci.
>>
>> Kwestia wyboru. Ci luźni czasem nie wracają w ogóle. Albo w worku.
>>
>> Jeżdżę od +40 lat, niezawodowo, nawet nie "codziennie do pracy", więc
>> raczej jak niedzielny kierowca (średnia długookresowa jakieś
>> 15kkm/rok) i nie miałem stłuczki ani punktów (nigdy!), choć parę razy
>> na suszarkę się załapałem. Ot - doliczam to do kosztów paliwa ;)
>
> Można dobrze znać drogę i wiedzieć gdzie jest niebezpiecznie. Na
> przejściach właśnie tak ma być tylko w natłoku można przejścia w ogóle
> nie zauważyć. Z reguły widzi się pieszego i reaguje się nim w ogóle do
> czegoś dojdzie. Notorycznie zatrzymują się kierowcy przed przejściem dla
> pieszych by mnie jednego przepuścić gdy ja zatrzymuję się i stoję
> spokojnie by sobie przejechali. Jest prawie pewne, że oni w tej nagłej
> sytuacji w ogóle nie zareagują bo ćwiczą się nie w tym w czym powinni.
> Głupia kobieta przebiegła przez przejście w odludnym miejscu. Kierowca
> cudem jej nie zahaczył ale może wcale nie zauważył przejścia bo w takim
> dziwnym miejscu było i wpaść na to, że ktoś może tu przebiegać nie mógł.
> Koło cmentarza to było, więc miałaby blisko :-)
No to skoro sobie jednostkowe mniej-lub-bardziej typowe przypadki
opisujemy...
Przytrafiło mi się dawno temu: Droga 2x2 bez zieleni, ale w mieście.
Jadę ok. 70. Przejście. Od mojej lewej strony idzie grupka pieszych, 3-4
osoby. Patrzą w moją stronę i zatrzymują się na ciągłej linii. Nie
zwalniam. Nagle z tej grupki wychodzi jeden człowiek, nie patrząc w moją
stronę i idzie sobie. Test hamulców z dymem spod opon :)
Z opowieści, ale bliskich: kobita przeszła już prawie przez przejście,
od prawej na lewą (jezdnia 2x2 z zielenią), 20m za rondem. Samochód ją
lekko trzepnął tak, że urwał sobie na niej lewe lusterko i miotnął ją w
tę zieleń. Bez szkód na ciele, jakimś cudem. Facet nawet nie próbował
hamować. Nie widział jej w ogóle. Nie było "słońce w oczy", bo lipiec w
południe, czyli słońce wysoko w górze.
Ot - trzeba być na takie cuda przygotowanym. :)
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.13 08:51 J.F.
- 18.11.13 09:17 WW
- 18.11.13 09:18 sqlwiel
- 18.11.13 09:27 Maciek
- 18.11.13 09:31 Maciek
- 18.11.13 09:53 J.F.
- 18.11.13 10:04 sqlwiel
- 18.11.13 12:21 J.F
- 18.11.13 12:41 sqlwiel
- 18.11.13 18:59 Artur Maśląg
- 21.11.13 18:29 j...@g...com
- 22.11.13 13:11 anacron
- 16.11.13 21:32 mk4
- 17.11.13 12:24 mk4
- 17.11.13 12:32 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=