-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
t-for-mail
From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Reklama i czas reakcji
Date: Sun, 17 Nov 2013 19:36:40 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 53
Message-ID: <l6b349$3a7$1@mx1.internetia.pl>
References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
<s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
<1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
<vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
<l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
<528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
<l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
<5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
<5288de6d$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<5288e10e$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<l6apm1$5ov$1@mx1.internetia.pl>
<5288ed9c$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83-238-168-227.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1384714185 3399 83.238.168.227 (17 Nov 2013 18:49:45 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Nov 2013 18:49:45 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
In-Reply-To: <5288ed9c$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511127
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>
>
>> No ale trochę tak jest. Nie zwróciłeś np uwagi na to, że to były badania
>> na symulatorze a napisali też pracę porównującą wyniki badań na torze i
>> na symulatorze http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2011-03-12
p.pdf
>> gdzie w finale stwierdzili podkreślonymi, że te z testów nie mogą być
>> traktowane jak rzeczywiste, ale porównali więc ciągle można coś zauważyć.
>
> A z drugiej strony autorzy (chyba w tym Twoim) piszą, że symulator
> neutralizuje faktyczne zagrożenie (bo na symulatorze nic mi się nie
> stanie, jak 3 życia w grze komputerowej) i działa dokładnie w drugą
> stronę, tj. reakcja badanego jest słabsza, niż byłaby w rzeczywistej
> sytuacji.
Gdzie tak tam piszą ? Rysunki 10 i 11 pokazują, że przy długich czasach
ryzyka reakcja na torze jest dwa razy wolniejsza od reakcji na symulatorze.
Czyli dokładnie odwrotnie niż piszesz. Tłumaczone to jest bezpiecznym
wykonywaniem manewru na symulatorze gdy w realu może Cię np zarzucić. A to
nadal tylko testy. Zdaje się nie ma kto w nich wjechać Ci w d... co by
potęgowało ostrożność hamowania. Aczkolwiwek ja w tę ostrożność umiarkowanie
wierzę. To jest teza eksperymentu. Może zupełnie co innego to powoduje.
Mierzone reakcje pokazują np, że na początek ludzie jednak przydepują
hamulec do oporu tak, że żadnego BAS nie potrzebują by kółka zablokować w
samochodzie bez ABS, ale by utrzymać w samochodzie z ABS potrzebują bo potem
jakoś dziwnie popuszczają i naciskają naprzemiennie.
>
>>> Kierowca *MA SIĘ SPODZIEWAĆ* niespodziewanych okoliczności. Cały czas.
>>> Niektórzy tak mają.
>>
>> ... i codziennie wracają do domu wypluci.
>
> Kwestia wyboru. Ci luźni czasem nie wracają w ogóle. Albo w worku.
>
> Jeżdżę od +40 lat, niezawodowo, nawet nie "codziennie do pracy", więc
> raczej jak niedzielny kierowca (średnia długookresowa jakieś 15kkm/rok) i
> nie miałem stłuczki ani punktów (nigdy!), choć parę razy na suszarkę się
> załapałem. Ot - doliczam to do kosztów paliwa ;)
Można dobrze znać drogę i wiedzieć gdzie jest niebezpiecznie. Na przejściach
właśnie tak ma być tylko w natłoku można przejścia w ogóle nie zauważyć. Z
reguły widzi się pieszego i reaguje się nim w ogóle do czegoś dojdzie.
Notorycznie zatrzymują się kierowcy przed przejściem dla pieszych by mnie
jednego przepuścić gdy ja zatrzymuję się i stoję spokojnie by sobie
przejechali. Jest prawie pewne, że oni w tej nagłej sytuacji w ogóle nie
zareagują bo ćwiczą się nie w tym w czym powinni. Głupia kobieta przebiegła
przez przejście w odludnym miejscu. Kierowca cudem jej nie zahaczył ale może
wcale nie zauważył przejścia bo w takim dziwnym miejscu było i wpaść na to,
że ktoś może tu przebiegać nie mógł. Koło cmentarza to było, więc miałaby
blisko :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.13 20:29 sqlwiel
- 18.11.13 08:51 J.F.
- 18.11.13 09:17 WW
- 18.11.13 09:18 sqlwiel
- 18.11.13 09:27 Maciek
- 18.11.13 09:31 Maciek
- 18.11.13 09:53 J.F.
- 18.11.13 10:04 sqlwiel
- 18.11.13 12:21 J.F
- 18.11.13 12:41 sqlwiel
- 18.11.13 18:59 Artur Maśląg
- 21.11.13 18:29 j...@g...com
- 22.11.13 13:11 anacron
- 16.11.13 21:32 mk4
- 17.11.13 12:24 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-04 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-04 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-12-04 Re: Zadrży rząd Tuski przed "zniesławianym"/zniesławianym "ruskim szpiegiem"? [Oleinychenko wydalony]
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=