-
Data: 2018-04-02 22:58:52
Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 02-04-2018 o 12:45, Marek S pisze:
> W dniu 2018-04-02 o 07:33, Cavallino pisze:
>
>> Ale co się ma nie integrować, skoro w finalnej wersji używana była ta
>> sama wersja I-go co fabrycznie, tyle że skrackowana?
>> Tzn. nie kontrolująca licencji map?
>>
>> A główna różnica polegała na możliwości uruchomienia "na przycisk"
>> albo po włożeniu pendrive, dowolnego programu obecnego w systemie, w
>> tym total commandera, za pomocą którego mogłeś sobie sam wrzucić nowe
>> mapy znalezione w internecie?
>
> Z jakiegoś względu na rynku niem scrackowanych wersji do Merców (być
> może dla innych marek także - nie interesowałem się tym).
A skąd wiesz że do Merców nie ma?
Interesowałeś się ty, co idzie zrobić z fabryczną navi Merca?
Pytałeś gości ogłaszających się z "nowymi mapami do wszystkich marek"?
>> Tak - na sofcie fabrycznym.
>> Dlatego postuluję tuning tego softu, aby dało się to zrobić w sposób
>> bardziej cywilizowany, samemu.
>
> Nie bardzo łapię: chcesz powiedzieć, że dla Ciebie jest problemem
> włożenie płyty DVD do czytnika? Samemu?
Nie.
Chcę powiedzieć, że zdawanie się na producenta samochodu w kwestii map
ZAWSZE jest kiepskim rozwiązaniem.
>>> Ale bardzo mnie zaskoczyłeś stwierdzeniem iż nie trawisz wersji
>>> online'owych. Na chłopski rozum offline'owe nie mają racji bytu. Po
>>> co nawigacja, która nie potrafi korków omijać?
>>
>> A kto tak powiedział?
>> Oczywiście że potrafi, tyle że to jej funkcja dodatkowa, a nie
>> podstawowa.
>> Bez dostępu do netu, na drugim końcu Europy poprowadzi bez żadnego
>> problemu, a jak jej włączysz net to dzięki danym pozyskanym przez tmc
>> (albo inną dodatkową usługę online), poradzi sobie również z korkami.
> > Na zachodzie Europy nawet neta mieć nie musisz, o ile masz radio z
> > odbiornikiem tmc, bo te informacje są rozpowszechniane drogą radiową.
>
> Jak nawigacja offlineowa dowiaduje się zatem o korkach? Napisałeś, że
> masz awersję do trybu online nawigacji. Wgrywasz co 15 minut z pendriva
> takie informacje? :-D
>
> TMC to właśnie tryb "online", którego unikasz z zadziwiających mnie
> względów.
Jest spora różnica między ciągnieciem danych do nawigacji, a ciągnięciem
szczątkowych danych o samym ruchu.
Np. w zeszłe wakacja kupiłem starter Virgin za 5 zł, przejechałem z nim
i I-go 5 tys km, do Toskanii i Rzymu i nadal na nim mam 3,60 zł.
Mowa o korzystaniu z netu w roamingu.
Yanosik zeżre więcej danych na 100 km, o GM nawet nie wspominając.
>
> Tak na marginesie: TMC w Polsce działa od 8 lat. Ponadto jeśli jest
> transmitowany TMC to nie oznacza to, że nawigacja potrafi go
> zutylizować. A nawet jeśli potrafi, to wiąże się to z opłatami.
Niekoniecznie, wyłącznie z odpowiednim sprzętem.
> Sprawdź proszę dwie rzeczy:
>
> 1. Zrób trasę Gdynia-Poznań. Powiększ ma maksa punk startowy w Gdyni a
> następnie szczypnięciami zmniejsz zoom by całość trasy zobaczyć. W
> Yanosiku wychodzi 14 szczypnięć, a w Google 2 (jeśli zrobisz to szybko).
Ale ja w ogóle nie używam yanosika do nawigacji, a i gestami nie bardzo
się posługuję, dla mnie tegop typu mapy są totalnie nieczytelne.
Pisałem o problemach z korzystaniem z neta przy działającym yanosiku.
> Ok. Na czystym Androidzie jest tak samo. Na "nie czystym" - ilu
> producentów, tyle rozwiązań plus 50% na różnice między modelami.
Też mnie to merzi niemożebnie.
Dla mnie każdy dodatkowy program na kompie i komórce to zło.
Czasem konieczne, zazwyczaj nie.
>> A jedynym powodem dla którego tak się stało, że zamiast miliona
>> niepotrzebnych aplikacji jak na androida, było ich kilkadziesiąt tysięcy.
>
> To konsekwencja opóźnionego refleksu firmy.
Owszem, ale co ma to wspólnego z głupimi decyzjami użytkowników.
Gdyby wybierali mądrze lepszy system zamiast gorszego, POMIMO niższej
liczby i tak niepotrzebnych do niczego aplikacji, to w końcu te
potrzebne i tak by powstały.
Ale woleli gorszy - czort wie z jakiego powodu.
>
>> A to że na telefonie za 300 zł z 500 MB RAM, wszystko zapieprza jak na
>> flagowym Androidzie za 3000, nie miało dla ludzi znaczenia.
>
> Nie Androidzie lecz Androidzie z nakładkami.
Na czystym różnica byłaby mniejsza, ale nadal by była.
Zresztą tanich smartphonów bez nakładek chyba w ogóle się nie robi.
>Telefony nieskażone nakładkami
> powinieneś brać pod uwagę porównując.
A są takie, dobrych firm, za kilkaset zł?
> Jak już Ci padnie Windofon, to zainteresuj się _czystym_ Andkiem.
Czekam na coś z fizyczną klawiaturą i pełnym dual simem, do 500 zł.
Jak myślisz, ile poczekam? ;-)
>> Ale też nie widziałeś w pracy androida na telefonie za kilka stówek...
>
> Racja. :-) Nie stać mnie na wyrzucanie kasy.
Ano właśnie.
A Windows, nawet z 512 MB RAM jest całkowicie użyteczny.
Też mnie nie stać na marnowanie kasy na dzwonienie i smsowanie z czegoś
droższego.
Do innych rzeczy mam komputery.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.18 10:46 v...@g...com
- 03.04.18 15:40 J.F.
- 04.04.18 12:26 adam
- 04.04.18 22:21 Marek S
- 05.04.18 00:00 J.F.
- 05.04.18 23:30 Marek S
- 06.04.18 00:29 Marek S
- 06.04.18 01:35 J.F.
- 06.04.18 19:05 Budzik
- 06.04.18 19:05 Budzik
- 06.04.18 19:05 Budzik
- 06.04.18 22:40 Marek S
- 06.04.18 23:40 Shrek
- 07.04.18 01:40 J.F.
- 07.04.18 05:27 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=