  • Data: 2018-04-06 00:29:49
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-05 o 00:00, J.F. pisze:

    > na srodku dolu szyby - i praktycznie nie przeszkadza.

    To, że nie przeszkadza Tobie, to wiem :-) Bardziej mi przeszkadza to, że
    Tobie nie przeszkadza.

    > Bo masz jakos dziwnie zamontowany.

    Tak aby nawet kawałka asfaltu / chodnika mi nie zasłonił. Całkowicie na
    tle karoserii. Po drugie zwrócony jest w kierunku patrzenia - czyli pod
    kątem do osi toru ruchu.

    > Kraweznik chodnika. I w odleglosci ~4m od pojazdu - trudno pieszy tez
    > musi uwazac, a pieska trzymac na smyczy.

    No tak, kwestia podejścia kierowcy. Trochę inne zasady wyznaję.
    Pomijając kwestie moralne, jeśli dojdzie do jakiegoś zdarzenia "bo nie
    widziałem", to niezależnie od tego czyja to byłaby wina, to i tak z tego
    są niezłe kłopoty i nierzadko wydatki na naprawy i prawników.

    > No przeciez sa powiesiles po lewej.

    Ale na tle blach auta. Tego obszaru i tak nie widziałbym po
    zdemontowaniu telefonu.

    RwTAk1qe_f39H/view?usp=sharing

    > no widzisz, zaslania ci lewy chodnik, a jak tam dziecko bedzie
    > wbiegalo na jezdnie ? ;-)

    Nie zmieniaj tematu. Zapewniam, że nie zasłania. Zdjęcie robiłem
    opierając aparat o konsolę - poniżej punku patrzenia.

    cEARsVc_seOEh/view?usp=sharing

    > No nie pokazuje korkow.
    > Ciekawe czemu ... tylko u ciebie, czy moze nie na tej drodze ...

    Zaraz załamię się. :-D Przecież mówię cały czas, że pokazuje tylko
    zabetonowane ulice. Jeśli cokolwiek się ruszy, to korka nie ma. Zwróć
    uwagę, że raz miałem 0 km/h a parę minut potem 20 km/h. Dla Yanosika to
    rajdowy styl jazdy. Korek jest wtedy gdy przez 10 minut (?) nikt się nie
    ruszy. Czyli raczej o parkingi chodzi :-D

    Dziś znów go używałem. Raz pokazał na codziennej trasie korek na krótkim
    jej odcinku. Nie wiem czemu akurat ten odcinek wybrał.

    Co do problemy "czy tylko u mnie" - dane prezentowane na ekranie nie
    zależą ode mnie lecz od poprzedzających mnie użytkowników Yanosika. Ja
    mogę jedynie albo je włączyć albo wyłączyć. Nic więcej.

    > Zobacz menu/ustawienia/nawigacja/natezenie ruchu

    Jaja sobie robisz, prawda? Niby jak miałby pokazywać kawałki korków
    (czasem na przecznicach bardziej unieruchomionych) przy wyłączonej opcji?

    > jutro ci zdjecie zrobie, bo teraz za malo korkow :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=OSDkI_PrhbA
    > https://www.youtube.com/watch?v=xHrkBBJBcnM

    Ha, wygląda na to, że sprawdza się moje przypuszczenie. Otóż Yanosik
    uważa za korek sytuację gdy droga zmienia się w parking. Sytuacja w
    3mieście prawie nigdy tak nie wygląda. Korek to np. średnia 10km/h.
    Google uważają to za beton i wyznaczają objazd. Yanosik widzi tam
    autostradę. Pewnie dlatego prawie nigdy korków na nim nie widuję.

    > Aaa, rozumiem. No coz, zawsze jezdze z mapa, zapomniale ze taki tryb
    > istnieje :-)

    W Yanosiku GTR tylko taki tryb masz. Z jednej strony firma promuje takie
    korzystanie z systemu, a z drugiej, w aplikacji, nie daje takich
    możliwości w adekwatnym trybie.

    > jakiej strzalki ?

    Heh. Byłoby najlepiej pokazać co i jak "przy piwie". Trudno pisać na
    forum o takich detalach. Pewnie różnice w wersjach Androida też coś wnoszą.

    > no coz, w miescie to on imo kiepsko prognozuje.

    Wygląda na to, że od początku zgadzamy się lecz wskutek braku możliwości
    znalezienia się w podobnym środowisku widzimy sprzeczne informacje. Ja
    poruszam się głównie w mieście.

    > no coz, tez tak robie - ale czy mam racje ?
    >
    > Pare nowych tras mi jednak podpowiedzial.

    Pewnie dlatego, że jeździsz głównie poza miastem - jak się domyślam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek