  • 11. Data: 2009-04-26 21:45:01
    Temat: Re: Pytanie (karta pamięci)
    Od: "nos" <w...@t...pl>

    Jeśli na karcie jest napisane 8GB a pokazuje inaczej, np: 4GB, to po prostu
    trzeba ją zareklamować tam, gdzie się ja kupiło, lub w jakimkolwiek sklepie,
    gdzie takie karty sprzedają (o ile zgodzi się sprzedawca, najlepiej, żeby
    był znajomy:)) i wymienić od ręki lub oddac do serwisu i poczekac, aż wróci
    wymieniona :)

  • 12. Data: 2009-04-27 09:41:03
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    frank drebin wrote:
    Dzięki wszystkim za porady, napisałem do sprzedawcy i zobaczę co odpisze (i
    czy odpisze, bo komentarz już dawno wystawiony).

  • 13. Data: 2009-04-28 01:04:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 26 of Apr 2009 15:37, frank drebin wrote:

    > Z góry przepraszam, jeżeli piszę na niewłaściwą grupę, ale sam nie
    > wiem gdzie zapytać.
    >
    > 3 m-ce temu kupiłem na allegro kartę pamięci do mojego aparatu

    http://paa.pl/karta_kingston_sd_sdhc_8gb_class_6_czy
    tnik_karty-515758273.html

> [...]
    > jako ~8GB. Ale zgłupiałem i może mi się wydawało?
    > Karta sformatowana jest domyślnie na fat32, nawet sformatowałem ją
    > jako ntfs ale bez zmian, na dodatek aparat jej wtedy nie widzi.
    > Niestety mój aparat (samsung nv8) nie ma mozliwości pokazania
    > wielkości karty, ale po ilości możliwych do zrobienia zdjęć i
    > ustawieniu 3mpx (~2100 zdjęć x 1,3 -1,5Mb ) wnioskuję, że też widzi
    > jako prawie 4 GB.
    >
    > I teraz pytanie:
    > czy jest mozliwe, że coś się w karcie 8GB spierdzieliło i pokazuje te
    > prawie 4GB, czy dostałem kartę 4 GB tylko nie sprawdziłem?

    Możliwe, jeśli przepartycjnuje się kartę. Sam tak zrobiłem,
    żeby połowę pojemności wykorzystać na co innego.
    Nie mam pojęcia jak mogłoby się to zrobić samo w sposób
    niezauważalny dla użytkownika.

    > Sprzedawca ma prawie 46 tysięcy pozytywów a tylko 19 negów i żaden nie
    > jest za majstrowane karty, a moja karta wygląda jak na zdjęciu.
    >
    > Pomóżcie proszę

    Proponuje zacząć od fdiska, albo jakiegoś innego systemowego
    managera dysków.

    --
    nb

  • 14. Data: 2009-04-28 08:25:09
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    nb wrote:

> [...]
    > niezauważalny dla użytkownika.

    > Proponuje zacząć od fdiska, albo jakiegoś innego systemowego

    Masz rację, głupio że nie sprawdziłem w "zarządzaniu dyskami".
    Karta figuruje jako 3,49GB (fat32) i 4 GB jako nieprzydzielone.
    Niestety z pozycji visty nic nie mogę zrobić z tą częścią nieprzydzieloną
    (nawet formatu), a programy do partycjonowania obsługują tylko dyski twarde.
    Czyli kupa.
    wyślę kartę na gwarancję.

  • 15. Data: 2009-05-02 09:58:08
    Temat: Re: Re: Pytanie (karta pamięci)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Apr 2009, frank drebin wrote:

> [...]

    Mi się udało, ale na większej karcie - któryś z aparatów
    do którego wtykałem swoje karty jak formatuje sam, to "ma limit"
    (acz *obsługiwać* już sformatowaną kartę obsługuje prawidłowo,
    tylko założyć partycji o max rozmiarze nie umie).

    Sformatowałem w aparacie i później przekopywałem stos DVD
    z czasopism :> (patrz niżej)

    > Karta figuruje jako 3,49GB (fat32) i 4 GB jako nieprzydzielone.
    > Niestety z pozycji visty nic nie mogę zrobić z tą częścią nieprzydzieloną

    Z pozycji XP też.
    Użyj jakiegoś sensownego zewnętrznego programu do zarządzania partycjami
    i będzie bez problemu.

    Osobiście używam Easeus Partition Manager który był w którymś
    czasopiśmie, dość często opłaca się z powodu takiego programu kupić
    owo czasopismo :) (niestety nie pamiętam który numer i czego
    był z tym programem).
    Na pewno nie jest to jedyny program ktory umie "raw" obsłużyć
    partycje, ale również nie pamietam czym podobny przypadek (źle
    pozakładanych partycji) traktowałem poprzednio :)

    > a programy do partycjonowania obsługują tylko dyski twarde.

    ?????
    ŻE JAK??

    > wyślę kartę na gwarancję.

    IMO jak sprzedawca wyśle Cię na drzewo to będzie bardzo grzeczny ;)
    Przecież karta, sądząc z opisu, NIE JEST uszkodzona.

    Ewentualna manipulacja, prawdę mówiąc, jak na razie nie jest jeszcze
    wykluczona, ale również nic na nią nie wskazuje (dopiero jak zapchasz
    kartę i się okaże że "zamazuje" to byłby powód, a wychodzi że
    nie masz jak zapchać bo nie ma partycji na wolnym miejscu).

    Obstawiam że pozwoliłeś sformatować kartę któremuś aparatowi, który
    ma z kolei firmware sprzed króla Ćwieczka ;)
    I zaznaczam: NA PEWNO spotkałem się z takim układem, że firmware
    prawidłowo obsługuje duże karty (nawet 32 GB), a *sformatować*
    poprawnie byle 16 GB :P nie umie.
    Nie pamiętam co za aparat to był, ale na liście podejrzanych są
    m.in. KM A200 i Fuji S5.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-05-03 20:17:57
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > partycje, ale również nie pamietam czym podobny przypadek (źle
    > pozakładanych partycji) traktowałem poprzednio :)

    Sprawdzałem już wcześniej właśnie tym programem (ale wersją "home edition")
    i wogóle nie widział karty.

    > IMO jak sprzedawca wyśle Cię na drzewo to będzie bardzo grzeczny ;)
    > Przecież karta, sądząc z opisu, NIE JEST uszkodzona.

    Ha :-) , właśnie dostałem maila od sprzedawcy, że karta została wymieniona
    na nową i wysłana do mnie.
    Więc albo nie sprawdzają i wymieniają, albo była uszkodzona.

    > Obstawiam że pozwoliłeś sformatować kartę któremuś aparatowi, który
    > ma z kolei firmware sprzed króla Ćwieczka ;)

    nie, formatowałem ją w samsungu nv8, a to jest nowy model

> [...]
    > poprawnie byle 16 GB :P nie umie.
    > Nie pamiętam co za aparat to był, ale na liście podejrzanych są
    mój samsung wg. specyfikacji obsługuje karty 4 GB ale kupiłem 8GB, bo na
    jakimś forum wyczytałem że obsługuje też 8.
    Nie wiem, może się zdarzyć, że formatowanie wyższej karty w aparacie ją
    uszkadza.
    Niestety, nie zaryzykuję i nie sprawdzę tego na nowej karcie. Sformatuję
    jako fat32 w laptopie.

  • 17. Data: 2009-05-04 21:16:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 May 2009, frank drebin wrote:

    > Sprawdzałem już wcześniej właśnie tym programem (ale wersją "home edition")
    > i wogóle nie widział karty.

    Moment.
    A ta karta była wsadzona do czytnika?
    (bo już się pogubiłem!)

    > Ha :-) , właśnie dostałem maila od sprzedawcy, że karta została wymieniona na
    > nową i wysłana do mnie.

    :)

    > Więc albo nie sprawdzają i wymieniają, albo była uszkodzona.

    Albo też nie umiał partycji usunąć ;)

> [...]
    > jakimś forum wyczytałem że obsługuje też 8.
    > Nie wiem, może się zdarzyć, że formatowanie wyższej karty w aparacie ją

    Uszkodzić nie powinno - "uszkodzenie" w postaci nagrania tablicy partycji
    z sieczką jest do wyczyszczenia :) (ale właśnie programem który widzi
    kartę).

    pzdr, Gotfryd