  • Data: 2016-08-25 10:14:24
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > A z polskiego na nasze, to co to oznacza? :)

    Responsywny system szybko reaguje na polecenia. A potem wykonuje
    je w swoim tempie. Możemy sobie wyobrazić komputer z zegarem 4 GHz
    i DOS-em uruchomionym z dyskietki. Wydajemy mu jakieś *zewnętrsne*
    polecenie, a on majestatycznie rozpędza plastik, czyta porozrzuzene
    sektory chrobocząc głowicą, aż w końcu w okamgnieniu wykona co
    od niego chcieliśmy. Komputer z zegarem 12 MHz, ale korzystający
    z ramdysku, zareaguje kilkaset razy szybciej, a wykona kilkaset
    razy wolniej. Z tym że to "wolniej" może być dla człowieka
    niezauważalne. A "szybciej" -- wręcz przeciwnie. Dla mnie nawet
    różnica między HDD i ramdyskiem była odczuwalna w normalnej (dla
    mnie) przcy z komputerem.

    Mniej lub bardziej responsywne są nie tylko komputery. Samochodów
    też to dotyczy. Statek pełnomorski jest bardzo mało responsywny,
    choć potrafi całkiem szybko pomykać przez oceany. Z ludźmi również
    tak jest. Jednych trzeba prosić miesiącami, ale jak im zaskoczy,
    to uwijają się żwawo. Inni od razu reagują "już lecę", a potem
    rok grzebią się z robotą.

    Jarek

    --
    Transatlantyki na oceanach