  • Data: 2010-03-05 17:18:51
    Temat: Re: Re: 4 złote za foto
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-05 00:04:24 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Zauważ, że nie było mowy o:
    > - wprowadzeniu limitów produkcji
    > - wprowadzeniu koncensji, urzędowej standaryzacji i podobnych
    >
    > Czyli konkurencja by *została*.
    > A jednocześnie nie ma mowy o tylko 2-krotnej podwyżce cen,
    > lecz 10x przebiciu wobec cen ktore *JUŻ* przynoszą zyski
    > (przynajmniej okresowo niemałe).
    Pieniądze mają jedną zasadniczą wadę. Ile by ich nie było i jak wielkie
    by nie było "przebicie" zawsze jest ich za mało i przebicie za małe.

    > Powiadasz, że istotnie niższa sprzedaż aż tak by podniosła
    > koszty, że nawet "plastik" kosztowałby 10X tyle co trzeba?
    Nie. Bo już od wielu wielu lat nie koszty produkcji decydują o cenie produktu.
    > Może, ale z kolei w to wątpię :D
    :)

    > Ba, *nawet* kontrola produkcji pozwalała przed wojną
    > produkować całkiem niezłe zapałki :P (nic to, że drogie
    > jak nie wiem co i "dzielenie na czworo" nie było
    > zwrotem retorycznym).
    Tak, tylko ta legendarna "jakość" "kiedyś to było zrobione porządnie",
    nie wynikała z większej dbałości producenta o jakość produktu, tylko z
    wyższych oczekiwań konsumenta. Konsumentów było mniej, byli lepiej
    wykształceni, lepiej wyrobieni i wiedzieli czego chcą.
    Dobrym przykładem w obecnym czasie jest jakość proszku do prania. Ten
    sam kupiony w PL i za Odrą, dwa zupełnie inne proszki. Konsument
    niemiecki nie da sobie wcisnąć tego co w Polsce jest uznawane za normę
    i przyzwoity standard.

    > Po prostu fotografia zostałaby "hobby dla wybranych".
    A to jak najbardziej.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam