  • Data: 2011-11-16 21:16:08
    Temat: Re: Razem obni?ymy cen? paliwa !!!
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-16, PM <x...@w...pl> wrote:

    > na 10000% wszystko jedno, w sumie po co budował tą sieć stacji to ja nie
    > wiem ;-)

    Każda dobrze prowadzona firma stara się mieć przychody z różnych źródeł
    - na wszelki wypadek. Ale główne zyski Orlenu AFAIR to jednak hurt, a
    nie detal (a i w detalu paliwa to tylko część, często stacje na
    pozostałych usługach/towarach zarabiają więcej niż na paliwie)

    > taaak
    > to mi przypomina historyjkę (autentyk)
    > w skelpie leży towar na półce
    > nie schodzi
    > więc sprzedawca podnosi cenę (kilkukrotnie) bo przecież to jest zamrożona
    > kasa i trzeba sobie zrekompensować straty.

    Często później przekreśla cenę, daje wielki napis 50% rabatu... i towar
    schodzi z zyskiem :P

    > pytanie pomocnicze: ile paliw sprzedawanych w Polsce jest z rafinerii
    > polskich (orlenu)?

    AFAIK Orlen to ponad 60%.

    > Zresztą Orlen to był tylko taki przykład, można sobie wstawić inny duży.

    Orlen po prostu był najgorszym przykładem :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski