  • Data: 2011-11-18 08:21:05
    Temat: Re: Razem obni?ymy cen? paliwa !!!
    Od: "PM" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro są koszty są stałe to nie zależą od przerobu ropy. Czyli ropa
    > gratis :)

    to trzeba było mówić, że bazujemy na twojej wersji ekonomii a nie na
    prawdziwej.
    ale wtedy nie podejmuję się dyskusji ;-))
    można uznać, że przy w miarę stałym spożyciu (towar 1 potrzeby) wzrost ceny
    surowca (koszt zmienny) przekłada się na większy zysk (1% ze 100 to wiecej
    niż 1% z 50)
    - koszt przerobu dystrybucji itp jest za to stały
    mozna się zastanowić ile w ogólnych kosztach to koszty stałe a ile zmienne
    ale utrzymanie stacji (a o tym była mowa) to na 100% koszt stały.

    > Transport paliw jest drogi, jak nie masz na miejscu rafinerii podpiętej
    > do ropociągu to masz problem.

    chyba Ci się pozającował surowiec z produktem.
    popatrz sobie na mapę
    gdzie jest Gdańsk. gdzie Płock
    i zastanów się skąd można taniej dostarczyć ON czy Pb na stację do takiego
    np. Szczecina czy Wrocławia.
    Chyba że orlen ma rurociąg z Pb do Wrocławia to przepraszam, nie wiedziałem.
    ;-)

    >Wysoka sprzedaż Orlenu i Lotosu nie bierze
    > się z powietrza.

    wysoka?
    50% (całość hurt +detal)
    przypominam, że stosunkowo niedawno było 100%.