  • Data: 2009-01-23 22:38:05
    Temat: Re: Raw z Fuji S5 a Bibble, było: D3x na DXOptics
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jan 2009, dominik wrote:

    > przeoczyłeś: Ansel plugin
    > korekcja do +/-8EV

    O, dziękuję. Nie wpadłbym że *tam* jest to ukryte :)
    Jak widzę - płatny i bez możliwości sprawdzenia.
    Hm...
    Toć nawet MS$ pozwala na swoistą odmianę "shareware", dając wersje
    testowe, wersja "w ciemno" wzbudza obawy użyszkodników :D

    > Bibble standardowo ma trochę dziwnych wyborów. Chociaż z większości rawów i
    > tak więcej niż 2EV w każdą stronę nie wydoisz

    No tak, ale dyskusja była nie o większości a o S3/S5 które mają
    "hardware HDR" :D
    Mi wychodzi że max użyteczne to ok. -5EV/+3 EV (na plus nie ma sensu
    więcej, można dla sprawiedliwości dać -6EV/+4 EV ale to trochę
    na wyrost).
    Trochę ponad 3 EV na "małe piksele" i dodatkowo niecałe 2 EV na
    "ratowanie z przepaleń kolorów" (tak jak w każdej matrycy) IMHO
    rzeczywiście starczy.
    Ale -4EV to trochę mało :) - zakładając, że ktoś palnie aż taką
    rozpiętość.
    Niemniej jest wysoce prawdopodobne że taki amator lamer jak
    ja weźmie puszkę i tak dobrze "dociągnie" że prześwietli :P

    > i exposure da Ci jakieś 4EV właśnie. W nowym bibble 5 będzie deko więcej tych
    > wartości na prośbę użyszkodników. Większość jednak i tak się przekona, że 2EV
    > było rozsądnym limitem :)

    :)

    pzdr, Gotfryd