  • Data: 2009-01-23 22:16:23
    Temat: Re: Raw z Fuji S5 a Bibble, było: D3x na DXOptics
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > Nie ma sprawy. Jak masz jakieś zdjęcie, które ma naprawdę dużą dynamikę, a
    > nie jest tylko prześwietlone, ale o przeciętnej dynamice, to pokaż efekty.

    Stoi w kolejce do zrobienia :)
    Na razie operowałem dość przypadkowym pstrykiem z przepalonym kawałkiem.
    Przy okazji wyszło coś czego się spodziewałem: przy ISO 800 (granica
    działania małych pikseli) przy którym był pstryk doskonale widać, że
    szum na małych pikselach jest gdzieś na poziomie "dużych hybryd", czyli
    całkiem spory.
    Biorąc pod uwagę oczekiwaną powierzchnię małego piksela (ok. 10%
    tego co piksel z APS) wszystko się zgadza.
    Z jednej strony prawda, że wszystko co poniżej przepalenia można
    brać z dużych pikseli, z drugiej - że jak można to jednak lepiej
    dać ISO 100 albo 200 i mieć dużą "zakładkę" zakresu.

    Powiem tak: do analizy ten S7RAW jest najlepszy :D

    > No
    > i powiedź, czy da się oddzielnie wywołać obrazy z matrycy R i matrycy S?

    Tak, zdecydowanie :)
    Można jedne, można drugie, mozna mieszać.
    Jakości mieszania nie oceniam, bo tylko okiem rzuciłem.

    > Może w programie zewnętrznym będzie łatwiej połączyć oba obrazy, jeśli s7raw
    > się nie spisuje za dobrze.

    Tak myślę :)
    Z drugiej strony - musi to byc program zdolny do łączenia HDR, trzeba
    znowy poprzeglądać co tu różne GIMPy umieją, z trzeciej - dodatkowo dobrze
    by było aby sobie radził z przesunięciem obrazu o "pół piksela" aby
    umiał wydłubać szczegóły w środkowej części ekspozycji w pełnej
    rozdzielczości.

    Nie walczyłem z szukaniem gdzie i jak nastawić jakość zapisywanego
    wyniku, próbka "tylko małe piksele" wypluła mi obrazek skompresowany
    do 1 MB, to że tam są szumy IMHO nie uprawnia programu do dodawania
    artefaktów ;) (ale pewnie wystarczy poszukać, zresztą jest TIFF).

    BTW: czy ktoś tu coś kiedyś wspominał że dzisiejsze dyski mają DUŻE
    pojemności???

    RAW z Fuji S5 to 25 MB sztuka :>

    pzdr, Gotfryd