  • 141. Data: 2023-07-27 02:50:15
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie na tym właśnie polega automatyzacja?

    No to przecież piszę, że niech będzie automatyka, tylko mądra, która
    faktycznie coś ułatwia.

    Jak w starym samochodzie włączała się klima, to automat lekko podbijał
    obroty silnika, żeby jej pomóc. Czułem na pedale hamulca, bo jak klima się
    wyłączała, to obroty lekko spadały, podciśnienie w dolocie rosło i
    wspomaganie sprawiało, że ta sama siła trzymana na pedale wciskała go
    nieco głębiej. To też fajna automatyka. W nowym tak już nie mam (bo pewnie
    nie ma potrzeby).

    --
    W szkole:
    - Proszę pani - mówi Jasio do nauczycielki. - Nie chcę panią straszyć,

  • 142. Data: 2023-07-27 02:55:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Mógłby, ale po co ma być?

    Bo one są zaskakująco skuteczne.

    > Białkowy analizator nie działa algorytmicznie (w niczym nie przypomina
    > modemu), ale wcale nie musimy się na nim wzorować.

    Skoro białkowy analizator działa skuteczniej, niż obecnie używane
    algorytmy...

    > Działają algorytmy, które w ogóle nie przewidują swingu. Ale do pewnych
    > granic, które nawet da się wyliczyć i opisać konkretną liczbą. Można też
    > swing przewidzieć. Podobny problem mają programy, które zapisują nuty ze
    > słuchu. Początkowo ten zapis wychodził bardzo skomplikowany, z całą masą
    > kropeczek i innych takich. Bo muzycy swingują, nawet jak nie chcą. Ale
    > da się już kazać takiem skrybie pisać tak, by nie wychodził np. powyżej
    > uczciwych ćwierćnut i ósemek. To nie wymagało stosowania AI, opanowane
    > zostało już dość dawno.

    A te programy same wykrywają bpm, czy trzeba im powiedzieć?

    Z nadawaniem CW jest trochę inaczej, niż z graniem. Rytm może być różny.
    Czasem nadajesz szybciej, czasem wolniej.

    Ja nie wiem, jak te algorytmy dokładnie działają, bo nigdy się w to nie
    zagłębiałem. Wiem, że te, które widziałem (a trochę widziałem) generalnie
    są kiepskie. Uchem odebrałem, a algorytm pokazał bzdury. A jak jest sygnał
    trochę zaszumiony, to w ogóle jest padaka. Niby są filtry, możesz sobie
    kliknąć na waterfallu interesujący cię fragment, ale działa to mocno tak
    sobie. Ucho wyłapie.

    --
    Córeczka pyta mamę:
    - Co to jest impotencja?

  • 143. Data: 2023-07-27 03:01:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja na przykład miałem nieprzyjemną okazję pilnego pociągnięcia dokumentu
    > z domowego NASa, będąc na dalekim wyjeździe.

    Nie raz tak miałem. W zasadzie często tak mam.

    Mam w VPNie spięte wszystkie swoje maszyny (obecnie 28). Nie wyobrażam
    sobie inaczej.

    > Narusza zamki i czujki ruchu w domu odpalajac normalny alarm czy tak
    > sobie tylko stoi lub bezcieleśnie przenika przez mury?

    A niech mi przez płot na działce przeskoczy... zamek jest, ale wystarczy
    przeciąć siatkę. Czujka PIR daje fałszywe alarmy, więc jest tylko do
    włączania światła. Zostaje kamera.

    --
    Wpada Puchatek do sklepu i mówi: "poproszę pół kilo szynki".
    Sprzedawca zważył, zapakował i dał Puchatkowi.

  • 144. Data: 2023-07-27 03:04:16
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, fakt, że niekradzenie oznacza niezłodziejstwo odkrył mój znajomy,
    > któremu wlepiono spory mandat za nieuzasadnione wezwanie policji. A
    > błąkający się w okolicy domu bidok drona szukał, co mu spadł.

    Ale on błąkał się na ulicy, gdzie błąkać się może, czy na zamkniętej
    posesji?

    --
    Dwie panienki lekkich obyczajow staraja się o prace w domu
    publicznym. Wlascicielka urzadzila egzamin wstepny. Po chwili jedna z

  • 145. Data: 2023-07-27 03:10:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Chyba nie, laptok stary. Chyba nawet z jakiegos innego powodu
    > sprawdzalem i nie ma. Co ciekawe on ma tez taki feler ze mu sie ficzer
    > zmiany taktowania zawiesza i system nie umie zmienic taktowania na
    > normalne i zostaje na 800MHz.

    Jak 800 MHz jest minimalną prędkością, to nie taki stary :)

    > Moze. Ten kondensator to nie glupi pomysl...

    Spróbuj, jest szansa że zadziała.

    > Narazie dzialam za pomoca esp8266.

    ESP zwiera przycisk zasilania? Czy wysyła jakiś magiczny wake-on-lan?

    > BTW w innym zastosowaniu mam pikvm. Dziala calkiem fajnie. Polecam mimo ze drogawe.

    Sprytne. Choć ja raczej staram się, żeby jednak wszystko działało
    stabilnie i nie wymagało KVMa :)

    > Ta, ciekawie sie patrzy na np. jakies startreki czy podobne. Nawet tam
    > nie ma wszechogarniajacej automatyzacji.

    Wstyd się przyznać, ale nigdy nie oglądałem :D Z SF to mnie tylko xfiles
    wciągnęło :)

    --
    Mrówek ucieka z lasu i nagle na swej drodze spotyka leśniczego :
    - Co się stało? - pyta leśniczy

  • 146. Data: 2023-07-27 09:09:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2023 00:23, LordBluzg(R)?? wrote:
    > To mam jakieś przekłamania? W zapisie również?

    Nie. Nie masz kontroli nad tym, gdzie i jak ten obraz jest kodowany i
    dekodowany, gdzie może być wyświetlony i co najważniesze: czy chmura
    może być przejęta i zmanipulowana. Oczywiście, jesli to chmura do
    tresowania listonoszów, problem jest mało ważny. Ale jeśli to chmura do
    podglądania produkcji czegośtam, problem może być interesujący.

    Ponadto: jesteś pewny że kamery nie są exploitowalne? W sensie, że
    złośliwa chmura może wydostać się poza kamerę, wprost do LANu?

    > W tym przypadku mnie to wali, czy ogląda to jakiś chińczyk. Pewnie
    > przyjedzie do mnie i przestawi mi kamerę na oglądanie Marsa :>

    Ludzi, kupującychc sprzet do podglądania ważnych obiektów, nie wali.

    > Absolutnie implikowane :] Nie widzę tutaj zagrożenia. Może myślisz, że
    > wyłączą te serwerki? Może wyłączą, znajdę inne, pewnie polskie z
    > Cerberusem :D

    Myślę, że zagrożenie jest znacznie większe niż "nie działa".
    Przykładowo, przejęte kamery w Ukrainie służą mimowolnie do celów
    wojskowych. Prywatne też.

    I ktoś to szacuje.

    Pewnie, że w swoim domu możesz oswajać listonoszy i to nie jest ważne,
    ale ponoć tym handlujesz, doradzasz itd.

    > Ja mam jeszcze ludzi, którzy mi podeślą :D...noale ja mam. Są w firmie i
    > pracują na moje wakacje :)

    W firmie trzymasz prywatne dokumenty medyczne i ubezpieczeniowe?

    > Włamywacz/wtargiwacz na cudzej posesji. Pokonał 2m płotu i szuka cukru.

    Czyli juz nie złodziej?

    > Jest na cudzej posesji. To wystarczający argument żeby go przepłoszyć
    > czy złapać.

    Przepłoszyć tak. Złapać nie. Mógł zabłądzić, pomylić płoty, mieć udar
    słoneczy i milion innych powodów.

    > Mam włamywacza. Mało?

    Mało. Przed chwilą mówiłeś o złodzieju. Ma, w/g wielu definicji
    włamywacz to złodziej. Czyli on nawet włamywaczem nie jest w/g
    definicji, bo jeszcze nic nie ukradł.

    > Teren prywatny.

    No i co z tego? Mir domowy Ci zakłóca? Przecież Ty jesteś ze sraczką w
    kiblu na Karaibach. Przelazł przez ogrodzenie? Może zabładził, miał
    udar, jest na haju, pijany, myślał że to dom szwagra, miał paczkę
    odebrać, dostał zły adres, pomylił numery myślał że rozmawiał z
    właścicielem, szukał telefonu mo się źle poczuł, itd itp.

    Widzę.

  • 147. Data: 2023-07-27 09:37:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2023 01:01, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Dolicz ładną obudowę

    Terminal ma obudowę. Bardzo ładną.

    > , zasilanie

    Terminal ma zasilanie.

    >, peryferia

    Jakie?

    >, megawypas

    Jaki?

    , 3 letnią
    > gwarancję

    Następny terminal będzie nawet szybciej niż czekanie 2 tyg na
    rozpatrzenie reklamacji.

    > i 30min na poskładanie.

    U mnie z 2h z instalacją debiana, lub 10 minut z odtworzeniem obrazu OSa.

    > Mam to za 400zł w formie rejestratora z AI.

    Wychodzi na to, że mamy za tyle samo.

    > Bez dziubania, gotowiec na
    > tacy, który wyrzucę jak się technologia posunie i zastąpię nowszym z
    > lepszym kodekiem (266) dla całości kamer.

    Ktoś broni zastąpić software do obsługi czegoś nowszego?

    > Kodek i objętość nagrań?

    1) Dane nie są z gumy. Obniżenie bitrate powoduje artefakty, bez względu
    na technologię kodeka. Jest tylko sprytniej ukrywane. O to ukrywanie chodzi.

    2) Dyski są tanie. Obecnie na dysku 2TB mieści mi się ponad tydzien
    nagrań z 5 kamer. Jak wydam 180zł na 4TB to zmieszczą się prawie trzy.
    Nie widzę uzasadnienia ekonomicznego wymiany systemu.

    > Wolę oglądać tablice rejestracyjne z 50m :)

    W celu?

    > Wyobraź sobie że jest. To nawet nie jest już forma...bo sąsiad ma
    > lepiej. Po prostu, wincyj widać niż niewidać :D

    Ale co widać więcej? Myślisz, że policja będzie zastanawiała się jak
    złapać złodzieja na podstawie wygladu mordy? Oni i tak umorzą, bo taniej.

    To placebo.

    > To i tak jest CHUJ w nocy. Dzisiaj stosuje się doświetlanie lub chamskie
    > reflektory z IR żeby AI działało lepiej albo LED milion Watt.

    Mam doświetlacze IR, ale problemem jest brak lub bardzo kieski HDR w
    kamerach. Wszystkich, jakie widziałem. Jedyna, która łapie się na "może
    być" to jakiś model Sony, tylko że cena powyżej 1tyś.

    > Apki w
    > smartach oferują aktywność powiadomień w danych godzinach. Jak myślisz?
    > Jakie godziny czuwaniu AI ustawia Kowalski i rozpierdala telefon z
    > powiadomieniem na maxa?

    Nie wiem, znam jednego Kowalskiego, ale on jakimś patoministrem jest.

    > No dobra, nie wysilaj się. Kamka CVI, kąt 110 stopni, 5pix kosztuje
    > 100zł. Resztę załatwia rejestrator za 400zł z AI bez PoE i jednego kabla
    > na jedną kamerę.

    No, czyli nareszcie doszliśmy do konsensusu. 5Mpx to pewnie fake, ale
    kamery IP w tej cenie mają i 5MPx. Przy czym zaznaczam, że absolutnie
    nie zamierzam sprawdzać tego 5MPx, powodnie jak 8k kolegi, które było
    chińskim 8k.

    Czyli co, nareszcie przyznałeś, że poskładany na kolanie kawałek złomu
    na Frigate/ZM to ta sama cena co jakiegoś innego systemu z AI?

    Czyli to AI to nie jest nic specjalnie magicznego i dostępne jest amatorsko?

    Ojejujeju.

    > Podpięcie pod alarm (czyli zawiadamiamy służby) albo obsługę POS czy
    > inne bajery z AI + wspomniana detekcja ryjka :)

    HomeAssistant spina sięz Frigate/ZM. Możesz zawiadomić służby albo
    wysypać karmę dla listonoszy, automatycznie. Detekcja ryjka jak
    najbardziej możliwa, choć kompletnie nie widzę zastosowania z uwagi na
    to że wiem jaki fail rate mają obecne algorytmy ML.

    > Mam. Mogę sobie wybrać obiekt

    Czyli klikasz w prostokąt.

    Ja pytam, czy masz kontrolę nad AI w sensie parametrów uczenia,
    algorytmiki, dnych uczących itd.

    >, Na dodatek odpalić syrenę alarmową,
    > śledzić, mówić, słuchać, świecić po oczach. Mam jeszcze granatnik
    > podłączyć?

    To wszystko potrafi HomeAssistant + Frigate/ZM.

    Nie jesteś unikatowy, choć tak strasznie się starasz na takeigo
    wyglądać. To wszystko już było, lata temu i jakoś nie okazało się być
    super bezpieczne, użyteczne, rozsądne.

    Prawdę mówiąc, chyba najbardziej użyteczny jest dzwonego do drzwi z audio.

    > Bynajmniej. Żyjesz w jakiejś piwnicy nerdowskiej i skłaniasz ludzi do
    > łączenia kabelków spędzania miliarda godzin na konfiguracjach i czytania
    > stert tekstów. Ja podłączam gotowca w chwilę i zapominam.

    Absolutnie NIKOMU nie oferuje takiego rozwiązania. Będę pierwszy w
    szeregu protestujących, jesli jakiś Nowak choćby wsadzi w zakładkę
    stronę o Frigate. To niebezpieczne.

    Całym moim celem jest wykazanie, jak bardzo śmieszyn jesteś uważając się
    za wyjątkowo sprytnego, kiedy reszta świata od lat ma, używa(ła) i
    olewa, jako mało sensowne rozwiązanie faktycznych problemów. Po prostu
    wbijam szpilki w Twoje ego bycia cutting edge, kiedy tak naprawdę jesteś
    jeszcze jednym konsumentem zwykłego bajeru bez większego celu.

    > No, jak jest kilometr za Tobą.

    Nie, jest dokładnie przed kamerą.

    > Czasem trudno mi komuś wytłumaczyć, że
    > oglądamy LIVE z przed domu, kiedy jestem w oku kamery i się drapię po
    > głowie ale siedzę u kogoś w kuchni oglądając ja jeszcze jestem przed
    > kamerą i się drapię po głowie :)

    Nie.

    Najzwyczajniej masz popsutą instalację kamer.

    Ja mam 500ms opóźnienia.

    > Na smartfonie w Karkonoszach, gdzie jest dostępne 3G?

    Co tam Karkonosze, pytanie co na Karaibach.

    PS. Sprawdziłem na Kanarach. Załaczenie oświetlenia ogródka i reakcja
    kamery to jakieś 500ms. Trochę byłem zaskoczony.

  • 148. Data: 2023-07-27 14:31:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Bo one są zaskakująco skuteczne.

    Alan Turing pierwszy zauważył, że system inteligentny nie może być
    nieomylny, a jeśli zależy nam na nieomylności, to nie możemy polegać
    na sztucznej inteligencji. Dzisiaj wiele problemów rozwiązujemy przy
    pomocy AI -- bo inaczej nie potrafimy. Jeszcze niedawno w ogóle nie
    potrafiliśmy -- bo nie mieliśmy AI, więc cieszy nas to niezmiernie.
    Słuchanie CW nie nalezy do tej klasy problemów. Więc po co?

    > Skoro białkowy analizator działa skuteczniej, niż obecnie używane
    > algorytmy...

    A krzemowy działa skuteczniej? Analiza transmisji morsa nie ma dzisiaj
    znaczenia praktycznego -- jeśli ktoś tego 'obecnie używa', to tylko
    amatorsko. Może te algorytmy to też tylko jakieś weekendowe projekty?
    Zrobił ktoś taki, który używa AI?

    > A te programy same wykrywają bpm, czy trzeba im powiedzieć?

    Nie widzę przeszkód, by to robiły.

    > Z nadawaniem CW jest trochę inaczej, niż z graniem. Rytm może być różny.
    > Czasem nadajesz szybciej, czasem wolniej.

    W graniu ze swingiem też tak jest.

> [...]
    > trochę zaszumiony, to w ogóle jest padaka. Niby są filtry, możesz sobie
    > kliknąć na waterfallu interesujący cię fragment, ale działa to mocno tak

    Czyli ta cała sztuczna inteligencja miałaby zastępować również cały tor
    analigowy? Myślałem, że chodzi tyko o rozpoznanie ciągu kropek i kresek,
    w których nie zawsze kreska jest trzy razy dłuższa od kropki, a odstępy
    też nie zawsze są takie same jak kropki i kreski. Ja widziałem tylko
    układ elektroniczny (bramki, przerzutniki, jakiś ram o pojemności rzędu
    32 bitów), gdzieś na początku lat 80. Siłą rzeczy działał kiepsko. Ale
    mam pojęcie na temat tego, jak zabrać się za opisanie algorytmu, który
    będzie działał skutecznie.

    --
    Jarek

  • 149. Data: 2023-07-27 15:32:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2023 o 09:36, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    byc automatyczne takie juz od jakichs 50 lat jest.
    temperature, kostki lodu robi, czujka swiatla zaswieca i gasi co tam trzeba, pralka
    sie kreci raz tak raz smak, nikt jej nie musi wajchami mowic ze teraz szybciej albo
    wolniej.
    timer zrobi. BA! nawet jebany budzik sie radiem z rana wlacza.

    skomplikowane zeby dzialaly ok.

    > Bo jest. To co zasugerowales to taka automatyzacja na sile, Zeby zrobic jedna rzecz
    trzeba teraz pamietac i paru warunkach i "tanczyc" tak jak automatyzacja pozwala.
    > A bo to pies wlacza tv a bo to sie nie wlacza od razu a to gasnie i wlacza sie ale
    na inny kanal bo jak zona wczoraj wychodzila to dzis wraca na film pierwsza z kuchni
    itp..
    > Pozytek nikly a cudowania duzo.

    Możesz nie mieć automatyzacji i robić wszystko ręcznie, ale skoro/jeśli
    naprawdę wiesz czego chcesz to nie widzę przeszkód by tak to automatyzować.

    > No to daj przyklad na "dobrze".
    > Ostrzegam, przyklad musi byc uzyteczny dla populacji wiekszej niz paru zapalencow.
    > Rekomendowane jest zrobienie tak aby starsza osoba i dzieci te automatyzacje
    uzywaly i nie bylo narzekan/problemow...

    Wystarczy, że będzie robiła to, co dopisałem.

    > A czyli masz teze ale konkretow juz nie. No ok.
    > Przypomne ze dyskusja jest o sensie automatyzowania czegos.
    > Ja rozumiem ze fajnie jak sie w tv pokaze geba z dzwiowego judasza ale jednak ta
    logika musi byc jakas sensowna.
    > Nawet blinkowe kamery nie zawsze ogarniaja kiedy warto sie wlaczyc zeby cos
    uchwycic...

    Przycisk dzwonka nie może aktywować?

    ios to te automacje zazwyczaj prymitywne sa i czesto nie dzialaja jak trzeba...

> [...]
    rezultaty.
    > Stanow koncowych jest zazwyczaj niewiele, warunkow wejsciowych duzo.
    > Trzeba nie tylko dobrac jak decydowac o zachowaniu systemu majac
    parenascie/dziesiat warunkow,
    > nie tylko rozmywac granice aby nie przeskakiwalo bez sensu (histereza) ale i dac
    userowi latwa
    > kontrole nad tym jak calosc dziala.
    >
    > Niektorych z tych rzeczy sie po prostu nie daje zrobic bo zalozenia sa sprzeczne.
    > A jak sie zrobi to sie moze okazac ze i tak jest niewygodnie mimo ze sie robi samo.

    Jak się nie ma świadomości potrzeb to istotnie tak się pewnie okaże.

    > Kolejny przyklad:
    > Jedno auto bezstacyjkowe nie rygluje drzwi samoczynnie.
    > Odchodzisz i zostaja otwarte. Rygluja sie same tylko jak odryglujesz i nie
    otworzysz w 30 czy tam 60 sekund.
    > Kiepsko. Jak sie zamotasz i nie zamkniesz (zamkniesz ale jakis pasazer mial swoje
    drzwi otwarte i nie widziales wiec auto sie nie zaryglowalo) to nie zarygluje i
    bedzie stalo otwarte. Tak, tak zjebane - japonczyk.

    Jakbyś miał na to wpływ to byś chyba naprawił.

    > Drugie, amerykaniec, rygluje sam. Ale tak szybko ze czasem jak obchodze auto
    dookola zeby wyjac zakupy to jak jestem przy masce czy bagazniku to juz sie rygluje i
    musze otworzyc na nowo.

    No dobra, ale stało Ci się coś z tego powodu? Jakbyś wydłużył czas po
    którym ryglowanie ma miejsce albo reagował na większe oddalenie to by
    chyba było dobrze. Też mam taki bezkluczyk co się zamyka bez sensu,
    widzę przestrzeń do poprawy, ale generalnie jest całkiem bystry jak
    chodzi o blokowanie zapłonu, domykanie szyb i ręczne manipulowanie nim.

    > A to prosty scenariusz jest....

    czesto przelozenia na realny swiat.

    sa rozwiazywane inaczej niz sie inicjalnie wydawalo.

    > Sa podejmowane. Tylko czesto nie wprost. Jak pisalem, nie mamy robotow kuchennych
    co nam gotuja potrawy ze skladnikow.
    > Robi to fabryka, mrozi a potem tylko sie z zamrazarki wyciaga albo z puszki wybiera
    co sie lubi.
    > Niby nie automatyzacja a jednak czesc roboty zrobiona bez uwiklania domownika.

    I jak chcesz bez marchewki to ...

    Z taką "automatyzacją" to istotnie ... nie ma sensu.

  • 150. Data: 2023-07-28 13:35:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.07.2023 o 09:37, heby pisze:
    [...]
    > Terminal ma obudowę. Bardzo ładną.

    > Terminal ma zasilanie.

    > Jakie?

    Wyjście na sterowanie PTZ, HDMI, VGA, mysz, USB/pendrive

    > Jaki?

    Obsługuje CVI, TVI, VGA, IP, generalnie wszystkie typy kamer.

    > , 3 letnią
    >
    > Następny terminal będzie nawet szybciej niż czekanie 2 tyg na
    > rozpatrzenie reklamacji.

    Bynajmniej, wymiana w serwisie jest natychmiast.

    > U mnie z 2h z instalacją debiana, lub 10 minut z odtworzeniem obrazu OSa.

    > Wychodzi na to, że mamy za tyle samo.

    Nie, nie mamy. Nie kłam i nie naginaj druciarstwa do eleganckiego
    rejestratora.

    > Ktoś broni zastąpić software do obsługi czegoś nowszego?

    To zastąp w swoich kamerkach software o inny kodek :D

    > 2) Dyski są tanie. Obecnie na dysku 2TB mieści mi się ponad tydzien
    > nagrań z 5 kamer.

    Tutaj to 2 tygodnie na takim samym dysku. Wiem, bo to przeglądam.

    > W celu?

    W celu "miecia" informacji, jeśli dojdzie do zdarzenia, choćby stłuczka.

    Zarobiłem już 5kzł na "obtarciach" parkingowych...i to tylko ja. Ci co
    mają takie podgląd mieli jeszcze więcej korzyści...z głupiej wiedzy
    tablicy rejestracyjnej.

    > Ale co widać więcej? Myślisz, że policja będzie zastanawiała się jak
    > złapać złodzieja na podstawie wygladu mordy? Oni i tak umorzą, bo taniej. >
    > To placebo.

    Srebo. Taki Ci przykład podam. Gość został nagrany i jest znany w
    otoczeniu.Rozpoznało go wiele osób. Na początek przedstawia mu się
    materiał do oczu i zadaje pytanie, co z tym zrobić. Najczęściej jest to
    najlepsze rozwiązanie bo pokrywa koszty. Jeśli to nie działa, to jest
    zgłoszenie i wskazanie sprawcy z materiałem. Czy mu tam ten ryjek widać
    z pryszczami, to już nikogo nie obchodzi...noale Ty masz setki takich
    spraw i jak zwykle wiesz lepiej :)

    > Mam doświetlacze IR, ale problemem jest brak lub bardzo kieski HDR w
    > kamerach. Wszystkich, jakie widziałem. Jedyna, która łapie się na "może
    > być" to jakiś model Sony, tylko że cena powyżej 1tyś.

    Bo się stosuje oświetlacz LED z PIR. Co z tego że widać? Obraz jest
    dobrze nasycony w nocy i kolorowy + efekt prewencji.

    > Nie wiem, znam jednego Kowalskiego, ale on jakimś patoministrem jest.
    No to nie wiesz.

> [...]
    > kamery IP w tej cenie mają i 5MPx. Przy czym zaznaczam, że absolutnie
    > nie zamierzam sprawdzać tego 5MPx, powodnie jak 8k kolegi, które było

    Bredzisz ładnie. Ja piszę o pełnym 5Mpix a nie 5M i to łącznie z zapisem

    > Czyli co, nareszcie przyznałeś, że poskładany na kolanie kawałek złomu
    > na Frigate/ZM to ta sama cena co jakiegoś innego systemu z AI?

    Nie, to złom, który nawet nie stoi obok zwykłego rejestratora z 2023 z
    tymi funkcjami.

    > Czyli to AI to nie jest nic specjalnie magicznego i dostępne jest
    > amatorsko?

    A niby czemu nie ma być, skoro działa dobrze i kosztuje niewiele?

    To dzisiaj bardzo dobra opcja dla pospolitego ludzia, który kompletnie
    się nie zna nawet na obsłudze ale paluchem w obrazek trafi.

    > Ja pytam, czy masz kontrolę nad AI w sensie parametrów uczenia,
    > algorytmiki, dnych uczących itd.

    Po co skoro algorytm nie "kłamie" i znajduje tego ludzia czy samochód?
    Po prostu nie ma bzdurnych detekcji a są te właściwe.

    > To wszystko potrafi HomeAssistant + Frigate/ZM.

    Ja piszę tutaj co ma kamerka, bez rejestratora z apką za free z P2P za
    150zł + AI, bez piwnicy, bez HA, VPN i innego badziewia. Tak też można.

    > Nie jesteś unikatowy, choć tak strasznie się starasz na takeigo
    > wyglądać.

    Bredzisz jak zwykle i dorabiasz ideologię. Świat się zmienił już dawno i
    takie funkcje obecnie są za grosze a co ciekawe, są coraz lepsze w tym
    co robią. Chińszczyzna niskich lotów została już dawno na złomowiskach i
    nikt tego nie dotyka.

    > To wszystko już było, lata temu i jakoś nie okazało się być
    > super bezpieczne, użyteczne, rozsądne.

    Lata temu, było zupełnie inaczej. Teraz nikt nie chce nawet monitora czy
    spięcia z TV. Chcą apki z powiadomieniem w smartfonie i tak ma to
    działać. Włączają sobie te powiadomienia i wyobraź sobie, że spełnia to
    100% funkcji do jakiej zostało zamontowane. Żadnej dodatkowej
    obsługi/aktualizacji NIC. To ma być "ON and Forget" i tak jest. Na
    dodatek awaryjność tych systemów jest promilowa. Działają kilka lat bez
    awarii.

> [...]
    > wbijam szpilki w Twoje ego bycia cutting edge, kiedy tak naprawdę jesteś
    > jeszcze jednym konsumentem zwykłego bajeru bez większego celu.

    Jesteś megazacofany i żyjesz w swojej bańce :) Dowodem na to jest coraz
    większe zainteresowanie tematem i nawet wymiana starego monitoringu na
    lepszy, co ostatnio jest na topie. Tylko dlatego, że ktoś to u kogoś
    zobaczył/dotknął i porównał obrazy. Okazuje się, że dopiero wtedy kopara
    mu opadła jak zobaczył to w prostym działaniu i chce to mieć. Nic więcej.

    > Co tam Karkonosze, pytanie co na Karaibach.
    >
    > PS. Sprawdziłem na Kanarach. Załaczenie oświetlenia ogródka i reakcja
    > kamery to jakieś 500ms. Trochę byłem zaskoczony.

    Mi nie chodzi o wysłane zera i jedynki. Chodzi o dotknięcie palcem
    obrazka i poniżej 10 sekund jest załadowany obraz 5 Mpix na słabym łączu
    live lub zapisu w smartfonie na Karaibach.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>