    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Date: Thu, 27 Jul 2023 09:37:37 +0200
    <3...@g...com>
    <u9peke$39bpc$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u9phi7$17v42$1@dont-email.me>
    <u9pijv$39h2s$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u9piun$17v42$5@dont-email.me>
    <u9pjjs$39i2v$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <u9pk2t$39ijh$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <u9pkv0$39jmr$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u9qmsu$1er6j$2@dont-email.me>
    <u9qugr$1fldd$1@dont-email.me> <u9s2o7$3bm05$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <u9s4j5$1jr2o$1@dont-email.me> <u9s8ll$3brrh$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    On 27/07/2023 01:01, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Dolicz ładną obudowę

    Terminal ma obudowę. Bardzo ładną.

    > , zasilanie

    Terminal ma zasilanie.

    >, peryferia

    Jakie?

    >, megawypas

    Jaki?

    , 3 letnią
    > gwarancję

    Następny terminal będzie nawet szybciej niż czekanie 2 tyg na
    rozpatrzenie reklamacji.

    > i 30min na poskładanie.

    U mnie z 2h z instalacją debiana, lub 10 minut z odtworzeniem obrazu OSa.

    > Mam to za 400zł w formie rejestratora z AI.

    Wychodzi na to, że mamy za tyle samo.

    > Bez dziubania, gotowiec na
    > tacy, który wyrzucę jak się technologia posunie i zastąpię nowszym z
    > lepszym kodekiem (266) dla całości kamer.

    Ktoś broni zastąpić software do obsługi czegoś nowszego?

    > Kodek i objętość nagrań?

    1) Dane nie są z gumy. Obniżenie bitrate powoduje artefakty, bez względu
    na technologię kodeka. Jest tylko sprytniej ukrywane. O to ukrywanie chodzi.

    2) Dyski są tanie. Obecnie na dysku 2TB mieści mi się ponad tydzien
    nagrań z 5 kamer. Jak wydam 180zł na 4TB to zmieszczą się prawie trzy.
    Nie widzę uzasadnienia ekonomicznego wymiany systemu.

    > Wolę oglądać tablice rejestracyjne z 50m :)

    W celu?

    > Wyobraź sobie że jest. To nawet nie jest już forma...bo sąsiad ma
    > lepiej. Po prostu, wincyj widać niż niewidać :D

    Ale co widać więcej? Myślisz, że policja będzie zastanawiała się jak
    złapać złodzieja na podstawie wygladu mordy? Oni i tak umorzą, bo taniej.

    To placebo.

    > To i tak jest CHUJ w nocy. Dzisiaj stosuje się doświetlanie lub chamskie
    > reflektory z IR żeby AI działało lepiej albo LED milion Watt.

    Mam doświetlacze IR, ale problemem jest brak lub bardzo kieski HDR w
    kamerach. Wszystkich, jakie widziałem. Jedyna, która łapie się na "może
    być" to jakiś model Sony, tylko że cena powyżej 1tyś.

    > Apki w
    > smartach oferują aktywność powiadomień w danych godzinach. Jak myślisz?
    > Jakie godziny czuwaniu AI ustawia Kowalski i rozpierdala telefon z
    > powiadomieniem na maxa?

    Nie wiem, znam jednego Kowalskiego, ale on jakimś patoministrem jest.

    > No dobra, nie wysilaj się. Kamka CVI, kąt 110 stopni, 5pix kosztuje
    > 100zł. Resztę załatwia rejestrator za 400zł z AI bez PoE i jednego kabla
    > na jedną kamerę.

    No, czyli nareszcie doszliśmy do konsensusu. 5Mpx to pewnie fake, ale
    kamery IP w tej cenie mają i 5MPx. Przy czym zaznaczam, że absolutnie
    nie zamierzam sprawdzać tego 5MPx, powodnie jak 8k kolegi, które było
    chińskim 8k.

    Czyli co, nareszcie przyznałeś, że poskładany na kolanie kawałek złomu
    na Frigate/ZM to ta sama cena co jakiegoś innego systemu z AI?

    Czyli to AI to nie jest nic specjalnie magicznego i dostępne jest amatorsko?

    Ojejujeju.

    > Podpięcie pod alarm (czyli zawiadamiamy służby) albo obsługę POS czy
    > inne bajery z AI + wspomniana detekcja ryjka :)

    HomeAssistant spina sięz Frigate/ZM. Możesz zawiadomić służby albo
    wysypać karmę dla listonoszy, automatycznie. Detekcja ryjka jak
    najbardziej możliwa, choć kompletnie nie widzę zastosowania z uwagi na
    to że wiem jaki fail rate mają obecne algorytmy ML.

    > Mam. Mogę sobie wybrać obiekt

    Czyli klikasz w prostokąt.

    Ja pytam, czy masz kontrolę nad AI w sensie parametrów uczenia,
    algorytmiki, dnych uczących itd.

    >, Na dodatek odpalić syrenę alarmową,
    > śledzić, mówić, słuchać, świecić po oczach. Mam jeszcze granatnik
    > podłączyć?

    To wszystko potrafi HomeAssistant + Frigate/ZM.

    Nie jesteś unikatowy, choć tak strasznie się starasz na takeigo
    wyglądać. To wszystko już było, lata temu i jakoś nie okazało się być
    super bezpieczne, użyteczne, rozsądne.

    Prawdę mówiąc, chyba najbardziej użyteczny jest dzwonego do drzwi z audio.

    > Bynajmniej. Żyjesz w jakiejś piwnicy nerdowskiej i skłaniasz ludzi do
    > łączenia kabelków spędzania miliarda godzin na konfiguracjach i czytania
    > stert tekstów. Ja podłączam gotowca w chwilę i zapominam.

    Absolutnie NIKOMU nie oferuje takiego rozwiązania. Będę pierwszy w
    szeregu protestujących, jesli jakiś Nowak choćby wsadzi w zakładkę
    stronę o Frigate. To niebezpieczne.

    Całym moim celem jest wykazanie, jak bardzo śmieszyn jesteś uważając się
    za wyjątkowo sprytnego, kiedy reszta świata od lat ma, używa(ła) i
    olewa, jako mało sensowne rozwiązanie faktycznych problemów. Po prostu
    wbijam szpilki w Twoje ego bycia cutting edge, kiedy tak naprawdę jesteś
    jeszcze jednym konsumentem zwykłego bajeru bez większego celu.

    > No, jak jest kilometr za Tobą.

    Nie, jest dokładnie przed kamerą.

    > Czasem trudno mi komuś wytłumaczyć, że
    > oglądamy LIVE z przed domu, kiedy jestem w oku kamery i się drapię po
    > głowie ale siedzę u kogoś w kuchni oglądając ja jeszcze jestem przed
    > kamerą i się drapię po głowie :)

    Nie.

    Najzwyczajniej masz popsutą instalację kamer.

    Ja mam 500ms opóźnienia.

    > Na smartfonie w Karkonoszach, gdzie jest dostępne 3G?

    Co tam Karkonosze, pytanie co na Karaibach.

    PS. Sprawdziłem na Kanarach. Załaczenie oświetlenia ogródka i reakcja
    kamery to jakieś 500ms. Trochę byłem zaskoczony.