  • 161. Data: 2023-08-02 10:37:59
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.08.2023 o 04:55, ptoki (ptoki) pisze:

    > Jak tak nawiasem wspomne ze moja archcostam tez umie w nocy tak ale trzeba sporo
    wolniejsza migawke ustawic.
    > Pod latarnia to tak umiem przy okolicy 5-7fps.

    To jest kamerka za 100zł.
    https://cutt.ly/CwsVk57t
    Wybrałem akurat ten widok (nie u mnie) jako standard a nie full wypas.
    Niestety nie mogę publicznie pokazać lepszych ale możesz mi wierzyć, że
    widoki są znacznie, znacznie lepsze przy słabszym oświetleniu. Już
    wcześniej pisałem, że w miejscach słabo oświetlonych stosuje się
    LED/światło jasne z czujką PIR i widok jest jak w dzień.

    > Nie widze ile tam masz fps.

    Standard, czyli 25fps
    Oczywiście to obraz z dysku. Z samej kamery lokalnie, kilka razy lepszy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 162. Data: 2023-08-02 10:40:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2023 01:00, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Doskonała brednia :) Sam to wymyśliłeś czy ci ktoś podpowiada?

    Miało być EOT. Jak widac, nawet w takich sprawach trudno dawać wiarę.

    Jeśli będziesz kręcił/zoomował kamerą ze strefami detekcji ruchu, to
    kamera jest za głupia, aby prawidłowo te strefy dopasować do tego ruchu.
    Każda.

    Oczywiscie, możesz mieć fake PZT, tzn kamera nagrywa półkulę a zoom i
    kręcenie jest softwareowe. Mam gdzieś taką kamerę w rupieciach.

    > Nikogo nie interesuje co planujesz. Ja piszę ogólnie, znaczy co chce
    > suweren a nie troll piwniczny :]b

    Ale atakujesz to, że nerd zrobił sobie to w piwnicy. Szlag Cie trafia,
    że taki bylekto może mieć to samo co profesjonalista dokręcajacy przez
    40 lat śrubki w kamerach.

    W tej dyskusji ani razu nie użyłem stwierdzenia, że tak powinien mieć
    suweren, kłamczuszku.

    > Mylisz się jak zwykle. Po to ludzie wydają MNIEJ pieniędzy na kamerę CVI
    > + okablowanie i PoE, żeby nie bredzić z logowaniami/włamami do kamery,
    > którą obsługuje _tylko_ rejestrator ale uwaga! Bez czujki PIR! :D

    Ojejeujeju.

    Czyli mają inne potrzeby?

    Nie-do-po-my-śle-nia, że inne potrzeby generują inne rozwiązania.

    > + megagodziny składania :]

    Nie, jesteś tak słaby w rozumieniu słowa pisanego, że przeoczyłeś
    informacje ile to trwa, która padła w poprzednich postach.

    > Na co komu HA, skoro jej nie posiada (ogólnie) mają sobie stawiać HA bo
    > jakiś troll piwniczny tak napisał?

    Bo HA już mam.

    HA jest dla ludzi, dla których monitoring z kamerami jest tylko
    gównianym dodatkiem do znacznie ciekawszych możliwosci, o których Ty
    nie masz pojęcia. Nie dla suwerena, ale dla nerdów.

    Dlatego atakujesz HA, po prostu to jest dla Ciebie zagrożenie tych
    wszystkich gównonagrywarek AI, one są na tyle bezuzyteczne, że jak ktoś
    zapyta o integracje ze smart home, to będziesz go przekonywał godzinami,
    jakim jest tępym piwniczym trolem, bo prawdziwi eksperci robią
    sterowanie pompą basenową też na kamerze, a nie na jakimś HA.

    Tak naprawdę jesteś typowym patokoserwatystą: boisz się i ignorujesz
    fakty w tematach których nie pojmujesz.

    HA jest, bo mam go, podobnie jaki pewnie kilkadziesąt tysięcy ludzi w
    tym kraju.

    Monitoring z ZA/Frigate integruje się z HA, jako jeszcze jedna z wielu
    jego funkcji.

    I tyle.

    > Sreo, ty nie masz nawet bladego pojęcia o "suwerenowskim" monitoringu i
    > próbujesz wersji God_Mode z czujką PIR :D

    Ależ mam całkiem sporo. W okolicy suwerenowego monitoringu jest od
    groma, wiele z nich montowanych przez takich jak Ty patoekspertów od
    "będzie Pan zadowolony".

    Efektem czego monitoring ten jest bezuzyteczny w jakimkolwiek innym
    zastosowaniu niż gapienie się w niego. A i to często nie działa w
    Karkonoszach.

    A zazwyczaj jest to kamera chmurowa, ostatnio patoeksperci montują je na
    potęgę, bo jak coś padnie, to nie ich problem.

    > Nie, standard, zaspokajający potrzeby

    Zdefiniowałeś patopotrzeby, jak gadanie do listonoszy, to i zaspokaja.

    >, bez druciarstwa

    Nie ma druciarstwa. jest profesjonalny, fabryczny terminal, z
    profesjonalną, fabryczną kartą TPU. Nawet lutownicy nie trzeba używać.

    >, godzin wgrywania

    Dalej do Ciebie nie dociera, że przeciętny nerd skończy to w 30 minutek.

    To że Tobie zajmie to godziny daje mi tylko argument, aby suweren się
    tym nie zajmował pod karą kopnięcia w dupę.

    > softu, HA i innego badziewia z VPN, stałym IP i chuj wi co jeszczy :D

    Stały IP nie jest potrzebny do pracy VPN.

    Wydaje mi sie, że w standardowy dla siebie sporób niepojmowania o czym
    bredzisz, starasz się usunąc wszystkie te elementy systemu i zostawić
    tylko monitoring, jako najważniejszy.

    Tymczasem u mnie i u wielu innych ludzi, monitoring to nieistotny
    dodatek do HA, VPN i wielu, wielu innych rozwiązań domowych. To taki
    nastepny "czujnik" z wielu które już mamy, a nie cel sam w sobie.

    Troche to żałosne, że po tylu latach dalej uważasz ruchome obrazki za
    cud i modlisz się do tego sprzętu, nie dostrzegajac masy rozwiązań
    ułatwiajacych życie na około, które z kamerami nie mają nic wspólnego.

    > Mają jak mają. Nie pytam. Stawiam pudełko kompatybilne ze wszystkim i
    > zapominam

    "Będzie Pan zadowolony".

    > Nie jesteś klientem, jesteś nerdem/trollem piwnicznym :)

    Jestem nerdem. I potrafię robić rzeczy niedostepne dla suwerena. I robię.

    > To wszystko od miliardów lat jest dostępne w rejestratorze i w
    > apce...czyli wybieranie strumienia. Co ciekawe, to zmienia się kodek w
    > rejestratorze a kamery z CVI również pod to podlegają. W kamerach IP nie
    > zmienisz kodeka na lepszy, choćbyś się zesrał na rzadko więc nie
    > kombinuj jak koń pod górkę, bo robisz z siebie jeszcze większego trolla
    > jedynie :)

    Dla cieble lepszy kodek, to dla mnie gorszy kodek.

    H265 produkuje *więcej* artefaktów na obrazie niż H264. Niektóre z tych
    artefaktów utrudniają detekcję AI. Głównie są to fałszywe ruchy.

    Ponadto u mnie kamery same produkują stosowane strumienie.

    Nie wiem czy wiesz, ale ja mogę mieć monitoring bez nagrywarki.

    W dodowlnym momencie mogę odpalić aplikacię ONVIF i połaczyć się ze
    wszyskimi kamerami widząc obraz w czasie rzeczywistym, również przez VPN.

    Zabawne, nie? U mnie ten rejestrator mógłby być zbędny, gdybym nie miał
    potrzeby nagrywania non-stop. Ba, nawet nagrywanie non stop można by
    zrobć na *dowolnym* komputerze, za pomocą jednego polecenia ffmpeg.

    Jak więc widzisz, możliwosci jest kilka, dzieki temu że kamery nie są
    połaczone jakimś gównianym kablem na końcu którego musi istnieć system
    za kilka stówek.

    > Gapienie się w ogródek sąsiada, wymaga pozwolenia, więc nie opowiadaj
    > bajek.

    Dlatego pytam jak to możliwe, że gapisz się w jakiś parking publiczy
    kamerą 8k i nie widzisz przy okazji ogródków sąsiadów.

    > Bo masz pojebane podejście do obserwacji :D

    Tak, nie mam schozofreni i paranoi, kosmici nie chcą mnie zabrać na
    badania, komuniści porwać do Kraju Rad, sąsiedzi zagazować lakierem do
    włosów.

    Mam potrzebę obserwacji z gatunku "kto lub co chodzi po podwórku w nocy"
    albo "dzieci kąpią się w basenie, trzeba zerkać czy coś się nie dzieje".

    > 90% kamer wisi na budynku obserwując furtkę a nie dom i to jest
    > podstawą...noale ja to truskawki cukrem :]

    I potrzebują do tego 8k? Ta furtka jest wiktoriańska i wymaga obserwacji
    każdej dekoracji z jakością kinową?

    > Obserwacja ulicy + obserwacja domu to nienormalny widok z jednej kamery?

    Czyjego domu?

    Jakiej ulicy, mówiłes o parkingu publicznym.

    > Wolę tak, jak obserwować kostkę gdzie zdarzenie to 1,2 sekundy. Lepszy
    > obraz jest wzdłuż ulicy z obserwacją płotu i całego domu. Nie
    > wiedziałeś? No nie, bo to napisałeś że kostkę oglądasz :D

    Przecież to zależy od bardzo wielu detali jak dom jest zbudowany i jak
    masz do niego ulicę.

    Ja obserwuje jedna kamerą około 30% ulicy, ścianę mojego domu i płoty
    sąsiadów, pozostałe kamery obserwują wyłącznie detale na mojej działce,
    takie jak trawa, ogródek czy patio.

    Gdy bym chciał obserwować swój dom, to pomijając brak miejsca na kamerę
    po drugiej stronie ulicy, oglądał bym też plecy złodziejów/listonoszy.

    IMHO mam poprawnie dobrane miejsce. I do jego obserwacji w zupełności
    wystarcza FullHD z kamery za niecałe 100zł. Więcej pixeli oznacza więcej
    detali w kostce brukowej.

    > Normalny człowiek jest zainteresowany, kto przechodzi obok jego posesji
    > jaki samochód o której godzinie jechał i kto zbliża się do jego domu.

    No to mam. Frigate + kamery IP. Widzę o której godzinie, kto szedł, z
    fragmentem nagrania zdarzenia i co ważne - z możliwoscia
    zautomatyzowania tego w HA, na przykład spuszczeniem wsciekłych
    chomików. Znaczy miałem. Okazało się zbędne.

    To używane przez nerdów od lat, najpierw ręcznie w OpenCV, potem w ZM a
    teraz popularny jest Frigate. Zazwyczaj instalują, bawią się i tyle. To
    naprawdę nie jest aż takie podniecajace, jak Ci się wydaje. Są ciekawsze
    rzeczy niż detekcja listonoszy.

    > Kostka brukowa go nie interesuje.

    Elementem tej obserwacji jest kostka brukowa, niestety. Dlatego tam 8k
    jest zbypełnie bez sensu. Obserwuje odcinek ulicy w odległości max 20m
    od kamery, a środek kadru jest zaledwie 15m od kamery.

    > Bredzisz. Nigdy nie miałeś tego u siebie, bo posiadasz 10 letnie
    > Hiki+PIR i wiesz gdzie myszy się chowają. OK, rozumiem ten stan
    > świadomości.

    Nie wyjasniłeś po co komu 8k.

    Na razie Ty oglądasz samochody na parkingu 50m dalej.

    Do ogladania własnego domu, nie wyjasniłeś po co komu 8k.

    Myślę, że nie wyjaśnisz. To problem taki sam, jak pytanie właściciela
    iPhone po co mu 50Mpx w aparacie, skoro wszystko co cyka to fotki w
    damskich kiblach.

    > Już Ci napisałem wcześniej. Zarobiłem sporo na "obtarciach" parkingowych
    > ale głównie dlatego, że potrafiłem odczytać nr rejestracyjny. Ty wiesz
    > gdzie myszy się chowają :)

    Ty zarobiłeś?

    Ktoś złośliwie obciera Ci samochód w kółko?

    Nie masz tam przypadkiem jakiś wrogów?

    Listonoszom karmę zmieniłeś i się mszczą?

    Zdajesz sobie sprawę, że Twoje potrzeby ogladania parkingu 50m dalej
    maja się nijak do normalnych potrzeb ludzi? Że to patologia?

    > Fajnie bredzisz.

    Nie, pokazuje Ci, że nie jesteś ani trochę typowym suwerenem, dlatego
    potrzebujesz kamery 8k bez kompresji do oglądania na telefonie
    publicznych miejsc.

    Normalni ludzie nie potrzebują kamer do tego.

    Dlatego w ich wypadku argument "8k bez kompresji" jest nie tylko
    bezużyteczny, ale jeśli umieją w matematykę, znawet zabawny.

    > Po co, jak mogę patrzeć na dom i ulicę?

    Bo to monitoring domowy, suwerena, a nie miejski.

    > Furtkę ma mi ktoś ukraść?

    Może przez nią przejść. Nieproszony.

    > Też
    > jest w zasięgu jednej kamery ale musiałbym być srogim debilem, zeby
    > kamerę ustawiać OD domu zamiast DO domu...czyli tak jak Ty masz :]

    Ja mam od domu, ale w sposób pozwalajacy mi obserwować otoczenie domu i
    kawałek ulicy, bez zagladania sąsiadom do okien. Dlatego, używając
    zdrowego rozsądku, nie musze mieć tam 8k.

    Jeśli będę chciał zaglądać do łazienki sąsiadów, to 8k bedzie użyteczne,
    na razie jeszcze takich potrzeb nie mam. Choć nawet wtedy coś czuję, że
    zainwestował bym w kamerę z prawidłowym obiektywem do zastosowania.

    > Zajebiste. Zawsze nowy złodziej. Chciałbym mieszkać w takim miejscu :D

    Ogólnie złodziei jest za mało, aby móić o takiej statystyce, ale jak już
    się trafili, to nie byli znani ani policji ani mieszkańcom. Nic na to
    nie poradzimy, złodzieje też maja samochody.

    > No dobra, nie odpuszczam wyjaśnię w kolorze. LED u mnie oznacza światło
    > widzialne nie podczerwień. Jprdl co za głąb!

    Czyli w nocy oświetlasz widzialnym światłem na osiedlu domków, świecąc
    ludziom po oknach?

    Ja ze zwykłej grzeczności tego nie robię.

    Nigdzie nie pisałem, w jakimkolwiek kontekście, o IR+kolor.

    Mam oświetlenie IR aby nie świecić ludziom po oknach w nocy.

    Na świecenie LEDem na odległośc 50m nie wpadłem.

    > jprdl.

    Zaraz Ci żyłka pęknie, nie chce mieć Cie na sumieniu.

    > Bladego pojęcia nie masz o CVI. może poczytaj?

    Fizyki nie oszukasz.

    Więc jak, te 250Mpx/sek leci tam bez kompresji?

    Mozesz rzucić światło od strony fizycznej/elektronicznej, na ten detal
    kamer CVI?

    > Fajne brednie :D:D:D gdzieś napisałem że 1920x1080? Trollu piwniczny :D
    > Nie rozśmieszaj mnie. Z kazdym zdaniem swojego "plucia" coraz bardziej
    > mnie rozbawiasz i uchylasz rąbek swojego dna. Zabawne :D

    FullHd 5Mpx to typowa kamera z allegro.

    Czyli nie oszukali Ciebie, tylko całego suwerena. A to chamy!

    > Hmm, amator. W swoim środowisku na 1tys ludzi (okolica) znam jednego,
    > który potrafi wyjaśnić zasadę działania diody. Jeśli chodzi o tranzystor
    > to jakieś 5tys/1. Co do oprogramowania to już bardziej wątpliwe. Chyba
    > nie znam albo mają głębokie piwnice.

    Tak, kręcisz się w środowisku dokręcaczy śrubek w kamerach.

    Ja w swoim środowisku znam kilkanascie osób z HA i monitoringiem video
    zrobionym na kilka sposobów.

    Tak, to najzwyczajniej bias zwiazany ze środowiskiem. Masz jakie masz i
    masz taki obraz rzeczywistości. Nic na to nie poradzę.

    > Rozpoznawanie obiektu o którym piszę, dla Ciebie jest niedoścignione.

    Nie. Po prostu juz nie używam Frigate. Nie uznałem go za interesujacy.

    Figate rozpoznaje wszystko to, co Ty, plus wiele więcej, jesli tylko chcę.

    > Zastapiłeś to czują PIR i uznałeś zwycięstwo. To jak mam to rozumieć?

    To się nazywa rozsądek.

    Młotek nadaje się znacząco lepiej do wbijania gwoździ, niż wkrętarka.

    > Ale tego nie masz

    Miałem i wywaliłem.

    > i masz problem bo zainstalowałeś czujkę PIR zamiast
    > (jak dla mnie) lepszego rozwiązania.

    Ta lepszość jest tylko urojeniem.

    Jak bym szukał reptalian na parkingu 50m dalej, to też czujki bym nie
    używał.

    Ja szukam zwolenników Konfederacji, o 2 nad ranem, na moim podwórku.

    > Co ciekawe, unikasz teraz tej
    > czujki jak ognia a mnie to jednak interesuje, skąd taki głupkowaty
    > pomysł?

    Bo działa. Równie dobrze, co złożony system z AI, w tym konretnym miejscu.

    > To, że dla Ciebie wystarczający to ok, ale niewystarczający dla
    > 90% suwerena.

    A czy ja komukolwiek wciskam to rozwiązanie?

    > Ale tylko piszesz a nie masz i nie używasz. Wolisz czujkę PIR :D

    Terminal znalazłem na strychu, TPU też, zasilacza nie mogę znaleźć. W
    weekend doszukam, bo sam jestem ciekaw co tam nowego w Frigate.

    > Nie reaguje na ciepło ale reaguje na obiekt w ruchu. Myślałem, że to
    > wiesz bo to podstawowa zasada i różnica. No cóż, złe założenie że coś
    > wiesz na ten temat.

    I co to zmienia w kwesti wykrywania kiboli na posesji w 2 w nocy?

    > Tyle, że AI jest bardziej uniwersalne i nie ma fake/alarm.

    Nie ma?

    Zaparkował u mnie samochód ze zdjeciem budowlańca na pace.

    AI zgłosiło to jako osobę stojacą przed domem.

    > Nikt nie
    > będzie implementował gónorozwiązania skoro ma pod ręką lepsze. To że Ty
    > akurat ogrodziłeś się płotem nie oznacza że inni tak mają.

    Ale ja nikogo nie zmuszam do tego rozwiązania.

    Myslę, że czepiłeś się tego, jak ostateczngo argumentu. Że ja niby coś
    komuś wciskam.

    Nic nie wciskam, a sąsiadom w okolicy poradziłem, żeby darowali sobie
    ten cały smarthome. Nie wszyscy posłuchali, ale na szczęscie zamiast HA
    kupili jakieś xiaomi.

    > Nikogo nie obchodzi Twoje podwórko.

    Mnie obchodzi.

    > Możesz mieć nawet tak wysoki płot,
    > że samolot nie przeleci. Cały czas piszę o prostym rozwiązaniu, dającym
    > się implementować wszędzie. Czujka PIR tego nie zastąpi.

    Czasami zastapi.

    Jesli piszesz o naprawdę o prostym rozwiazaniu do implementacji
    wszędzie, to gównokamery i gównorejestrator też nie są uniwersalną
    odpowiedzią.

    Trzeba dysponować całym zestawem kompleksowych rozwiązań typu kamery,
    czujki, karty kodowe, czujniki naruszenia strefy, wilcze doły, itp
    wszytko zespolone w jeden system, gdzie te kamery 8k to nieweilki
    procent rozwiązań.

    I wybrać z tego co jest najwygodniejsze.

    Nie możesz przeboleć, że ktoś zamiast wybrać gównorejestrator, wybrał
    czujkę, bo mu lepiej pasuje do zastosowania. No po prostu nie możesz,
    szlag Cie trafia od kilku dni. Jak to jest, że ludzie mogą sobie sami
    decydować, co jest dla nich lepsze i jeszce co gorsza robią to sami, bez
    certyfikatu dokręcacza śrubek?

    > Misiu drogi. Czujkę musisz kupić, kabelek pociągnąć

    Kabelka nie ma. Zigbee.

    >, dopisać wyzwalacz

    20 sekund?

    > ja nadal piszę o jednym pudełku, które to ma w cenie i jest uniwersalne.

    Ale wykrywa za to ludzi na parkingu 50m dalej.

    Masz takich alarmów 100 dziennie. "Ktoś jest na parkingu". Drugie 50
    alarmów masz "ktoś przechodzi koło furtki".

    I co dalej robisz z tymi alarmami? Zapisujesz w kajeciku kiedy Nowakowa
    kupiła 10 jajek i czy wyczerpała limit?

    > Pierdolisz. Piszę cały czas o zwykłym rejestratorze z 2023 a to Ty mi
    > próbujesz wciskać jakieś edge. Pojebało?

    Przedstawiasz jako coś absulutnie lepszego od poskładanego na kolanie i
    robiącego to samo.

    Musi być jakaś przyczyna tej lepszości. Ustaliliśmy już, że VGA i USB to
    nie to. Więc jedyne co pozostaje, to cutting edge, albo design obudowy.

    > Nic mnie nie boli! Co? Czujki PIR nie umiem założyć? Ty nie umiesz a AI
    > bo założyłeś czujkę i tutaj jest clou dyskusji :)

    AI potrafię nawet dosc dobrze. Od strony programistycznej też, jakieś
    tam projekciki z ML w życiu zrobiłem i czasami robię do dzisiaj.

    Być może tutaj między nami różnica. Ja wiem co uzywam jako programista.
    Ty wiesz co uzywasz jako dokręcacz śrubek.

    > Ty nie pojąłeś dotąd doświetlania LED (muszę dopisać: ŚWIATŁO
    > WIDZIALNE)

    LED nie oznacza światła widzialego *tylko*.

    Wszystkie znane mi oświetlacze nocne są IR, LED.

    Bądź więc bardziej precyzyjny.

    Domyślenie się, że świecisz sąsiadom po oknach oświetlaczem w zakresie
    widzialnym, na 50m, jest cieżkie, bo też idiotyczne.

    >, że musiałeś się nawet rozpisać o strumieniach, które od
    > miliarda lat są implementowane w apkach i rejestratorach. Takie masz
    > pojęcie :D

    No ale u Ciebie kamera ponoć napiernicza 5Mpx bez kompresji, po analogu,
    dlatego to wyjaśnienie było istotne, że ja mogę te strumienie dowolnie
    manipulować, a uciebie lecą GHz.

    > Jest na samym początku i od tego rozpoczęła się dalsza dyskusja.

    I dyskujsa ta jest o rejestratorze AI, który można zastapić złomem z
    allegro w podobnej cenie.

    Czujka wróciła tutaj, jak skończyły Ci się argumenty.

    > Znów zapominasz o obsłudze  CVI

    Zbędna. Mam kamery IP, pamiętasz?

    >, TVI

    Cyfrowe przesyłanie obrazu? Mam IP, pamiętasz?

    >, PAL

    A po co mi PAL? Podpinasz to jeszcze pod Rubina z konwerterem?

    > + odpowiednie gniazda

    Które są zbędne jak masz kamery IP.

    >, gotowym
    > oprogramowaniu/wgranym

    Tuaj wchodzę ja, cały na nerdowsko i po 30 minuitach mam nagrywarę
    Frigate, a pozostałą moc obliczeniowa cpu może iść na serwer
    CounterStrike, instalacje HA, NASa na pornole czy co tam kto lubi.

    Uniwersalność tego rozwiązania jest <blad: dzielenie przez zero> razy
    lepsza od gównonagrywrki.

    Łatwoć instalacji wielokrotnie trudniejsza dla Frigate, ale to też
    zabawa dla nerda.

    > + aktualizacje 3 letniej gwarancji i praktycznie
    > zerowej konfiguracji z P2P

    Tak, chińczycy się cieszą.

    > bez dodatkowych HA i innych okoliczności.

    Tak, ja sobie na ten nagrywarce mogę zainstalwoać cały HA, jeśli
    przyjdzie mi ochota.

    Tobie nie przyjdzie. Gapienie się w monitoring to 100% Twoich potrzeb.

    > Jedno pudełko. Koniec.

    A u mnie w tym pudełku kilka osobnych systemów, jesli przyjdzie mi ochota.

    > Czyli nie umiesz.

    Nie, po prostu myślę odrobinę bardziej racjonalnie od patoekspertów.

    > Nie interesuje mnie Twoje podwórko. Piszę o uniwersalnym rozwiązaniu a
    > Twoje się do tego absolutnie nie nadaje.

    Wiec wygłaszasz przemówienia.

    Zaznaczam, że całą dysputa poszła od ataku personalnego na mnie.

    Wiec teraz możesz dorabiać filozfię, jak to informujesz świat o
    uniwersalnych rozwiązaniach, ale tak naprawdę dostajesz sraczki na samą
    myśl, że ktoś może sprzeciwić się komuś o tak szerokiej wiedzy jak Ty i
    to jeszcze byle leszczu-nerd jest. Szlag Cie trafia, że argument o
    dokręcaniu śrubek nie działa na tą programistyczną swołocz, która sobie
    w zaciszu domowym lepi ze złomu to, co ty sprzedajesz jako super
    rozwiązanie.

    Najzwyczajniej nie potrafisz spać w spokoju, kiedy ktoś wykazuje
    odrobine inicjatywy, zamiast zamknąć ryja i gapić się w swoje 5Mpx
    analogowo po koncentryku.

    > Mylisz mnie z kimś. To nie tyle JA co inni mają taką potrzebę i to
    > robią, kupując rejestrator i później to sobie oglądają.

    Masz inne. Na razie znam 2:
    1) dokarmiasz listonoszy i oswajasz wołając ich po imieniu
    2) gapisz się całymi dniami i nocami w publiczny parking 50m dalej

    To nie są normalne zachowania. Suweren tego nie potrzebuje. W efekcie,
    suweren może nie potrzebować kamery 8k.

    Wiesz, suweren ostatnio sprytny jest. Kupi kamerkę na allegro, z
    połczaeniem przez chmurę i będzie szczęśliwy, że ma na telefonie i sam
    zrobił. To nie przekracza możliwosci intelektualnych przeciętnego
    piekarza czy prawnika. Ich rejestratory nie obchodzą.

    Twoje rozwiazanie psu na budę, suweren zna "lepsze".

    Witaj w świecie nerdów.

    > Bo jest.

    Nie wymieniłeś ani jednek krytycznej zalety.

    Wymieniłeś VGA i USB oraz kilka bezużytecznych.

    > Może. Nie jestem specjalnie ciekaw.

    Wiadomo, to wymagało by zainteresowania się tamatem, a śrubi same się
    nie poprzykręcają.

    Nie masz czasmi wrażenia, że świat Ci ucieka i już go nie jesteś w
    stanie dogonić?

    Pomyśl, gówniany złom z allegro potrafi pociagnąc rejestrator z AI.
    Musiałeś coś przespać.

    > Dlaczego? Bawi mnie ta czujka, zupełnie tak samo jak scyzoryk w
    > stacyjce. Da się uruchomić ale immobilizer w tym ałcie jest pocieszny :D

    Myślę, że jesteś typowym przykładem Goldem Hammer.

    Jeśli wszytko czym dysponujesz to młotek, to każdy problem wygląda jak
    gwóźdź.

    > Jest lepsze od czujki PIR.

    Nie jest. Moja czujka zjada miliwaty. Twój rejestarator, zgaduje, ze 40W.

    > Potem jednak się okazuje, że kamera za słaba...

    Rozpoznaje ludzi nawet w 320x200, na kamerach jakie mam i warunkach na
    jakie patrzą. Wiem, bo sprawdziłem.

    Ogólnie rozdzielczość do detekcji ludzi nie jest super istotna.

    W zastosowaniach domowych - wcale.

    > Otóż muszę jednak donieść (odnosząc się do profesjonalizmu) że w
    > monitoringu miejskim

    Czyli znowu nie na temat.

    > Masz BRAK informacji alarmowej. Nic do Ciebie nie dojdzie, dokąd się nie
    > połączysz przez VPN.

    Ale ja jestem cały czas podpięty pod VPN.

    1/2 klik(i) to na stacie. A potem kilka miesięcy z telefonem w kieszeni,
    wpietym w VPN.

    Widziałeś kiedykolwiek na oczy VPN, jakokolwiek?

    > Człowiek. Od tego czasu zaistniało wchuj apek do w/w celów na PC nie
    > tylko pod Linuksa.

    PC to komputer, Linux to OS m.in. na PC. Nie wiem co tym chciałeś wyjaśnić.

    > Każda z nich zdychała w potwornych mękach na rzecz
    > rejestratorów, które nagle dziwnie ewoluowały. Zgodzę się, że proste i
    > dostępne rejestratory są prymitywne ale ta prymitywność od 2-3 lat
    > wyprzedziła znacznie prymitywność suwerena. Suweren a nawet w miarę
    > zaawansowany ludź, całkowicie zadowala się obecnym sprzętem/w
    > standardzie i nie szuka więcej.

    To po co mu to AI?

    Suweren obecnie kupuje kamerki Xiaomi i ma na telefonie damski kibel w
    urzędzie. To jest zakres zainteresować suwerena, nie jakieś AI.

    > Nie. Posiada dodatkowo obsługę wszystkich kamer/blablabla...no nie
    > próbuj...:)

    "Mój samochód jest lepszy od Twojego, bo posiada możliwość jazdy na
    każdym dostepnym paliwie, dzięki czemu mija żona po prostu bierze
    pierwszy wąz i leje".

    Trudno uznać to za argument za, jedyny powód dla którego miałbym mieć
    kamery różnych typów i okablowania w domu, to projektowanie po pijaku.

    > Możliwe ale ja nie mogę stosować rozwiązań nerdowskich.

    Czyli pies ogrodnika? Nie możesz, więc uznajesz że innym też nie wolno?
    Nawet jesli robią to w swojej piwnicy na własne potrzeby?

    > Świat nie potrzebuje super rozwiązań.

    A jednak AI jest prawilniejsze od czujki, bo tak uważasz.

    Może po prostu tu chodzi o hipokryzję: Ty robisz druciarstwo, dobrze.
    Ktoś robi druciarstwo, źle.

  • 163. Data: 2023-08-02 23:02:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To jest kamerka za 100zł.
    > https://cutt.ly/CwsVk57t

    Zapomniałem tylko dodać, że obsługuje ją prosty rejestrator hybrydowy za
    250zł
    https://allegro.pl/oferta/4-kanalowy-rejestrator-5w1
    -dahua-xvr5104hs-i3-12819690661

    Współpraca z urządzeniami marki Dahua pracującymi w koncepcji Internetu
    Rzeczy (IoT),
    POS - współpraca z urządzaniami zainstalowanymi w punktach sprzedaży i
    wyświetlanie danych z nich w postaci nałożonego tekstu w wybranym oknie
    kanału,
    SMD PLUS - wyszukiwanie obiektu sklasyfikowanego jako: człowiek, pojazd
    silnikowy
    Obsługa Coax Audio/Alarm,
    Inteligentna Analiza Obrazu : przekroczenie linii, wtargnięcie,
    klasyfikacja ludzi i pojazdów
    zaawansowane funkcje rozpoznawania i wyszukiwania twarzy
    Obsługa do 10 baz danych twarzy, łącznie z 10 000 zdjęć twarzy
    Wykrywanie twarzy nie znajdujących się w bazie danych urządzenia
    Wyszukiwanie w nagraniach twarzy na podstawie max 8 wybranych zdjęć z
    możliwością niezależnego ustawienia progu podobieństwa dla każdego zdjęcia.
    https://sklep.delta.poznan.pl/pdf.php?page=shop/inst
    ruction&product_id=18432

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 164. Data: 2023-08-03 04:16:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.08.2023 o 10:40, heby pisze:

    > Jeśli będziesz kręcił/zoomował kamerą ze strefami detekcji ruchu, to
    > kamera jest za głupia, aby prawidłowo te strefy dopasować do tego ruchu.
    > Każda.

    Srażda. Detekcja nie odbywa się podczas ruchu ale pojęcie step/stop jest
    Ci jednak nieznane. Cóż, nerd.

    > Ale atakujesz to, że nerd zrobił sobie to w piwnicy. Szlag Cie trafia,
    > że taki bylekto może mieć to samo co profesjonalista dokręcajacy przez
    > 40 lat śrubki w kamerach.

    Mylisz się misiu. Jutro mogę sobie zrobić helikopter z pudełka zapałek i
    będzie lepszy od najlepszego helikoptera na świecie. Problem jedynie
    taki że nikt go nie użyje nawet jak będzie miał czujkę PIR zamiast
    radaru, która wyrywa kota.

    Ciągle nie rozumiesz że Twoje rozwiązanie jest najlepsze dla Ciebie ale
    nie dla innych.

    Dam Ci taki przykład (jestem muzykiem). Mam kolegę muzyka, który robi
    utwory i uznał, że nikt takich utworów nie robi. Uznał nawet, że
    najlepsi muzycy na świecie nie robią lepszych od niego.

    On nie ma żadnego problemu i słucha w upojeniu tego co zrobił. Problemem
    jest to, że inni nie chcą tego słuchać :) Tak samo jest z nerdem.

    Inni w znacznej większości wolą Zenka zamiast Jethro Tull czy Chopina co
    widać na koncertach...ok, sponsorowanych&darmowych:)

    > W tej dyskusji ani razu nie użyłem stwierdzenia, że tak powinien mieć
    > suweren, kłamczuszku.

    Ja niczego nie nakłamałem. To Ty uważasz że śmietnikowy złom jest OK a
    nawet lepszy od kupnego. Z Samochodem też tak robisz? Nawet bym się nie
    zdziwił.

    > Ojejeujeju.
    >
    > Czyli mają inne potrzeby?

    Bynajmniej. Wybierają dobry obraz i dobre funkcje za niską cenę.

    > Nie-do-po-my-śle-nia, że inne potrzeby generują inne rozwiązania.

    > Nie, jesteś tak słaby w rozumieniu słowa pisanego, że przeoczyłeś
    > informacje ile to trwa, która padła w poprzednich postach.

    Poważnie? Przygotowanie obrazu systemu + wstępna konfiguracja to 10 min?

    > Bo HA już mam.

    Ja mam jacht III masztowy :)

    > Tak naprawdę jesteś typowym patokoserwatystą: boisz się i ignorujesz
    > fakty w tematach których nie pojmujesz.

    Bynajmniej. Nie pojmujesz, że HA nie jest potrzebne wielu. Obchodzą się
    półautomatyką i i nie budują megazejbistego systemu, żeby raz w życiu
    sięgnąć przez VPN do PDF, którego zapomnieli zabrać ze sobą.
    [...]
    > Efektem czego monitoring ten jest bezuzyteczny w jakimkolwiek innym
    > zastosowaniu niż gapienie się w niego. A i to często nie działa w
    > Karkonoszach.

    Bredzisz strasznie. Na mojej ulicy, korzystam z monitoringu...banku :)
    To on ma ładne kamery, które rejestrują mój samochód i do nich chodzę
    jak mam obtarcia parkingowe. Tak to właśnie działa. W innych miejscach
    mam swój, lub sąsiada i on jest po to, żeby chronić i pomagać.

    Nerd piwniczny ogląda kostkę.

    > A zazwyczaj jest to kamera chmurowa, ostatnio patoeksperci montują je na
    > potęgę, bo jak coś padnie, to nie ich problem.

    Mylisz się misiu. Problem jest gdzie indziej. Coraz częściej dostęp do
    Internetu nie jest już z publicznym IP, mało tego, nie można
    konfigurować w ogóle routera i musi to być to router dostawcy. Chmura
    jest wtedy jedyną drogą...ale oczywiście w piwnicy tego nie wiesz :]
    [...]
    > Zdefiniowałeś patopotrzeby, jak gadanie do listonoszy, to i zaspokaja.

    Listonosz był tylko przykładem. Rozpoznawanie twarzy, nawet w prywatnej
    kamerze z odpowiednim powiadomieniem jest jedną z najważniejszych
    informacji...ale tego nie wiesz bo masz zawsze nowego złodzieja, nowego
    kochanka, nowego kolegę, nową żonę, nowe dzieci i taka baza jest
    bezużyteczna. Tak domniemam sobie :)

    Ja lubię informację: Agnieszka, 10 x dziennie, jak mnie nie ma w domu
    niż Marek. Mam zaufanie do swojej kobiety ale to ten Marek może być
    nachalny a kobieta mało asertywna...albo jakiś dewiant czy psychopata.
    Czuwam.

    Miałem taki przykład z dzisiaj, że na działkę ROD przyszła moja kobieta.
    Powiadomienia z kamer dostałem, kliknąłem, włączyłem LIVE z nagrywaniem,
    obróciłem kamerę, włączyłem mikrofon i się przywitałem, czyli jak
    zwykle. Pomachała w kierunku kamery a ja 200km dalej. Fajne, 3 min
    DOKŁADNIE w czasie/reakcja natychmiastowa. W zeszłym tygodniu miałem
    podobne powiadomienie ale to sąsiad obrywał moje porzeczki. Nagrałem i
    poszedłem do niego z piwem. Wypił, pogadaliśmy i zapytałem pokazując mu
    film jak obrywa moje porzeczki. Zapytałem: Poznajesz? Komu mam to
    jeszcze pokazać, bo jesteś pierwszy :) Nie mogłeś zapytać przed
    obrywaniem? Mina bezcenna, ot taki przykład z AI :) Samo przyszło, nie
    szukałem.

    > Nie ma druciarstwa. jest profesjonalny, fabryczny terminal, z
    > profesjonalną, fabryczną kartą TPU. Nawet lutownicy nie trzeba używać.

    > Dalej do Ciebie nie dociera, że przeciętny nerd skończy to w 30 minutek.

    Taa, bajki dzieciom :D Wiesz, nigdy nie byłem nerdem :D...a może byłem i
    już wyrosłem?

    > Stały IP nie jest potrzebny do pracy VPN.

    Poprawiam. PUBLICZNY. Teraz lepiej?

    > Wydaje mi sie, że w standardowy dla siebie sporób niepojmowania o czym
    > bredzisz, starasz się usunąc wszystkie te elementy systemu i zostawić
    > tylko monitoring, jako najważniejszy.

    To Ci się jednak wydaje. Pisałem wcześniej, że to głównie
    "przedzabezpieczenie" i funkcja prewencji z minimalizacją błędu. Taki
    "preAlarm". Zajebista sprawa, bo potrafi (trudne słowo) ZAPOBIEGAĆ :)

    > Tymczasem u mnie i u wielu innych ludzi, monitoring to nieistotny
    > dodatek do HA, VPN i wielu, wielu innych rozwiązań domowych. To taki
    > nastepny "czujnik" z wielu które już mamy, a nie cel sam w sobie.

    Kwestia świadomości i ochrony mienia.

    > Troche to żałosne, że po tylu latach dalej uważasz ruchome obrazki za
    > cud i modlisz się do tego sprzętu, nie dostrzegajac masy rozwiązań
    > ułatwiajacych życie na około, które z kamerami nie mają nic wspólnego.

    Nigdzie się nie modlę (jestem ateistą). Włączam i samo się kontroluje i
    powiadamia konkretem.

    > Jestem nerdem. I potrafię robić rzeczy niedostepne dla suwerena. I robię.

    Czyli tak jak ja. Brakuje Ci jednak tego drugiego. Może kiedyś
    dorośniesz i to zrozumiesz. Też tak miałem kiedyś ale to się
    zmieniło...na lepsze.

    > Dla cieble lepszy kodek, to dla mnie gorszy kodek.
    >
    > H265 produkuje *więcej* artefaktów na obrazie niż H264. Niektóre z tych
    > artefaktów utrudniają detekcję AI. Głównie są to fałszywe ruchy.

    Misiu kolorowy. W rejestratorach z CVI, AI stosowane jest przed
    kompresją, podobnie w kamerach IP z AI...jak zwykle nie masz pojęcia o
    czym piszesz :)Cóż, nerd...który z uporem maniaka kiedyś pisał, że
    badziewny rejestrator rekompresuje i kompresuje ponownie na mikroprocku
    obraz 4K z kamery IP :D No dobra, 4K przesadziłem ale tylko to.

    > Ponadto u mnie kamery same produkują stosowane strumienie.

    Srenie.

    > Nie wiem czy wiesz, ale ja mogę mieć monitoring bez nagrywarki.

    Ja też tak mam. Mam kartę SD 256 GB nawet i jest AI, syrena alarmowa,
    głośnik, mikrofon, PTZ, strefy, step up, doswietlanie białym światłem +
    IR/inteligentne 4mpix...cokolwiek za...200zł. Nie zaskoczysz mnie :)

    > Jak więc widzisz, możliwosci jest kilka, dzieki temu że kamery nie są
    > połaczone jakimś gównianym kablem na końcu którego musi istnieć system
    > za kilka stówek.

    No właśnie :) Brawo TY...ale odwrotnie. Ten gówniany kabel jest
    WYBAWIENIEM, gdzie nie można pociągnąć MEGAWYPASIONEGO kabla
    "nerdowskiego" 6K ale kabelek telefoniczny czy nawet 2x0,5 da radę
    obsłużyć CVI na odległość do 300m :] Technologia GUROM! :D

    > Dlatego pytam jak to możliwe, że gapisz się w jakiś parking publiczy
    > kamerą 8k i nie widzisz przy okazji ogródków sąsiadów.

    Strefa prywatna? Trudny termin? Bywa nawet, że robię audyt z
    konfiguracją i odpowiednie zapisy. Tak wiem, nerd nawet nie wie, że to
    prawna droga :)

    > Tak, nie mam schozofreni i paranoi, kosmici nie chcą mnie zabrać na
    > badania, komuniści porwać do Kraju Rad, sąsiedzi zagazować lakierem do
    > włosów.

    Ja tego nie oglądam w sensie, że muszę. AI realizuje mi konkret i czasem
    spoglądam. Ponieważ są to KONKRETY to mają marker, szukać ich nie muszę.

    Właśnie KONKRETNA funkcja alarmu daje mi wybór, co wcześniej opisałem.

    > I potrzebują do tego 8k? Ta furtka jest wiktoriańska i wymaga obserwacji
    > każdej dekoracji z jakością kinową?

    Można obserwować furtkę z boku mając drugi, odległy, ładny plan albo
    mieć tylko samą furtkę. Dla mnie bezsens marnowania kamery z taką
    rozdzielczością i możliwością, którą wiesza się RAZ...ale w odpowiednim
    miejscu. Jak zwykle nie rozumiesz tego tematu ale próbujesz zejść do
    piwnicy. Nie wciągniesz mnie tam, to nie mój poziom :)

    > Czyjego domu?
    >
    > Jakiej ulicy, mówiłes o parkingu publicznym.

    Parking przed domem jest miejscem publicznym. Skąd Ci się wzięło pojęcie
    parkingu przed...Biedronką na przykład? Ja mam wzdłuż ulicy jeden wielki
    parking/wydzielony i lubię mieć kontrolę w prawo i lewo od mojego
    samochodu. Mogę? Mogę.

    > Przecież to zależy od bardzo wielu detali jak dom jest zbudowany i jak
    > masz do niego ulicę.

    ŁO! Brawo TY w końcu zacząłeś rozumieć, że czujka PIR jest protezą i
    lepsze byłoby uniwersalne zastosowanie AI, bez dodatkowych kosztów! NO
    BRAWO! :)

    > Gdy bym chciał obserwować swój dom, to pomijając brak miejsca na kamerę
    > po drugiej stronie ulicy, oglądał bym też plecy złodziejów/listonoszy.

    Bynajmniej. Jedna Kamera na słupku przy płocie doskonale obejmuje 1/4
    domu łącznie z ulicą i bramą/furtką. Masz przykład:

    https://i.imgur.com/T8XaMUM.jpeg
    Tutaj druga kamera na tym samym słupku:
    https://i.imgur.com/oJr7J6q.jpeg

    No nie powinienem...ale.

    > IMHO mam poprawnie dobrane miejsce. I do jego obserwacji w zupełności
    > wystarcza FullHD z kamery za niecałe 100zł. Więcej pixeli oznacza więcej
    > detali w kostce brukowej.

    To kamera za 100zł 5mpix Jakość zadowalająca, tym bardziej że dysk 2T z
    czterech kamer ma miesiąc trzymania zapisu 24h/ciągły.

    > Elementem tej obserwacji jest kostka brukowa, niestety. Dlatego tam 8k
    > jest zbypełnie bez sensu. Obserwuje odcinek ulicy w odległości max 20m
    > od kamery, a środek kadru jest zaledwie 15m od kamery.

    Bredzisz, przypatrz się obrazkom :)

    > Nie wyjasniłeś po co komu 8k.

    Suweren tak chce? Nie pytam. Chce to mu robię. Nie interesuje mnie co
    będzie oglądał, może pszczoły jak mu kwiatki zapylajo?

    > Na razie Ty oglądasz samochody na parkingu 50m dalej.
    >
    > Do ogladania własnego domu, nie wyjasniłeś po co komu 8k.

    Pff, czasem się zdarza nawet, że suweren chce mieć "OKO ZEUSA" i montuje
    kamerę megazajebistą na maszcie na szczycie domu..., chyba cudze gazety
    czyta ale jak idę po ulicy i widzę kamkę za 20kzł z monitoringu
    miejskiego z PTZ, motozoom miliard pixeli na zatęchłej ulicy to też się
    zastanawiam :)

    > Myślę, że nie wyjaśnisz. To problem taki sam, jak pytanie właściciela
    > iPhone po co mu 50Mpx w aparacie, skoro wszystko co cyka to fotki w
    > damskich kiblach.

    Może tylko te Ci kolega pokazuje? Podobnie jak słuchanie Zenka na
    audiofilskim sprzęcie :)

    > Ty zarobiłeś?
    >
    > Ktoś złośliwie obciera Ci samochód w kółko?

    Nie w kółko a w zderzaki.

    > Nie masz tam przypadkiem jakiś wrogów?

    Bynajmniej, sami nowi (pewnie z selekcji jak u Ciebie) Ty masz nowych
    złodziei a ja mam nowych obtarciuchów:)

    > Listonoszom karmę zmieniłeś i się mszczą?

    Nie, listonosze już mówią do kamery "dziędobry, wiem że Pan mnie widzi i
    nie zostawię awizo bez upewnienia się, że jest Pan w domu" :) Dzwonek
    domofonu. Dzwonek jednak odpala domofon...AI i ja będąc na Karaibach i
    symulując obecność w domu z podglądem video...proszę o pozostawienie
    awizo bo akurat sram i mam zatwardzenie :] Listonosz posłusznie
    zostawia awizo. Jak widzisz, mam wybór, pomimo że go nie mam ale lubię
    taka zabawę. Czasem olewam i to też mój wybór.

    > Zdajesz sobie sprawę, że Twoje potrzeby ogladania parkingu 50m dalej
    > maja się nijak do normalnych potrzeb ludzi? Że to patologia?

    Srologia. Nadal nie rozumiesz, że mam WYBÓR a przede wszystkim możliwość
    na reakcję natychmiastową a nie po czasie. OK, zdarza mi się, że jestem
    gdzieś megazajęty ale mam też komunikat na smartwaczu i to ode mnie
    zależy reakcja. Ty się tego pozbawiasz/nie nauczyłeś się jeszcze. Może
    nigdy się nie nauczysz. Ja mam wybór, Ty go jeszcze nie masz.

    > Normalni ludzie nie potrzebują kamer do tego.

    Potrzebują, zamiast siedzieć w oknie i wystawiać się na widok publiczny.
    Wolą obserwować z ukrycia, spora publiczność. Nawet potrafią obserwować
    z kamery domofonu, godzinami.

    > Dlatego w ich wypadku argument "8k bez kompresji" jest nie tylko
    > bezużyteczny, ale jeśli umieją w matematykę, znawet zabawny.

    Bynajmniej, mają nawet do dyspozycji motozoom+PTZ i sobie oglądają,
    podobnie jak miliardy strażników Texsasu :]

    > Bo to monitoring domowy, suwerena, a nie miejski.

    > Może przez nią przejść. Nieproszony.

    Po to jest właśnie kamera obserwująca dom a nie furtkę, którą złodziej
    minie w sekundę (złodziej/tak dla wyjaśnienia, to taki ktoś, kto ukradł
    cukierka w przedszkolu i został złapany, całe dalsze życie będzie już
    złodziejem bo nawet spowiedź tego nie wymazuje) ale kilkanaście sekund
    będzie stał przed drzwiami, oknem/cokolwiek. Jak minie kamerę
    obserwującą furtkę to co dalej? Co tam widzisz z tej kamery?

    > Ja mam od domu, ale w sposób pozwalajacy mi obserwować otoczenie domu i
    > kawałek ulicy, bez zagladania sąsiadom do okien. Dlatego, używając
    > zdrowego rozsądku, nie musze mieć tam 8k.

    Ale to Ty. Inni chcą i nawet buldoczą że to za mało. Rentgen by się
    przydał nawet i granatnik!

    > Jeśli będę chciał zaglądać do łazienki sąsiadów, to 8k bedzie użyteczne,
    > na razie jeszcze takich potrzeb nie mam. Choć nawet wtedy coś czuję, że
    > zainwestował bym w kamerę z prawidłowym obiektywem do zastosowania.

    Masz jakieś zboczenie z tą łazienką?

    > Ogólnie złodziei jest za mało, aby móić o takiej statystyce, ale jak już
    > się trafili, to nie byli znani ani policji ani mieszkańcom. Nic na to
    > nie poradzimy, złodzieje też maja samochody.

    A samochody mają rejestracje, szerloku :]

    > Czyli w nocy oświetlasz widzialnym światłem na osiedlu domków, świecąc
    > ludziom po oknach?

    Nokurwa. Myślałem, że jesteś logikiem. Pochuj mam oświetlać sąsiada,
    skoro kamera patrzy na "MÓJ" dom?

    > Ja ze zwykłej grzeczności tego nie robię.

    Ja logicznie i grzeczność nie ma tutaj logiki w sensie kierunku reflektora.

    > Mam oświetlenie IR aby nie świecić ludziom po oknach w nocy.
    >
    > Na świecenie LEDem na odległośc 50m nie wpadłem.

    Wzdłuż ulicy nie jest to wymagane, istnieje jednak oświetlenie uliczne.
    W skrajnych przypadkach czujka PIR to realizuje w sensie włączenia
    reflektora a nie, że ciągle jak IR. Zupełnie normalna sprawa, kiedy
    idziesz ulicą i odpalają się reflektory z IR/LED (światło
    widzialne/muszę dopisać bo wcześniej nie jarzyłeś).

    Znów Ci logika uciekła :)

    > Zaraz Ci żyłka pęknie, nie chce mieć Cie na sumieniu.

    ROTFL, jak dotąd to Cię co kawałek uświadamiam a Ty wykazujesz niewiedzę
    w wielu dyscyplinach. Jestem niezwykle spokojny a Ty taki porywczy. Pochuj?

    > Fizyki nie oszukasz.
    >
    > Więc jak, te 250Mpx/sek leci tam bez kompresji?

    Oczywiście, to tylko "przedłużenie" do momentu kompresji, celem zapisu
    na dysku. Czysty, piękny obraz z przetwornika. Nie wiedziałeś?

    > Mozesz rzucić światło od strony fizycznej/elektronicznej, na ten detal
    > kamer CVI?

    Nie masz google?

    Bynajmniej: https://cutt.ly/CwsVk57t

    > Tak, kręcisz się w środowisku dokręcaczy śrubek w kamerach.

    Znów się mylisz, bo jesteś piwnicznym trollem. Kręcę się w środowisku
    zarządzającym dokręcaczami śrubek w kamerach. Możesz uznać, że jestem
    byłym nerdem, który postanowił na tym zarabiać...jak sobie to w głowie
    ułożysz, to mnie nie obchodzi ale nie zastosuję czujki PIR do detekcji
    obiektu/konkretnego.

    > Ja w swoim środowisku znam kilkanascie osób z HA i monitoringiem video
    > zrobionym na kilka sposobów.

    Ja też i co?

    > Figate rozpoznaje wszystko to, co Ty, plus wiele więcej, jesli tylko chcę.

    > To się nazywa rozsądek.

    Nie, partactwo.

    > Młotek nadaje się znacząco lepiej do wbijania gwoździ, niż wkrętarka.

    Wkrętarka wkręca i wykręca śruby a młotek nie wkręca i nie wykręca, ba
    nawet nie wybija! :)

    > Ta lepszość jest tylko urojeniem.

    Bynajmniej, jest koniecznością raczej i wymaganiem! :)

    > Jak bym szukał reptalian na parkingu 50m dalej, to też czujki bym nie
    > używał.

    Ja bym nie szukam reptalian ale lubię mieć zapisane rejestracje i mordki.

    > Ja szukam zwolenników Konfederacji, o 2 nad ranem, na moim podwórku.

    I kot jest z PIS i co mu zrobisz? Moje AI wykryje człowieka a nie kota
    czy psa, jeża, jeżozwierza, ryjówkę, . Zatrzymam obywatelsko na
    prywatnej posesji, bo mogę i wezwę służby, takie jest prawo ale je
    olewasz :)

    > Bo działa. Równie dobrze, co złożony system z AI, w tym konretnym miejscu.

    > A czy ja komukolwiek wciskam to rozwiązanie?

    No nie. Ja uznałem, że to 50% tego co mam już w pudełku a Ty musisz
    jednak tą czujkę kupić, powiesić i zaimplementować. Ja "zaptaszam" punkt
    i mam 100% detekcji konkretnego obiektu.

    > Terminal znalazłem na strychu, TPU też, zasilacza nie mogę znaleźć. W
    > weekend doszukam, bo sam jestem ciekaw co tam nowego w Frigate.

    Ja kiedyś znalazłem na polu silnik do VW, całkiem ładny i użyłem go w
    swoim VW bo mój się rozleciał. Mógłbym napisać, że nachuj mi nowe auto,
    skoro silniki leżą na polu i mogę sobie poskładać samochód? Jeździłem
    nim kilka lat jeszcze i sprzedałem z powodzeniem.

    Dzisiaj jednak wolę kupić auto, OK, niekoniecznie nowe...ale tych co
    kupują nowe jest sporo. Jak myślisz, ten co chce kpić nowe to kupi
    składaka piwnicznego z czujką PIR?

    > Nie ma?
    >
    > Zaparkował u mnie samochód ze zdjeciem budowlańca na pace.

    Codziennie nowy? Masz pecha :D

    > AI zgłosiło to jako osobę stojacą przed domem.

    Noi? Klikam, pacze, olewam. 10 sekund atencji.

    > Ale ja nikogo nie zmuszam do tego rozwiązania.

    Ja wskazuję lepsze. Masz ciągle o to żal i robisz gównoburzę :)

    > Myslę, że czepiłeś się tego, jak ostateczngo argumentu. Że ja niby coś
    > komuś wciskam.

    Bynajmniej, To Ty mnie zaatakowałeś od początku w sensie, że "jak
    śmiałem nabijać się z czujki PIR, bo to najlepsze rozwiązanie". Jak
    wyjaśniłem, znam lepsze, bez dodatkowych kosztów, instalacji,
    podzespołów. Po prostu lepsze, to się rozkręciło. Nawet nie oceniam,
    robią to inni, bo to ich rola. Ty się podkładasz :)

    > Mnie obchodzi.

    OK ale nie musisz udowadniać, że czujka PIR jest lepsza od AI. Wystarczy
    przyznać obiektywnie, że AI jednak jest lepsze uniwersalnie. Bo jest.

    > Czasami zastapi.

    50%

    > Jesli piszesz o naprawdę o prostym rozwiazaniu do implementacji
    > wszędzie, to gównokamery i gównorejestrator też nie są uniwersalną
    > odpowiedzią.

    No nie są ale kamka 5mpix + rejestrator za grosze w 2023 już jest.

> [...]
    > wszytko zespolone w jeden system, gdzie te kamery 8k to nieweilki
    > procent rozwiązań.
    >
    > I wybrać z tego co jest najwygodniejsze.

    Nadal nie rozumiesz kwestii "prealarm" + prewencja. To ZAPOBIEGANIE a
    nie płakanie nad dokonanym faktem w sensie " mogłem kurwa zapobiegać
    niż gasić". Doskonale wiem, że jako "troll piwniczny" ominęło Cię
    tysiące różnych zgłoszeń, zgrywań, montaży, doradztwa czyli
    doświadczenie/setletnie w temacie i masz problem zrozumienia tego, czego
    jeszcze nie doznałeś i nie uczestniczyłeś. Nie mam o to pretensji. Mogę
    jedynie dać analogię jak ze zgwałconą dziewczynką. Wszystko ok, jesteś
    spokojny, masz wkurwę zajebistych odpowiedzi, dokąd nie będzie to Twoja
    córka.

    Tutaj nawet nie chodzi o emocje, chodzi o zapobieganie i niekoniecznie
    "dmuchanie na zimne". Zwykłe, logiczne zabiegi, które pomagają zapobiegać.

> [...]
    > szlag Cie trafia od kilku dni. Jak to jest, że ludzie mogą sobie sami
    > decydować, co jest dla nich lepsze i jeszce co gorsza robią to sami, bez

    Chuja wiesz w temacie i bladego pojęcia nie masz jakie "suweren" ma
    wymagania. Tyle mogę napisać.

    > Masz takich alarmów 100 dziennie. "Ktoś jest na parkingu". Drugie 50
    > alarmów masz "ktoś przechodzi koło furtki".

    Nie mieszkam przy Marszałkowskiej...ale to nadal decyzja i wybór ja go mam.

    > I co dalej robisz z tymi alarmami? Zapisujesz w kajeciku kiedy Nowakowa
    > kupiła 10 jajek i czy wyczerpała limit?

    Są w odpowiedniej zakładce. Mogę ale nie muszę oglądać (bez szukania w
    całym zapisie) te eventy czekają na "zdarzenie" wtedy przeglądam tracąc
    minimum czasu bez potrzeby kopania w 16x przyspieszeniu. Proste i
    logiczne. Coś było o 12:14 a o 12:15 nie ma/odwrotnie.

    > Przedstawiasz jako coś absulutnie lepszego od poskładanego na kolanie i
    > robiącego to samo.

    Znów bynajmniej. Wyjmuję z pudełka, podłączam, zaptaszam i koniec.
    Działa za NAT, bez publicznego IP, VPN, w każdym miejscu na świecie.

    > Musi być jakaś przyczyna tej lepszości. Ustaliliśmy już, że VGA i USB to
    > nie to. Więc jedyne co pozostaje, to cutting edge, albo design obudowy.

    W/w.

> [...]
    >
    > Być może tutaj między nami różnica. Ja wiem co uzywam jako programista.
    > Ty wiesz co uzywasz jako dokręcacz śrubek.

    Znów bynajmniej. Korzystam po prostu z pracy "trolli piwnicznych" +
    żółte małe rączki i setek lat doświadczeń za niewielką cenę w postaci
    gotowego produktu, na które suweren nie narzyga...bo "markowe" i zajmuje
    mi to minimum czasu. Są gotowe manuale, poradniki, niech sobie czyta,
    ogląda.
    Ja mam czas na następne albo obrywam sobie spokojnie krzak porzeczki na
    wino i zbieram pomidory.

    > Bądź więc bardziej precyzyjny.

    Bądź więc bardziej logiczny bo za takiego Cię mam. Może bardzo mało
    doświadczony ale niegłupi :)

    > Domyślenie się, że świecisz sąsiadom po oknach oświetlaczem w zakresie
    > widzialnym, na 50m, jest cieżkie, bo też idiotyczne.

    Skonstruowanie takiej myśli, kiedy kamera patrzy na "mój" dom a
    oświetlacz świeci 180 stopni odwrotnie jest godne Nobla :D

    > No ale u Ciebie kamera ponoć napiernicza 5Mpx bez kompresji, po analogu,
    > dlatego to wyjaśnienie było istotne, że ja mogę te strumienie dowolnie
    > manipulować, a uciebie lecą GHz.

    Se możesz tylko manipulować. Ja mogę też manipulować + mieć dodatkowo
    obraz PRZED manipulacją, Ty nie masz dostępu do obrazu przed kompresją,
    ja mam. Jprdl jaki głąb!

    > I dyskujsa ta jest o rejestratorze AI, który można zastapić złomem z
    > allegro w podobnej cenie.

    Nie, nie można.

    > Czujka wróciła tutaj, jak skończyły Ci się argumenty.

    Mnie się argumenty nie skończyły, wręcz odwrotnie. Nigdy ich nie miałeś.

    > Zbędna. Mam kamery IP, pamiętasz?

    Noi?

    > Tuaj wchodzę ja, cały na nerdowsko i po 30 minuitach mam nagrywarę
    > Frigate, a pozostałą moc obliczeniowa cpu może iść na serwer
    > CounterStrike, instalacje HA, NASa na pornole czy co tam kto lubi.

    Jak długo to przygotowywałeś? Ja 20 sekund, tyle trwało zamówienie z
    gotowym softem.

    > Tak, chińczycy się cieszą.

    Hurra! Mamy następny film z Polski, będziemy tam za chwilę i przejmiemy
    całą ulicę! Znamy listonoszy, co jedzą i mamy fokus na następną
    miliardową kamerę! Jest nas najwięcej na świecie w jednym państwie i
    każdy z nas ogląda 4 kamery naraz! Możemy im to wyłączyć i oni wtedy
    umrom :D

    > Tak, ja sobie na ten nagrywarce mogę zainstalwoać cały HA, jeśli
    > przyjdzie mi ochota.

    Ja mogę sobie posadzić palmę albo kiwi i co?

    > Tobie nie przyjdzie. Gapienie się w monitoring to 100% Twoich potrzeb.

    Bynajmniej, po raz enty. MAM WYBÓR. Jak dotąd nie dotarło :/

    > A u mnie w tym pudełku kilka osobnych systemów, jesli przyjdzie mi ochota.

    Noi?

    > Wiec wygłaszasz przemówienia.

    Srenia.

    > Zaznaczam, że całą dysputa poszła od ataku personalnego na mnie.

    Wręcz odwrotnie. Coś tam napisałem "heby czujka PIR" i troll piwniczny
    mnie nagle zaatakował, wyciągając ze śmietnika klamoty i konkuruje z
    produkcją seryjną poważanej firmy z długim doświadczeniem, próbując
    dowieść, że druciarstwo jest lepsze od gotowego produktu światowej marki.

> [...]
    > dokręcaniu śrubek nie działa na tą programistyczną swołocz, która sobie
    > w zaciszu domowym lepi ze złomu to, co ty sprzedajesz jako super

    Chuj prawda i Twoje urojenia. Podaję najtańszą ścieżkę do gotowych,
    sprawdzonych produktów i nabijam się z nerda. Zupełnie tak samo, jakbym
    podawał ścieżkę do sklepu z samochodami i nabiłabym się z mechanika,
    który z przystanku autobusowego wyklepał samochód i uznał, że to jest
    to samo co seryjny VW a nawet lepszy :)

    > Najzwyczajniej nie potrafisz spać w spokoju, kiedy ktoś wykazuje
    > odrobine inicjatywy, zamiast zamknąć ryja i gapić się w swoje 5Mpx
    > analogowo po koncentryku.

    Skrętce, kolego, skrętce. Na jednej skrętce w CVI mam 4 kamery z
    zasilaniem lokalnym na 300 metrach w 8mpix.

> [...]
    > piekarza czy prawnika. Ich rejestratory nie obchodzą.
    >
    > Twoje rozwiazanie psu na budę, suweren zna "lepsze".

    Noi? Co mnie obchodzi taki "wyjadacz" nawet go nie poznam.

    > Nie masz czasmi wrażenia, że świat Ci ucieka i już go nie jesteś w
    > stanie dogonić?

    Mam inne. Innym świat ucieka a ja ich edukuję. Nudna robota.

    > Pomyśl, gówniany złom z allegro potrafi pociagnąc rejestrator z AI.
    > Musiałeś coś przespać.

    Nic nie przespałem, zbierałem porzeczki a małe żółte rączki + megastada
    nerdów piwnicznych podsuwały im pomysły. Ja to kupiłem za grosze ale od
    paru dni, spieram się na wyższością algorytmów AI nad czujką PIR z
    jakimś trollem piwnicznym. Kółko się zamknęło, ja zszedłem do poziomu
    trolla piwnicznego i on chce mnie pokonać doświadczeniem. To znany
    schemat na usenecie :)

    > Myślę, że jesteś typowym przykładem Goldem Hammer.

    Ja podobnie o Tobie myślę, jesteś jak Rolling Stone. 80 lat...zacofania
    :D...i nadal pod górkę jak Syzyf :D

    > Jeśli wszytko czym dysponujesz to młotek, to każdy problem wygląda jak
    > gwóźdź.

    Rock&roll u Ciebie. Bazalt, bym napisał nawet, taka lana magma ale
    zastygła w piwnicy. Strasznie wylewna ale krucha w kontakcie z golden
    hammer :D

    > Nie jest. Moja czujka zjada miliwaty. Twój rejestarator, zgaduje, ze 40W.

    A terminal + kamery? U mnie kamera ma 3W przestań się błaźnić :D

    > Rozpoznaje ludzi nawet w 320x200, na kamerach jakie mam i warunkach na
    > jakie patrzą. Wiem, bo sprawdziłem.

    Gówno wiesz, jak zwykle :D

    > Ogólnie rozdzielczość do detekcji ludzi nie jest super istotna.
    >
    > W zastosowaniach domowych - wcale.

    ROTFL!

    > PC to komputer, Linux to OS m.in. na PC. Nie wiem co tym chciałeś wyjaśnić.

    Znów kurwa dziura, jprdl!. Pod Windows, zostało stworzone miliard razy
    więcej wszelakich apek niż pod linucha, łącznie z dedykowanymi kartami
    (tylko pod Win) Jak zwykle chuja wiesz na ten temat! Miliardy lat
    przegapiłeś wew tej piwnicy.

    > To po co mu to AI?
    >
    > Suweren obecnie kupuje kamerki Xiaomi i ma na telefonie damski kibel w
    > urzędzie. To jest zakres zainteresować suwerena, nie jakieś AI.

    Te kamerki mają AI nie wiedziałeś?

> [...]
    >
    > Trudno uznać to za argument za, jedyny powód dla którego miałbym mieć
    > kamery różnych typów i okablowania w domu, to projektowanie po pijaku.

    Ludzie różnie mają. Nie możesz być aż takim egoistą. To niepoważne :>

    > Czyli pies ogrodnika? Nie możesz, więc uznajesz że innym też nie wolno?
    > Nawet jesli robią to w swojej piwnicy na własne potrzeby?

    Nie znam takich, do mnie przychodzą tacy co mają konkretne wymagania ale
    nie karmię ich nerdyzmem. Podobnie jak w sklepie z kompami czy
    samochodami. Proponuję sprawdzone rozwiązania bez prowizorki.

    > A jednak AI jest prawilniejsze od czujki, bo tak uważasz.

    Nie, sprawdziłem.

    > Może po prostu tu chodzi o hipokryzję: Ty robisz druciarstwo, dobrze.
    > Ktoś robi druciarstwo, źle.

    Też nie. Nie oferuję druciarstwa.

    Dobra, EOT nie chce mi się tracić czasu na opisywaniu o wyższości świąt
    bożegonarodzenia nad miesiączkowaniem pingwinów. Zawarłem w swoich
    wypowiedziach trendy, które są obecne i na topie i które są dostępne w
    formie gotowych produktów, zaspokajających suwerena za niewielką cenę,
    poświadczone nawet obrazami/faktami. Ty nie przedstawiłeś żadnego faktu,
    jedynie puste słowa i wycieczki personalne.

    Nadal uznaję wyższość obecnego AI nad czujką PIR (forma detekcji) i nic
    tego nie zmieni. Nawet znaleziony całkowity/oprogramowany terminal z
    czujką PIR, na śmietniku, łącznie ze starą
    kamerą/przetwornikiem/kodekiem, IP :)
    Możesz teraz napisać że jestem Belzebubem, chujem edge, czymkolwiek :)

    Nie odpiszę, ostatnie słowo zostawiam "trollowi piwnicznemu". Tutaj masz
    doświadczenie ale ja muszę nabrać powietrza na wyższym poziomie niż
    piwnica :)
    Bywaj w temacie.
    Dobranoc.
    --