  • 151. Data: 2023-07-28 14:02:03
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 09:48, ptoki (ptoki) pisze:
    [...]
    > No nie do konca.
    > z IR nie dowiesz sie ze ktos zmienil zrodlo sygnalu i jak masz przelaczyc z TV na
    HDMI3 (monitoring) to sie rozjedzie.
    > A pchanie wszystkiego przez jakies chromecasty to imho kolejne dlubanie.

    Wystarczy jedno źródło jako podstawowe, reszta to klienci
    źródła...oczywiście z możliwością przełączania lokalnie. Jak sobie
    ustawisz wszystko na jedno źródło bo jesteś sam, to masz. Samo zdalne
    przełączanie TV to żaden problem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 152. Data: 2023-07-28 15:34:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2023 13:35, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Wyjście na sterowanie PTZ, HDMI, VGA, mysz, USB/pendrive

    PZT jest wbudowane w kamerach IP, HDMI,VGA,mysz,USB w terminalu.

    > Obsługuje CVI, TVI, VGA, IP, generalnie wszystkie typy kamer.

    Ale ja nie mam wszystkich typów kamer, po ch.. mi to? Przecięz
    instalujac kamery IP podejmuje świadomą decyzję co chce.

    > Bynajmniej, wymiana w serwisie jest natychmiast.

    Serwis masz u sąsiada?

    > Nie, nie mamy. Nie kłam i nie naginaj druciarstwa do eleganckiego
    > rejestratora.

    Ale co w tym nieeleganckiego?

    Pytany o zalety rozwiązania profesjonalnego wymieniasz *wyłacznie* to
    samo, co kazdy z nas ma w swoim terminalu.

    Może najzwyczajniej nie masz pojęcia jak to wygląda.

    Tak wyglada:

    https://allegro.pl/oferta/terminal-thin-client-hp-t6
    30-4-8gb-zasilacz-14046144036

    Widywalem brzydsze i większe gównonagrywarki za znacząco większe pieniądze.

    > To zastąp w swoich kamerkach software o inny kodek :D

    Po co? Już Ci pisałem, że dyski są tanie, a wymiana kodeka na "lepszy"
    to tylko oszustwo w innym miejscu. Ja specjalnie zwiększyłem bitrate i
    użyłem starszego kodeka, aby obraz zawierał minimalją ilość artefaktów.

    > W celu "miecia" informacji, jeśli dojdzie do zdarzenia, choćby stłuczka.

    A te wszystkie obiekty na 50 metrach wyraziły zgode na ich filmowanie?

    Masz dziwaczne potrzeby, wiec i rozwiązania dziwaczne.

    U mnie 8k ogląda kawałek kostki odległy o 10m.

    To po co mi to 8k?

    > Zarobiłem już 5kzł na "obtarciach" parkingowych...i to tylko ja. Ci co
    > mają takie podgląd mieli jeszcze więcej korzyści...z głupiej wiedzy
    > tablicy rejestracyjnej.

    Do obserwacji parkingu nie trzeba 8k, tylko kamery w sensownym miejscu.

    Mnożysz problemy które wynikają z dziadowskiego monitoringu.

    Kto Ci ten bubel instalował?

    > Srebo. Taki Ci przykład podam. Gość został nagrany i jest znany w
    > otoczeniu.Rozpoznało go wiele osób.

    Ach, czyli dorzuciłeś do tej opowiastki dodatkowy detal: to sąsiad.

    U mnie niestety złodzieje chodzą obcy.

    Może trzeba karmę zmienić i zawołanie z głośnika. Wtedy bedą tylko te
    miejscowe, dobrze znane dzielnicowemu, oswojone przychodzić.

    Jak to problemy się same rozwiązują, jak się doda dodatkowe, absurdalne
    założenia.

    > Bo się stosuje oświetlacz LED z PIR.

    Jak już wsponiałem oświetlacze mam.

    To nic nie daje.

    Pechowo tablice mają oślepiającą jasnośc dla normalnej kamery.

    Musi być HDR.

    A prawie wszystko na rynku, co ma HDR w nazwie, to tylko ściema,
    najczęsciej z podbijaniem ciemnych miejsc w software, a nie z fizyczną
    zmianą ekspozycji.

    > Bredzisz ładnie. Ja piszę o pełnym 5Mpix a nie 5M i to łącznie z zapisem

    W zapisie masz placebo 5Mpx. Taka niestety rola enkodowania. Dlatego też
    kamera 5Mpx nie musi ich mieć w sensie aptekarskim. I zazwyczaj nie ma.

    Rozdzielczość pudełkowa przeciętnej kamery do monitoringu FullHD jest
    znacząco większa, niż wymnożenie rozmiaru w pixelach. Przykadowo pełno
    jest kamer FullHD z przetowornikami ~4Mpx.

    > Nie, to złom, który nawet nie stoi obok zwykłego rejestratora z 2023 z
    > tymi funkcjami.

    No ale żadnej nie wymieniłeś.

    Najzwyczajniej, w obliczy faktów, że to tylko gównorejestrator o
    możliwoaściach i cenie zwykłego używanego peceta postanowiłeś ignorować
    fakty.

    Wymieniłeś z killer ficzerów wyjście VGA i USB.

    Nie wiem czy śmiać, czy płakać nad miernością argumentacji.

    > A niby czemu nie ma być, skoro działa dobrze i kosztuje niewiele?

    Czyli jest?

    No masz.

    A miało być tak unikatowo.

    A tutaj masz przepakowany mój złowm w inną obudwę i nazwane to
    profesjonalnością.

    > To dzisiaj bardzo dobra opcja dla pospolitego ludzia, który kompletnie
    > się nie zna nawet na obsłudze ale paluchem w obrazek trafi.

    I tutaj dochodzimy do sedna:

    Twoje urządzenie jest lepsze tylko dla okreslonej grupy ludzi. Nazwijmy
    ich z braku lepszego słowa: suwerenem.

    Oni faktycznie mogą być zadowoleni, że nic nie trzeba konfigurować.

    Ale jednocześnie, starasz się na siłe dorobić filozofię, że
    *jednoczesnie* te gównorejestaratory z AI to jakaś unikatowość i
    amatorski jest do dupy, a ten profesjonaly unikatowy.

    No wiec sorry, nie, używasz narzędzia na suwerena, o przcietnych
    możliwościach, zamkniętym firmware, nieznanym AI, z chińską chmurą.

    Jak Ci styka, to proszę bardzo.

    Ale nie rób z siebie błazna, myśląc że jesteś cutting edge. To doskonale
    znana od lat technologia, z masą implementacji i od groma open source
    rozwiązań, z których filmy robiące monitoring czerpią garściami.

    I idę o zakład, że w środku swojego złomu znajdziesz to samo, co ja w
    środku mojego. Algorytmicznie to zwykły ML + jakaś akceleracja.

    > Po co

    Żeby wykrywać UFO, samochód DHL, deskorolki i myszy. W ogóle wykryć
    cobądź, co uznam za istotne.

    Dam Ci przykład: kolega jest w projekcie, w którym wykrywają (na
    linuxie, z akceleratorem Coral) towar na taśmie produkcyjnej.

    Gdybyś zobaczył cenę za system, to nazwałbyś to profesjonalną zabawką w
    cenie powodującej atak kaszlu.

    A w środku (prawie) to samo hardware co u mnie. Wiem, bo wiem.

    Wiec jak mi nagle przyjdzie potrzeba wykrywania deskorolek to mogę. Od
    razu znaznaczam że mi nie przyjdzie. Ale w końcu w czymś ten
    profesjonalny rejestrator musi być lepszy, nie? Bo na razie jest lepszy
    w tym, że jest prostszy.

    > skoro algorytm nie "kłamie" i znajduje tego ludzia czy samochód?

    Ale czy możesz wykryć deskorolkę?

    > Po prostu nie ma bzdurnych detekcji a są te właściwe.

    One są wlaściwe do określonych odbiorców. Np. suwerena.

    Zakładasz błednie, że każdy to suweren, który zadowala się detekcją
    samochodu.

    > Ja piszę tutaj co ma kamerka, bez rejestratora z apką za free z P2P za
    > 150zł + AI, bez piwnicy, bez HA, VPN i innego badziewia. Tak też można.

    Ale to "badziewie", czyli HA mam już bezkosztowo. Bo używam w
    zastosowaniach home automation i on JUŻ JEST.

    Innymi słowy znowu stosujesz idityczną argumentację.

    Ja mam pozostałe częsci systemu. Monitori z AI jest tanim dodatkiem,
    który mogę dorzucić do interesu w cenie niecałych 400zł, bez modyfikacji
    i rozkuwania ścian w celu dodania "lepszych" kamer, psu na budę potrzebnych.

    Jak by ktoś chciał kamerą spuszczać wodę w kiblu, to kamera z wyjściem
    na stycznik miała by sens.

    W zautomatyzowanym domu ma znacząco mniejszy sens.

    > Bredzisz jak zwykle i dorabiasz ideologię. Świat się zmienił już dawno i
    > takie funkcje obecnie są za grosze a co ciekawe, są coraz lepsze w tym
    > co robią. Chińszczyzna niskich lotów została już dawno na złomowiskach i
    > nikt tego nie dotyka.

    Wiec lepiej sprawdź czy przypadkiem w środku Twojego pudełka nie siedzi
    aby linux + mmpeg + tpu. Może się okazać, że kupiłeś Bugatti, ale w
    środku silnik od Tico którym tak gardzisz.

    > Lata temu, było zupełnie inaczej. Teraz nikt nie chce nawet monitora czy
    > spięcia z TV. Chcą apki z powiadomieniem w smartfonie

    Appki z powiadomieniami ludzi chcą od nastu lat.

    I mają od bardzo dawna.

    HA/Domoticz/Supla.

    Najzwyczajniej przespałeś, dokręcajac śrubki, czekając na ten jedyny,
    pierwszy system, który pojawił się rok temu.

    Ignorowanie i ignorancja to bardzo dobra droga do osiągnięcia
    samozadowolenia, nie winie cię.

    > i tak ma to
    > działać. Włączają sobie te powiadomienia i wyobraź sobie, że spełnia to
    > 100% funkcji do jakiej zostało zamontowane. Żadnej dodatkowej
    > obsługi/aktualizacji NIC. To ma być "ON and Forget" i tak jest. Na
    > dodatek awaryjność tych systemów jest promilowa. Działają kilka lat bez
    > awarii.

    Zastanawiające jest to, że mój poskładany HA, na kolanie, na używanym
    złomie, działa bez awarii od kilku lat.

    Może najzwyczajniej nie masz pojęcia o tym jak awaryjne są inne systemy?

    > Jesteś megazacofany i żyjesz w swojej bańce :)

    I dziwnym trafem znam *aktualne* rozwiązania problemu, dostepne dla
    amatorów, z relatywnie nową technologią na rynku AI.

    To chyba najgorsza ocena usenetowego eksperta od dłuższego czasu.

    > Dowodem na to jest coraz
    > większe zainteresowanie tematem

    Masz jakąś statystykę zainteresowania tematem? Taką wiarygodną?

    > i nawet wymiana starego monitoringu na
    > lepszy, co ostatnio jest na topie.

    Nie dziwie się, wiele osób ciągle ma PAL z rejestratorem wyglądającym
    jak magnetowid, bez dostepu online.

    > Tylko dlatego, że ktoś to u kogoś
    > zobaczył/dotknął i porównał obrazy.

    No i co zobaczył? AI?

    Tak, AI to taki myk, aby frajerzy kupowali. Pobawią się, zacznie im
    pipkać telefon, wyłaczą i dalszą część życia spędzą zerkają na kamery z
    Karaibów w celu wysypania karmy dla listonosza, ręcznie.

    Osoby które naprawdę potrzebują AI nie są klientami zwykłych firm od
    montowania monitoringu domu.

    > Okazuje się, że dopiero wtedy kopara
    > mu opadła jak zobaczył to w prostym działaniu i chce to mieć. Nic więcej.

    Tak. To jest suweren.

    I ja mu się nie dziwię.

    > Mi nie chodzi o wysłane zera i jedynki. Chodzi o dotknięcie palcem
    > obrazka i poniżej 10 sekund jest załadowany obraz 5 Mpix na słabym łączu
    > live lub zapisu w smartfonie na Karaibach.

    No. 500ms.

    Na Karaibach nie wiem.

    Sam ping do kompa w USA to 250ms, tego sie nie przeskoczy. Ale to by
    oznaczało poniżej 1s w moim wypadku.

    Masz coś spieprzone w instalacji.

    Idź do instralatora i powiedz mu, że nie ma pojęcia o robocie. Może
    jeszcze masz gwarancję, a fuszerkę należy tępić.

  • 153. Data: 2023-07-29 01:47:30
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, July 26, 2023 at 8:30:54 a.m. UTC-5, io wrote:
> [...]
    moge zrozumiec kogos kto nie chce aku wymieniac bo to jednak 3-4stowy a podpiecie go
    w odpowiednim czasie daje kolejny sezon "za darmo"
    > Nie kolejny, każdy aku samochodowy można rozładować jak się samochodu
    > nie używa. Szczególnie nowego nie warto.

    Jak sie nie uzywa to warto kleme od aku odkrecic albo wogole aku wymontowac.

  • 154. Data: 2023-07-29 01:52:56
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, July 26, 2023 at 8:13:14 p.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:

    > Jak 800 MHz jest minimalną prędkością, to nie taki stary :)

    Zalezy jak patrzec. Core2duo nie jest takie wolne (okolice mainy 3 czy 4tej).
    Szkoda wywalic jak dziala ok.
    PS. Zuzycie pradu w porownaniu do maliny nie tak duzo wyzsze. Zamiast 10-15W (dysk,
    usb hub itp) jest ajkies 15-17-20W. A liczy szybciej.

    > Spróbuj, jest szansa że zadziała.

    > ESP zwiera przycisk zasilania? Czy wysyła jakiś magiczny wake-on-lan?

    To to co ci sugerowalem tam wyzej. esp i ten modulik z przekaznikiem. Staram sie nie
    polecac czegos czego nie znam lub sam nie korzystam.

    > Sprytne. Choć ja raczej staram się, żeby jednak wszystko działało
    > stabilnie i nie wymagało KVMa :)

    Nie zawsze sie da. to pikvm to fajna sprawa ale rzeczywiscie sporo rzeczy mozna
    zrobic prosciej.

    > Wstyd się przyznać, ale nigdy nie oglądałem :D Z SF to mnie tylko xfiles
    > wciągnęło :)

    IMHO nie warto. Wiekszosc to tasiemce bez celu i nie o kosmosie a o dramatch
    miedzyludzkich.

  • 155. Data: 2023-07-31 22:20:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.07.2023 o 01:47, ptoki (ptoki) pisze:

    moge zrozumiec kogos kto nie chce aku wymieniac bo to jednak 3-4stowy a podpiecie go
    w odpowiednim czasie daje kolejny sezon "za darmo"

    > Jak sie nie uzywa to warto kleme od aku odkrecic albo wogole aku wymontowac.

    Ta, sprzedać, a jak się znowu będzie używać chciało to kupić.

  • 156. Data: 2023-08-01 21:01:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2023 o 15:34, heby pisze:

    > PZT jest wbudowane w kamerach IP,

    Czyli ograniczone a w zasadzie brak wyjścia do sterowania.

    > Ale ja nie mam wszystkich typów kamer, po ch.. mi to? Przecięz
    > instalujac kamery IP podejmuje świadomą decyzję co chce.

    Tutaj nie istnieje "ale ja" . To rozmowa o możliwościach sprzętowych
    jednego pudełka.

    > Serwis masz u sąsiada?

    Door to door :]

    I masz tam wbudowane IVS i AI + POS, IOT,Detekcja twarzy, P2P itd?

    > Pytany o zalety rozwiązania profesjonalnego wymieniasz *wyłacznie* to
    > samo, co kazdy z nas ma w swoim terminalu.

    Bredzisz i nie podaję rozwiązania profesjonalnego, lecz standard dla
    każdego.

    > Po co? Już Ci pisałem, że dyski są tanie, a wymiana kodeka na "lepszy"
    > to tylko oszustwo w innym miejscu. Ja specjalnie zwiększyłem bitrate i
    > użyłem starszego kodeka, aby obraz zawierał minimalją ilość artefaktów.

    Albo nie rozumiesz, albo specjalnie unikasz. Generalnie chodzi o przesył
    danych/transmisję do smartfona. Chcesz napisać że podwójna ilość danych
    wyświetli się szybciej niż mniejsza ilość danych...w Karkonoszach?

    > A te wszystkie obiekty na 50 metrach wyraziły zgode na ich filmowanie?

    Skąd następna brednia? Wskaż w prawie, że muszę mieć zgodę na
    rejestrację obszaru publicznego.

    > Masz dziwaczne potrzeby, wiec i rozwiązania dziwaczne.
    >
    > U mnie 8k ogląda kawałek kostki odległy o 10m.
    >
    > To po co mi to 8k?

    Znów nie rozumiesz? Bo 8k pozwala zobaczyć szczegół z 50m a nie kostkę
    pod kamerą. Nie każdy ma z okna widok na kostkę :]

    > Do obserwacji parkingu nie trzeba 8k, tylko kamery w sensownym miejscu.
    Niestety, nie można ustawić prywatnej kamery na publicznym słupie.

    Ale można mieć dobrą kamerę do obserwacji miejsca publicznego.

    > Mnożysz problemy które wynikają z dziadowskiego monitoringu.

    Bredzisz nie mając pojęcia jak to wygląda w rzeczywistości.

    > U mnie niestety złodzieje chodzą obcy.

    Rozumiem, spotykają się po za Twoim obszarem i wybierają tego, który
    jeszcze tam nie był a później go wysyłają na jedną misję w życiu. Mądre :)

    > Jak już wsponiałem oświetlacze mam.

    Masz IR ja piszę o LED to zupełnie inna bajka ale jeśli dotąd nie
    zrozumiałeś, to odpuszczam :)

    > To nic nie daje.
    >
    > Pechowo tablice mają oślepiającą jasnośc dla normalnej kamery.
    >
    > Musi być HDR.

    Nie musi. Mogę Ci posłać obrazek z kamery doświetlonej LED/zimny/ciepły.

    Full color o 2 AM i widoczność 50m, lepiej jak w pochmurny dzień.

    > W zapisie masz placebo 5Mpx. Taka niestety rola enkodowania. Dlatego też
    > kamera 5Mpx nie musi ich mieć w sensie aptekarskim. I zazwyczaj nie ma.

    Nadal bezczelnie kłamiesz. Zapis jest Full 5Mpix a nie 5MpixM.

    Na dodatek, już Ci pisałem. W kamerach CVI nie ma kodowania do podglądu
    live/monitor. To leci bez kompresji więc jakość jest megalepsza niż z
    kodekiem o opóźnieniach tutaj nie piszę. Chodzi o jakość obrazu.

    > Rozdzielczość pudełkowa przeciętnej kamery do monitoringu FullHD jest
    > znacząco większa, niż wymnożenie rozmiaru w pixelach. Przykadowo pełno
    > jest kamer FullHD z przetowornikami ~4Mpx.

    Noi?

    > No ale żadnej nie wymieniłeś.

    Wymieniłem ale uznałeś, że nerdusiowi to niepotrzebne i próbowałeś
    napisać, że to wada. Ja nie pisałem o nerdusiu.

    > Czyli jest?
    >
    > No masz.
    >
    > A miało być tak unikatowo.
    >
    > A tutaj masz przepakowany mój złowm w inną obudwę i nazwane to
    > profesjonalnością.

    Gównem odpychanym czujką PIR. Zauważ, że nadal nie wskazałeś, w czym
    lepsza jest czujka PIR od pospolitego AI. Ja uważam, że gównem, choćby w
    sposobie detekcji bo oparta jest o ciepło a nie kształt i to ją u mnie
    definitywnie odrzuca. Z samych fake alarmów czy braku właściwych alarmów.

    > I tutaj dochodzimy do sedna:
    >
    > Twoje urządzenie jest lepsze tylko dla okreslonej grupy ludzi. Nazwijmy
    > ich z braku lepszego słowa: suwerenem.

    Przecież cały czas piszę, że to sprzęt "suwenerski" a i tak jest o wiele
    bardziej rozbudowany o możliwości, niż nerdowski terminal z czujką ciepła.

> [...]
    > *jednoczesnie* te gównorejestaratory z AI to jakaś unikatowość i
    > amatorski jest do dupy, a ten profesjonaly unikatowy.

    Bredzisz jak potłuczony. Cały czas się nabijam z czujki PIR, którą nie
    umiesz zastąpić czymś innym. Może Ci to pasuje ale dla mnie nie jest
    nawet protezą. Zupełnie inny rodzaj detekcji ale w 50% zbieżny. 50% to
    dla mnie zdecydowanie za mało.

    > Ale nie rób z siebie błazna, myśląc że jesteś cutting edge. To doskonale
    > znana od lat technologia, z masą implementacji i od groma open source
    > rozwiązań, z których filmy robiące monitoring czerpią garściami.

    Przecież to Ty robisz z siebie błazna, próbując udowodnić, że zwykła
    czujka PIR jest lepsza od najgorszego AI dostępnego w obecnych
    rejestratorach czy kamerach. Nic innego nie robisz od początku dyskusji,
    no może jeszcze to, że większa ilość danych wyświetla się Tobie
    szybciej, niż mniejsza ilość :D

    > Żeby wykrywać UFO, samochód DHL, deskorolki i myszy. W ogóle wykryć
    > cobądź, co uznam za istotne.

    Twoja czujka PIR coś takiego posiada? Rozróżni kota od psa czy nawet
    człowieka w grubym futrze?

> [...]
    > linuxie, z akceleratorem Coral) towar na taśmie produkcyjnej.
    >
    > Gdybyś zobaczył cenę za system, to nazwałbyś to profesjonalną zabawką w

    Ja Ci dam przykład, że biorę udział w projektach dotyczących lotnisk i
    skanowania bagażu na obecność różności. O cenach się tutaj nie rozmawia.

    Zapytam: noi?

    > Ale czy możesz wykryć deskorolkę?

    Nie, nie mogę ale idąc tą drogą, mogę. Ty choćbyś stanął na głowie, to
    Twoja czujka PIR wiele nie wykryje.

    > One są wlaściwe do określonych odbiorców. Np. suwerena.
    >
    > Zakładasz błednie, że każdy to suweren, który zadowala się detekcją
    > samochodu.

    Nie, to po prostu ich interesuje w sensie powiadomień. Mogą jednak
    oglądać sobie inne sprawy ale chyba jednak nie rozumiesz "konkretnej
    detekcji"...w czynniku "człowiek".

    Zawsze możesz posadzić przed monitorem stróża i dać mu kartkę z
    zapisanymi rodzajami detekcji, żeby Ci przesyłał. Jakiś problem?

    > Ale to "badziewie", czyli HA mam już bezkosztowo. Bo używam w
    > zastosowaniach home automation i on JUŻ JEST.

    Ale Ty masz. Niewielu ma i nawet nie chce mieć. Chce mieć jedno małe
    pudełko i tyle.

    > Innymi słowy znowu stosujesz idityczną argumentację.

    Udowodniłem, że to Twoja argumentacja jest idiotyczna. Na dodatek
    odrzucasz egoistycznie to, co w sumie jest w pakiecie rejestratora i
    dostępne dla każdego, bez żadnej wiedzy i specjalistycznej konfiguracji
    sieci z gotowym P2P na każdym adresie IP i za każdym routerem. Twoja
    wiedza uwidoczniła się tylko w momencie dodania czujki PIR zamiast
    kupienia/rozbudowania o proste AI/IVS.

    Reszta w temacie to same brednie i próba odwracania kota ogonem.

    Powtórzę sentencję. Zastąpiłeś proste AI dostępne w prostych
    rejestratorach czujką PIR i uważasz się za GURU pomysłu czekając na
    Nobla :) i teraz próbujesz wyszydzać rozwój technologiczny, jako
    niepotrzebny i bezsensowny.

    EOT
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 157. Data: 2023-08-01 22:53:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2023 21:01, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Czyli ograniczone a w zasadzie brak wyjścia do sterowania.

    Nie. PZT nie nadają się do monitoringu strefowego +AI, tak czy inaczej.
    Nic nie tracę, bo nie planuję kręcić kamerami, które mają określone strefy.

    > Tutaj nie istnieje "ale ja" . To rozmowa o możliwościach sprzętowych
    > jednego pudełka.

    Tylko że to możliwości zupełnie bez sensu dla power usera. Po to ludzie
    kupią kamery IP aby nie być związani kretyńskimi interfejsami.

    > I masz tam wbudowane IVS i AI + POS, IOT,Detekcja twarzy, P2P itd?

    Mam:
    1) nagrywarkę
    2) detekcję z użyciem AI ogromnego zestawu obiektów
    3) możliwośc dostarczenia własnych modeli detekcji, w tym do dokarmiania
    listonoszy
    4) działanie AI na 5 kamerach z fullhd przy @50fps za akcelerator $25
    5) podgląd zdarzeń z miniaturkami, filmikami i co tam jeszcze chcesz
    6) integrację z HA z masą eventów co pozwala sterować domem z kamer
    7) podgląd na kamery przez weba albo lokalnie na monitorze
    8) birdseye
    9) Wszystko zintegrowane w HA, dostępne w 1 aplikacji

    To wszystko z darmowym oprogramowaniem Frigate.

    To spełnia Twoje:
    1) AI
    2) POS nie wiem co to, gogole twierdzi że to "real time", więc jest
    3) IOT? Internet of Things?
    4) Detekcja twarzy: i masy innych rzeczy, w tym własnych modeli
    5) P2P? Masz na myśli podgląd poza domem? To jest w HA, gdzie jest
    integracja z Frigate.

    Wychodzi na to, że w swoijej ignorancji nawet nie zerknąłeś na stronę
    projektu Frigate, bo miałbyś wszystkie odpowiedzi pod ręką.

    https://frigate.video/

    > Bredzisz i nie podaję rozwiązania profesjonalnego, lecz standard dla
    > każdego.

    Czyli bylejakie to rozwiązanie?

    Musisz mieć ciekawych klientów, skoro mają w domu 6 rodzajów kamer na
    różnych drutach i taką potrzebę obsługi przez hardware.

    Ja nie mam - wybieram świadomie.

    > Albo nie rozumiesz, albo specjalnie unikasz. Generalnie chodzi o przesył
    > danych/transmisję do smartfona.

    A, czyli to Ty nie rozumiesz.

    Pozwój że wyjaśnię: wysyłanie czegokolwiek w relatime do smartfona
    wymaga kodeka o jak największej kompresji. To taki "preview". Od tego
    mam w każdej kamerze dwa profile. Jeden full-wypas, który enkoduje
    najlepiej jak się da i drugi gówniany, do celów podglądu czy dom jeszcze
    stoi.

    Oba te strumienie danych mogę dowolnie używać, na przykład mogę preview
    wrzucić na podgląd do Home Assistanta, a po kliknięciu mam fullhd z max
    detalami.

    I mam nad tym kontrolę. To ja decyduje który stream jak wykorzystuję.

    > Chcesz napisać że podwójna ilość danych
    > wyświetli się szybciej niż mniejsza ilość danych...w Karkonoszach?

    Nie, po prostu nie pojmujesz jak działaja kamery IP.

    Sam sobie reguluję co chcę widzieć. Do nagrywania mam najdokładniejszy
    kodek jaki się da = H264 z wysokim bitrate. Do podglądu w Karkonoaszach
    mam najwęższy jaki się da, H265 z małym bitrate.

    Oba na raz wychodzą z kamery i lądują w róznych miejscach (na róznych
    urządzeniach), detekcja AI i nagrywanie łapie super jakosć, HA do
    podglądu ma słabą. Ba, można zrobić też tak, że jest jestem w domu, to
    HA ma super, a jak w Karkonoszach, to słabą. Automatycznie. Magia, nie?

    Nie doceniasz faktu, że kamera IP może dostarczać obraz na dowolne
    urządzenia i w dodowlnym zastosowaniu, co powoduje że mam swobodę wyboru
    gdzie i co jest strumieniowane.

    > Skąd następna brednia? Wskaż w prawie, że muszę mieć zgodę na
    > rejestrację obszaru publicznego.

    Gapienie się w prywatny ogródek sąsiada jest słabo publiczne. A taki
    widok ma 90% prywatnych kamer w PL.

    Staram się ustalić po ch... komu 8k w amatorskim monitorowaniu domu
    potrzebne.

    > Znów nie rozumiesz? Bo 8k pozwala zobaczyć szczegół z 50m a nie kostkę
    > pod kamerą. Nie każdy ma z okna widok na kostkę :]

    Czyli masz kamery obserwujące coś odległe o 50m w 8k, jest to miejsce
    publiczne i jednocześnie uważasz że to normalny monitoring domowy?

    Zastanawiające.

    Ciągle Ci się mieszają zastosowania, nic dziwnego że sieczka wychodzi.
    Normalny człowiek nie jest zainteresowany czytaniem kodów paskowych
    puszek po piwie, w ogródku sąsiada, ani też społecznie nie ogąda
    parkingów publicznych w celu obserwacji ich w Karkonoszach.

    Wymysliłeś idityczny przykład i efekty wyszły jak widać. Kupiłeś zabawkę
    8k do celów odległych od typowej potrzeby przeciętnego domu i starasz
    się na tej podsatwie określać wymagania porządnego monitoringu.

    > Niestety, nie można ustawić prywatnej kamery na publicznym słupie.

    Wiec po co Ci oglądanie publicznego parkingu? Zawsze miałeś potrzebę
    bycia Strażnikiem Miejskim, ale nie udało sie dostać?

    > Ale można mieć dobrą kamerę do obserwacji miejsca publicznego.

    A po co?

    Czy my dalej rozmawiamy o monitoringu domowym, czy może już o
    schizofrenikach szukajacych reptalian w tłumie przechodiów w parku?

    > Bredzisz nie mając pojęcia jak to wygląda w rzeczywistości.

    Bo ta rzeczywistośc, z postu na post, zaczyna przypominać dom wariata z
    kamerami gapiącymi się w ogródki i parkingi, zamiast na kostkę, trawę i
    furtkę.

    > Rozumiem, spotykają się po za Twoim obszarem i wybierają tego, który
    > jeszcze tam nie był a później go wysyłają na jedną misję w życiu. Mądre :)

    Nie, życiowe. Mam dużo obcych złodziei. Być może u mnie jest coś nie
    tak, ale jeśli na Twoim osiedlu chodzi złodziej, który jest dobrze znany
    organom ścigania i sąsiadom, to możliwe, że te organy kiepsko działają.

    > Masz IR ja piszę o LED to zupełnie inna bajka ale jeśli dotąd nie
    > zrozumiałeś, to odpuszczam :)

    Są jakieś oświatlacze IR, inne niż LED, na rynku?

    > Nie musi. Mogę Ci posłać obrazek z kamery doświetlonej LED/zimny/ciepły.

    Ależ ja też mam takie obrazki. Tylko nic z tego nie wynika, zawsze można
    dobrać ładny obrazek. Wystarczy że kamerę oświetli reflektor samochodu i
    już z oświetlacza IR nic nie będzie. Na to pomaga HDR, ale jak mówie,
    prawdziwy HDR praktycznie nie wystepuje w niższej półce kamer.

    > Full color o 2 AM i widoczność 50m, lepiej jak w pochmurny dzień.

    Full color w IR? Bo przed chwilą mówiłeś o IR. Teraz znowu o oświetleniu
    ledowym.

    Zecyduj się i podaj namiar na lampkę led sięgającą 50m. Taki oświetlacz,
    jeśli tablica jest ustawiona pod prawidłowym kątem, miałby szansę na
    zadziałanie.

    Muszę powiedzieć dobrze znanym złodziejom w okolicy, aby zawsze
    ustawiali samochód pod właściwym kątem.

    > Nadal bezczelnie kłamiesz. Zapis jest Full 5Mpix a nie 5MpixM.

    Nawet nie wiesz ile pixeli z tego 5Mpx jest fałszywymi artefaktami
    enkodowania :)

    > Na dodatek, już Ci pisałem. W kamerach CVI nie ma kodowania do podglądu
    > live/monitor. To leci bez kompresji

    To "bez kompresji" przy 5Mpx wymagało by 5*50=250Mpx na sekundę, a to
    okolice *Giga*Hz pasma, aby było nieskompresowane. Musisz mieć bardzo
    pojemne kable.

    > więc jakość jest megalepsza niż z
    > kodekiem o opóźnieniach tutaj nie piszę. Chodzi o jakość obrazu.

    Jakość obrazu w podglądzie nie ma znaczenia, absolutnie śladowego.

    > Noi?

    Ano to, że Mpx to akuratnie mało istotny parametr. Masz 5Mpx? Czyli co,
    masz FullHD a te 5Mpx to pic na wodę? 1920*1080 to jakieś 2Mpx.

    Oszukali Cie!

    > Wymieniłem ale uznałeś, że nerdusiowi to niepotrzebne i próbowałeś
    > napisać, że to wada. Ja nie pisałem o nerdusiu.

    Wymieniłeś praktycznie wszystko to, co amator może poskładać z używango
    złomu.

    Nie wymieniłeś ani jednego killer ficzera tego rozwiązania fabrycznego,
    poza dziwacznym interfejsem do kamery, który nikomu nie jest potrzebny.

    Innymi słowy nie wymieniłes nic istotnego, wszystko w tym cudzie
    techniki jest znane od wielu lat, dostepne w darmowych aplikacjach i
    nery bawiły się tym, dostatecznie długo, aby uznać to za mało użyteczne.

    Dla ciebie to cutting edge, dla mnie to używany terminal w garażu,
    robiący AI na karcie TPU za $25 z podobnymi, a kto wie czy nie lepszymi,
    efektami.

    > Gównem odpychanym czujką PIR.

    Co tu robią czujki PIR?

    Cały czas pokazuje Ci jak działa Frigate, a nie jak działa u mnie.

    Frigate używałem gdzies z pół roku u siebie, ale specjalnie dla Ciebie w
    przyszłym tygodniu wyciągnę ten złom ze strychu, ba, nawet kartę Coral
    jeszcze mam z innego projektu, zobaczymy co tam nowego w tym Frigate.

    > Zauważ, że nadal nie wskazałeś, w czym
    > lepsza jest czujka PIR od pospolitego AI.

    W niczym ogólnym bo to zależy od sytuacji. Na ten przykład ja mam
    zamknięte podwórko z wysokim płotem i umnie działa znakomicie. A sąsiad
    obok ma otwarte podwórko i u niego będzie pipkać przy każdym dzikim
    listonoszu przy karminiku.

    U mnie się da, u niego nie, zastapić 90% potrzebnych mi funkcji AI przez
    głupią czujkę.

    I zastapiłem, bo na ch... mi to AI, skoro mogę to zrobic prościej?

    > Ja uważam, że gównem, choćby w
    > sposobie detekcji bo oparta jest o ciepło a nie kształt i to ją u mnie
    > definitywnie odrzuca. Z samych fake alarmów czy braku właściwych alarmów.

    Ale ja też nie mam (prawie) fake alarmów. Ot, jak ktoś fizycznie
    *wejdzie* na podwórko, to czujka go widzi.

    W okolicy nie ma kosmitów teleportujących się na podwórko, więc i ilość
    lewych alarmów jest znikoma. Koty są za małe a czujka dostatecznie wysoko.

    Widzisz, nie sztuka jest odpalić komuś super wypasiony system z AI,
    który wykrywa gatunek listonosza. Sztuka zrobić to za 1/1000 kosztów, po
    prawidłowym przeanalizowaniu potrzeb.

    > Przecież cały czas piszę, że to sprzęt "suwenerski"

    Nie, przedsatwiasz go jako cutting edge, kiedy okazuje się, że da się to
    zastapić używanym złomem z allegro za sumeryczną kwotę <400zł.

    W dodatku tak starsznie Cie boli, że ktoś sobie może to zrobić sam, z
    tego złomu. Najwidoczniej gardzisz umiejętnościami innych. Wiesz, ja
    sobie zrobiłem to sam bo MOGŁEM. To takie hobby. To nic trudnego. Pewnie
    to boli najbardziej - 20 lat dokrecasz śrubki w kamerach a tu jakiś
    głupi programista robi ze złomu to samo i taniej, w pół godziny. Mnie
    też by bolało, doskonale rozumiem.

    > a i tak jest o wiele
    > bardziej rozbudowany o możliwości, niż nerdowski terminal z czujką ciepła.

    Myslisz pojęcia. Ten terminal to do Frigate, gdybym chciał monitoring z AI.

    Do czujki wystarczy Home Assistant, co go już mam. Terminana nie trzeba.
    Trzeba odbiornik Zigbee. Mam.

    Zabawne, że dysputa trwa już od nastu postów, a Ty dalej nie pojmujesz
    jak to dziala, jakie sa częsci składowe, jakie to ma możliwości. Bardzo
    powoli się uczysz, lub masz etap wypierania.

    > Bredzisz jak potłuczony. Cały czas się nabijam z czujki PIR

    Nie. Od kilku postów nie było słowa o PIR.

    Było za to pierdolenie o tym, jak to profesjonaly rejestrator ma USB i
    VGA i AI gadające do listonoszy.

    Uznałem to za tyle zabawne, że ciągnąłem temat.

    Teraz wize argumenty się skończyły, to należy przestawic tory, że
    niejako "cały czas chodzi o czujkę PIR".

    Nie znami te numery, Bruner.

    Okazało się, że ten Twój rejestrator niczym istotnym nie rózni się od
    mojego poskładanego ze złomu na Frigate z TPU i to tak strasznie boli,
    że nie masz unikatwoej wiedzy, bo byle głupi programista poteafi sobie
    na kolanie poskładać prawie to samo, w przerwie na kawę.

    >, którą nie
    > umiesz zastąpić czymś innym.

    Nie umiem?

    Frigate. Użyłem, pobawiłem się, wyrzuciłem jako nieprzydatne.

    > Może Ci to pasuje ale dla mnie nie jest
    > nawet protezą. Zupełnie inny rodzaj detekcji ale w 50% zbieżny. 50% to
    > dla mnie zdecydowanie za mało.

    Dalej nie pojmujesz, że w mojej sytuacji, dodatkowe AI szukajace
    listonoszy na podwórku jest najzwyczajniej zbędne.

    To, że uważasz to za cutting edge, okazało się dopiero wtedy
    uzasadnionie, kiedy okazało się że jesteś tym, co zagląda ludziom w
    prywatne ogródki, publiczne parkingi i to jest z jakiejś przyczyny ważne.

    Masz inne potrzeby.

    > Przecież to Ty robisz z siebie błazna, próbując udowodnić, że zwykła
    > czujka PIR jest lepsza od najgorszego AI dostępnego w obecnych
    > rejestratorach czy kamerach.

    Widzę że przyplepiłeś sie panicznie do PIR.

    Otórz, manipulancie, od kilku postów starasz się wyjasnić mi, że Twój
    rejestrator z AI jest lapszy od mojego, poskładanego na kolanie,
    rejestratora z AI na bazie złomu z allegro.

    To był temat bredzenia od kilku postów.

    Nie zasłaniaj się teraz tą biedną czujką PIR, ona jest tylko przykłądem
    tego, że można rowiązać problem łatwiej, jesli warunki na to pozwalają.

    Jak Ci już obiecałem, poskładam Frigate i zobaczymy, co to obecnie
    potrafi. Może potrafi więcej i stanie się częscią mojego systemu?

    > Nic innego nie robisz od początku dyskusji,

    Od kilku postów pokazuje Ci, że twoje AI to tak naprawdę trywialne
    zagadnienie, które ma masę rozwiązań darmowych i dostepnych do odpalenia
    na byle złomie, przez średnio rozgarniętego nerda.

    Czujkę sobie daruj.

    > no może jeszcze to, że większa ilość danych wyświetla się Tobie
    > szybciej, niż mniejsza ilość :D

    Nie wiem skąd ten wniosek, chetnie posłucham wywodu logicznego
    prowadzacego do niego.

    > Twoja czujka PIR coś takiego posiada?

    Jak widzisz, znowu. Gadaliśmy od kilku postów o AI i nagle zmianiesz
    temat widząc, jak głęboko dałeś ciała.

    Frigate posiada. Ten terminal z TPU od google. Czujka nie.

    Ja nie używam już Frigate, ale spacjalnie dla Cieie reanimuję ten złom i
    zobaczymy.

    > Rozróżni kota od psa

    AI z TPU tak. Odróżnia kota od psa. To jest w standardowych profilach od
    googla.

    > czy nawet
    > człowieka w grubym futrze?

    Człowieków AI googlowe odróżnia bardzo skutecznie, wliczając to pół nogi
    i samą dłoń.

    > Ja Ci dam przykład, że biorę udział w projektach dotyczących lotnisk i
    > skanowania bagażu na obecność różności. O cenach się tutaj nie rozmawia.
    > Zapytam: noi?

    Tyle, że w tych projektach używa się bardzo podonych rozwiązań, które są
    dostępne dla amatora.

    Nie możesz najwidoczniej uwierzyć, że ten TPU Coral, od googla, za $25,
    do kupeinia na allegro, to ta sama technologia którą stosuje się w
    autonomicznych samochodach, na przykład.

    Najzwyczajniej, nie masz NIC unikatowego, to co używasz, jast
    najzwyczajniej przecięnym hardware nie różniącym się od kupki
    poskładanego ręcznie złomu z allegro.

    > Nie, nie mogę ale idąc tą drogą, mogę. Ty choćbyś stanął na głowie, to
    > Twoja czujka PIR wiele nie wykryje.

    Dalej bedzisz o czujce, kiedy cała dyskusja jest o AI za 400zł ze złomu
    z allegro.

    Na tym złomie mogę wykryć co chcę - kwestia dostarczenia modelu do AI.
    Frigate wspiera własne modele.

    > Zawsze możesz posadzić przed monitorem stróża i dać mu kartkę z
    > zapisanymi rodzajami detekcji, żeby Ci przesyłał. Jakiś problem?

    AI jest lepsza od niego.

    Stóża trzeba by posadzić z automatycznym alkomatem i najlepiej na łańcuchu.

    Coral TPU jest tańszy, $25.

    > Ale Ty masz. Niewielu ma i nawet nie chce mieć. Chce mieć jedno małe
    > pudełko i tyle.

    Czy ja kiedykolwiek wspomniałem, że to co mam jest dobre dla suwerena?

    Nie.

    Suwerenowi wara od HA,ZM,FG. To dla nerdów. Suweren pójdzie sobie do
    Twojej firmy, kupi system monitoringu za duże pieniądze i umrze w
    świadomości, że nic lepszego nie ma. I bardzo dobrze, tak wlaśnie ma być.

> [...]
    > dostępne dla każdego, bez żadnej wiedzy i specjalistycznej konfiguracji
    > sieci z gotowym P2P na każdym adresie IP i za każdym routerem.

    Nie wyjasniłeś do tej pory jak to działa w tym przypadku.

    Ale P2P nie działa bez pośrednika. Najczęsciej jakiegoś chmurowego.

    Było kiedyś P2P be pośrednika, Hamachi. Od dawna nie działa, bazowało na
    cechach specyficznych urządzeń, błędach, przewidywalnych zachowanaich.
    Ogólnie bez pośrednika P2P jest bardzo, bardzo trudne do zrobienia.

    Więc postulujesz używanie jakiegoś bliżej nieokreslonego pośrednika,
    zapewne dostarczonego przez chińczyka.

    Ja nie mam pośrednika. Łączność z VPN odbywa sie bezpośrednio, z
    urządzenia końcowego, do mojego serwera w domu. To jest 2 kliknięcia na
    telefonie i 1 klikniecie na laptopie, jak jestem na Kanarach.

    Nie jestem zależny od dowolnej technologii obcej.

    Pokaż więc istotne zalety tego P2P, bo u mnie VPN działa bez problemu, a
    w dodatku mam za nim więcej usług, niż podglądanie listonoszy, mogę
    dostać się do komputera domowego, pobierać pliki, a często prędkosć jest
    na tyle dobra, że nawet i odtwarzać wprost pornole z NASa, będąc w
    Karkonoszach. 10 w jednym. Na ch... mi jakieś chińskie P2P?

    > Twoja
    > wiedza uwidoczniła się tylko w momencie dodania czujki PIR zamiast
    > kupienia/rozbudowania o proste AI/IVS.

    Chyba nie pojmujesz, wic jeszcze raz:
    Zrobiłem eksperymenty z ZoneMinder+AI ora Frigate+AI jak również z
    własnym OpenCV+AI. Lata temu. Z tych eksperymentów został mi tylko
    ZoneMinder nagrywający non-stop + kilka stref z eventami, ale bez AI.

    Oba rozwiązania gotowe działają prawidłowo, ale są zupełnie zbędne. W
    moim wypadku, bo w przypadku innych działają znakomicie.

    Ty masz potrzebę dokarmiania listonoszy i wołania ich po imieniu, więc
    masz inne potrzeby.

    Ja mam potrzebę wiedzieć, czy 80kg mięsa nie chodzi o 2 w nocy po
    zamkniętym podwórku.

    W tym wypadku rozwiązanie z czujką jest kilkukrotnie łatwiejsze, niż
    obsługiwanie kapryśnego AI.

    Innymi słowy wybrałem rozwiązanie realizujące to samo, tylko
    wielokrotnie prościej.

    Jednak doskonale wiem co można zrobić, używając taniego złomu z allegro,
    TPU i chwili poświęconej na konfigurację. A od czasu, kiedy ostatni raz
    odpalałem Frigate, można zrobić o wiele więcej.

    > Reszta w temacie to same brednie i próba odwracania kota ogonem.

    Tak jak z tym PIRem, kiedy okazało się, że twója gównonagrywarka z AI to
    to samo co złom z allegro, pod względem możliwości.

    > Powtórzę sentencję. Zastąpiłeś proste AI dostępne w prostych
    > rejestratorach czujką PIR i uważasz się za GURU pomysłu czekając na
    > Nobla :)

    Odwrotnie: zastapiłem AI które przez kilka miesiący banglało mi w domu
    rozwiązaniem o wiele łatwiejszym.

    A teraz tylko walę młotkiem po łbie bidoka, który kupił gotowca myśląc
    że jest cutting edge, kiedy nerdy używały tych rozwiązań od wielu lat i
    teraz robią oczy jak złotówki na argumentacje że "da się wykryć osobę"
    jak sami potrafili lata temu rozpoznawać tablice rejestracyjne i nikt z
    tego afery nie robił.

    > i teraz próbujesz wyszydzać rozwój technologiczny, jako
    > niepotrzebny i bezsensowny.

    Ja z tego korzystam.

    Róznica jest taka, że ja potrafię uznać, że coś jest zbędne dla mnie i
    znaleźć łatwiejsze zastosowanie.

    > EOT

    E tam, poczekam ze 4 tygodnie i gdzieś mnie wywołasz, przy jakiejś
    dyspucie o dokręcaniu śrubek w kamerach.

    PS. Polecam jednak doczytanie co potrafi Frigate. Od kilku postów
    negujesz fakty, które można wyczytać na stronie frontowej projektu, na
    setkach filmów na yt, w dziesiątkach forów w necie. Naprawde, jeśli
    zamierzasz dalej siedzieć w tym biznesie, warto wiedzieć co dzieje się u
    nerdów. Oni mają czasami całkiem ciekawe rozwiązania i jak w tym wypadku
    - bywa że lata przed komercją.

  • 158. Data: 2023-08-02 01:00:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.08.2023 o 22:53, heby pisze:

    > Nie. PZT nie nadają się do monitoringu strefowego +AI, tak czy inaczej.

    Doskonała brednia :) Sam to wymyśliłeś czy ci ktoś podpowiada?

    > Nic nie tracę, bo nie planuję kręcić kamerami, które mają określone strefy.

    Nikogo nie interesuje co planujesz. Ja piszę ogólnie, znaczy co chce
    suweren a nie troll piwniczny :]

    > Tylko że to możliwości zupełnie bez sensu dla power usera. Po to ludzie
    > kupią kamery IP aby nie być związani kretyńskimi interfejsami.

    Mylisz się jak zwykle. Po to ludzie wydają MNIEJ pieniędzy na kamerę CVI
    + okablowanie i PoE, żeby nie bredzić z logowaniami/włamami do kamery,
    którą obsługuje _tylko_ rejestrator ale uwaga! Bez czujki PIR! :D

    > Mam:

    + megagodziny składania :]
> [...]
    > 4) Detekcja twarzy: i masy innych rzeczy, w tym własnych modeli
    > 5) P2P? Masz na myśli podgląd poza domem? To jest w HA, gdzie jest

    Na co komu HA, skoro jej nie posiada (ogólnie) mają sobie stawiać HA bo
    jakiś troll piwniczny tak napisał?

    > Wychodzi na to, że w swoijej ignorancji nawet nie zerknąłeś na stronę
    > projektu Frigate, bo miałbyś wszystkie odpowiedzi pod ręką.
    >
    > https://frigate.video/

    Sreo, ty nie masz nawet bladego pojęcia o "suwerenowskim" monitoringu i
    próbujesz wersji God_Mode z czujką PIR :D

    > Czyli bylejakie to rozwiązanie?

    Nie, standard, zaspokajający potrzeby, bez druciarstwa, godzin wgrywania
    softu, HA i innego badziewia z VPN, stałym IP i chuj wi co jeszczy :D

    > Musisz mieć ciekawych klientów, skoro mają w domu 6 rodzajów kamer na
    > różnych drutach i taką potrzebę obsługi przez hardware.

    Mają jak mają. Nie pytam. Stawiam pudełko kompatybilne ze wszystkim i
    zapominam

    > Ja nie mam - wybieram świadomie.

    Nie jesteś klientem, jesteś nerdem/trollem piwnicznym :)

    > A, czyli to Ty nie rozumiesz.
    >
    > Pozwój
    Ciach brednie.

    To wszystko od miliardów lat jest dostępne w rejestratorze i w
    apce...czyli wybieranie strumienia. Co ciekawe, to zmienia się kodek w
    rejestratorze a kamery z CVI również pod to podlegają. W kamerach IP nie
    zmienisz kodeka na lepszy, choćbyś się zesrał na rzadko więc nie
    kombinuj jak koń pod górkę, bo robisz z siebie jeszcze większego trolla
    jedynie :)

    > Gapienie się w prywatny ogródek sąsiada jest słabo publiczne. A taki
    > widok ma 90% prywatnych kamer w PL.

    Gapienie się w ogródek sąsiada, wymaga pozwolenia, więc nie opowiadaj
    bajek.

    > Staram się ustalić po ch... komu 8k w amatorskim monitorowaniu domu
    > potrzebne.

    Bo masz pojebane podejście do obserwacji :D
    90% kamer wisi na budynku obserwując furtkę a nie dom i to jest
    podstawą...noale ja to truskawki cukrem :]

    > Czyli masz kamery obserwujące coś odległe o 50m w 8k, jest to miejsce
    > publiczne i jednocześnie uważasz że to normalny monitoring domowy?

    Obserwacja ulicy + obserwacja domu to nienormalny widok z jednej kamery?

    Wolę tak, jak obserwować kostkę gdzie zdarzenie to 1,2 sekundy. Lepszy
    obraz jest wzdłuż ulicy z obserwacją płotu i całego domu. Nie
    wiedziałeś? No nie, bo to napisałeś że kostkę oglądasz :D

    > Zastanawiające.
    Niom.

    > Ciągle Ci się mieszają zastosowania, nic dziwnego że sieczka wychodzi.

    W Twoim rozumieniu sieczka. To oczywiste.

    > Normalny człowiek nie jest zainteresowany czytaniem kodów paskowych
    > puszek po piwie, w ogródku sąsiada, ani też społecznie nie ogąda
    > parkingów publicznych w celu obserwacji ich w Karkonoszach.

    Normalny człowiek jest zainteresowany, kto przechodzi obok jego posesji
    jaki samochód o której godzinie jechał i kto zbliża się do jego domu.

    Kostka brukowa go nie interesuje.

    > Wymysliłeś idityczny przykład i efekty wyszły jak widać. Kupiłeś zabawkę
    > 8k do celów odległych od typowej potrzeby przeciętnego domu i starasz
    > się na tej podsatwie określać wymagania porządnego monitoringu.

    Bredzisz. Nigdy nie miałeś tego u siebie, bo posiadasz 10 letnie
    Hiki+PIR i wiesz gdzie myszy się chowają. OK, rozumiem ten stan świadomości.

    > Wiec po co Ci oglądanie publicznego parkingu? Zawsze miałeś potrzebę
    > bycia Strażnikiem Miejskim, ale nie udało sie dostać?

    Już Ci napisałem wcześniej. Zarobiłem sporo na "obtarciach" parkingowych
    ale głównie dlatego, że potrafiłem odczytać nr rejestracyjny. Ty wiesz
    gdzie myszy się chowają :)

    > A po co?

    Po to.

    > Czy my dalej rozmawiamy o monitoringu domowym, czy może już o
    > schizofrenikach szukajacych reptalian w tłumie przechodiów w parku?

    Fajnie bredzisz. Napisz coś jeszcze o czujce PIR, bo mnie to ciekawi :)

    > Bo ta rzeczywistośc, z postu na post, zaczyna przypominać dom wariata z
    > kamerami gapiącymi się w ogródki i parkingi, zamiast na kostkę, trawę i
    > furtkę.

    Po co, jak mogę patrzeć na dom i ulicę? Furtkę ma mi ktoś ukraść? Też
    jest w zasięgu jednej kamery ale musiałbym być srogim debilem, zeby
    kamerę ustawiać OD domu zamiast DO domu...czyli tak jak Ty masz :]

    > Nie, życiowe. Mam dużo obcych złodziei. Być może u mnie jest coś nie
    > tak, ale jeśli na Twoim osiedlu chodzi złodziej, który jest dobrze znany
    > organom ścigania i sąsiadom, to możliwe, że te organy kiepsko działają.

    Zajebiste. Zawsze nowy złodziej. Chciałbym mieszkać w takim miejscu :D

    > Są jakieś oświatlacze IR, inne niż LED, na rynku?

    No dobra, nie odpuszczam wyjaśnię w kolorze. LED u mnie oznacza światło
    widzialne nie podczerwień. Jprdl co za głąb!

> [...]
    > prawdziwy HDR praktycznie nie wystepuje w niższej półce kamer.

    > Full color w IR? Bo przed chwilą mówiłeś o IR. Teraz znowu o oświetleniu

    To przeczytaj kilka razy powyższe. Może za którymś razem załapiesz.

> [...]
    > zadziałanie.
    >
    > Muszę powiedzieć dobrze znanym złodziejom w okolicy, aby zawsze

    jprdl. Troll piwniczny/podczerwony. Zawsze tak masz czy tylko tym razem?

> [...]
    >
    > To "bez kompresji" przy 5Mpx wymagało by 5*50=250Mpx na sekundę, a to
    > okolice *Giga*Hz pasma, aby było nieskompresowane. Musisz mieć bardzo

    Bladego pojęcia nie masz o CVI. może poczytaj?

> [...]
    >
    > Ano to, że Mpx to akuratnie mało istotny parametr. Masz 5Mpx? Czyli co,
    > masz FullHD a te 5Mpx to pic na wodę? 1920*1080 to jakieś 2Mpx.

    Fajne brednie :D:D:D gdzieś napisałem że 1920x1080? Trollu piwniczny :D
    Nie rozśmieszaj mnie. Z kazdym zdaniem swojego "plucia" coraz bardziej
    mnie rozbawiasz i uchylasz rąbek swojego dna. Zabawne :D

    > Wymieniłeś praktycznie wszystko to, co amator może poskładać z używango
    > złomu.

    Hmm, amator. W swoim środowisku na 1tys ludzi (okolica) znam jednego,
    który potrafi wyjaśnić zasadę działania diody. Jeśli chodzi o tranzystor
    to jakieś 5tys/1. Co do oprogramowania to już bardziej wątpliwe. Chyba
    nie znam albo mają głębokie piwnice.

    > Nie wymieniłeś ani jednego killer ficzera tego rozwiązania fabrycznego,
    > poza dziwacznym interfejsem do kamery, który nikomu nie jest potrzebny.

    Rozpoznawanie obiektu o którym piszę, dla Ciebie jest niedoścignione.
    Zastapiłeś to czują PIR i uznałeś zwycięstwo. To jak mam to rozumieć?

    > Innymi słowy nie wymieniłes nic istotnego, wszystko w tym cudzie
    > techniki jest znane od wielu lat, dostepne w darmowych aplikacjach i
    > nery bawiły się tym, dostatecznie długo, aby uznać to za mało użyteczne.

    Ale tego nie masz i masz problem bo zainstalowałeś czujkę PIR zamiast
    (jak dla mnie) lepszego rozwiązania. Co ciekawe, unikasz teraz tej
    czujki jak ognia a mnie to jednak interesuje, skąd taki głupkowaty
    pomysł? To, że dla Ciebie wystarczający to ok, ale niewystarczający dla
    90% suwerena.

    > Dla ciebie to cutting edge, dla mnie to używany terminal w garażu,
    > robiący AI na karcie TPU za $25 z podobnymi, a kto wie czy nie lepszymi,
    > efektami.

    Ale tylko piszesz a nie masz i nie używasz. Wolisz czujkę PIR :D

    Nie reaguje na ciepło ale reaguje na obiekt w ruchu. Myślałem, że to
    wiesz bo to podstawowa zasada i różnica. No cóż, złe założenie że coś
    wiesz na ten temat.

> [...]
    > głupią czujkę.
    >
    > I zastapiłem, bo na ch... mi to AI, skoro mogę to zrobic prościej?

    Tyle, że AI jest bardziej uniwersalne i nie ma fake/alarm. Nikt nie
    będzie implementował gónorozwiązania skoro ma pod ręką lepsze. To że Ty
    akurat ogrodziłeś się płotem nie oznacza że inni tak mają.

    > Ale ja też nie mam (prawie) fake alarmów. Ot, jak ktoś fizycznie
    > *wejdzie* na podwórko, to czujka go widzi.

    Nikogo nie obchodzi Twoje podwórko. Możesz mieć nawet tak wysoki płot,
    że samolot nie przeleci. Cały czas piszę o prostym rozwiązaniu, dającym
    się implementować wszędzie. Czujka PIR tego nie zastąpi.

> [...]
    >
    > Widzisz, nie sztuka jest odpalić komuś super wypasiony system z AI,
    > który wykrywa gatunek listonosza. Sztuka zrobić to za 1/1000 kosztów, po

    Misiu drogi. Czujkę musisz kupić, kabelek pociągnąć, dopisać wyzwalacz a
    ja nadal piszę o jednym pudełku, które to ma w cenie i jest uniwersalne.

    > Nie, przedsatwiasz go jako cutting edge, kiedy okazuje się, że da się to
    > zastapić używanym złomem z allegro za sumeryczną kwotę <400zł.

    Pierdolisz. Piszę cały czas o zwykłym rejestratorze z 2023 a to Ty mi
    próbujesz wciskać jakieś edge. Pojebało?

    > W dodatku tak starsznie Cie boli, że ktoś sobie może to zrobić sam, z
    > tego złomu.

    Nic mnie nie boli! Co? Czujki PIR nie umiem założyć? Ty nie umiesz a AI
    bo założyłeś czujkę i tutaj jest clou dyskusji :)

> [...]
    > jak to dziala, jakie sa częsci składowe, jakie to ma możliwości. Bardzo
    > powoli się uczysz, lub masz etap wypierania.

    Ty nie pojąłeś dotąd doświetlania LED (muszę dopisać: ŚWIATŁO
    WIDZIALNE), że musiałeś się nawet rozpisać o strumieniach, które od
    miliarda lat są implementowane w apkach i rejestratorach. Takie masz
    pojęcie :D

    > Nie. Od kilku postów nie było słowa o PIR.

    Jest na samym początku i od tego rozpoczęła się dalsza dyskusja.

> [...]
    > że nie masz unikatwoej wiedzy, bo byle głupi programista poteafi sobie
    > na kolanie poskładać prawie to samo, w przerwie na kawę.

    Znów zapominasz o obsłudze CVI, TVI, PAL + odpowiednie gniazda, gotowym
    oprogramowaniu/wgranym + aktualizacje 3 letniej gwarancji i praktycznie
    zerowej konfiguracji z P2P bez dodatkowych HA i innych okoliczności.
    Jedno pudełko. Koniec.

    > Nie umiem?
    >
    > Frigate. Użyłem, pobawiłem się, wyrzuciłem jako nieprzydatne.

    Czyli nie umiesz.

    > Dalej nie pojmujesz, że w mojej sytuacji, dodatkowe AI szukajace
    > listonoszy na podwórku jest najzwyczajniej zbędne.

    Nie interesuje mnie Twoje podwórko. Piszę o uniwersalnym rozwiązaniu a
    Twoje się do tego absolutnie nie nadaje.

> [...]
    > uzasadnionie, kiedy okazało się że jesteś tym, co zagląda ludziom w
    > prywatne ogródki, publiczne parkingi i to jest z jakiejś przyczyny ważne.

    Mylisz mnie z kimś. To nie tyle JA co inni mają taką potrzebę i to
    robią, kupując rejestrator i później to sobie oglądają.

    > Widzę że przyplepiłeś sie panicznie do PIR.

    Nie. Napisałem to na samym początku dyskusji a Ty uznałeś to jak
    rękawicę i się rozpisałeś. Możesz to sprawdzić :D

    > Otórz, manipulancie, od kilku postów starasz się wyjasnić mi, że Twój
    > rejestrator z AI jest lapszy od mojego, poskładanego na kolanie,
    > rejestratora z AI na bazie złomu z allegro

    Bo jest.

    > To był temat bredzenia od kilku postów.
    >
    > Nie zasłaniaj się teraz tą biedną czujką PIR, ona jest tylko przykłądem
    > tego, że można rowiązać problem łatwiej, jesli warunki na to pozwalają.

    Nie rozwiązałeś. Masz czujkę PIR i rozpocząłeś dyskusję od momentu kiedy
    o nie wspomniałem.

    > Jak Ci już obiecałem, poskładam Frigate i zobaczymy, co to obecnie
    > potrafi. Może potrafi więcej i stanie się częscią mojego systemu?

    Może. Nie jestem specjalnie ciekaw.

> [...]
    > zagadnienie, które ma masę rozwiązań darmowych i dostepnych do odpalenia
    > na byle złomie, przez średnio rozgarniętego nerda.

    Dlaczego? Bawi mnie ta czujka, zupełnie tak samo jak scyzoryk w
    stacyjce. Da się uruchomić ale immobilizer w tym ałcie jest pocieszny :D

> [...]
    > googla.

    > Człowieków AI googlowe odróżnia bardzo skutecznie, wliczając to pół nogi

    Ale czujka PIR nie rozróżnia. Brawo TY w końcu coś pojąłeś :) Nie schodź
    z tej drogi i idź w stronę światła :)...ale nie IR :D

    > Najzwyczajniej, nie masz NIC unikatowego, to co używasz, jast
    > najzwyczajniej przecięnym hardware nie różniącym się od kupki
    > poskładanego ręcznie złomu z allegro.

    Jest lepsze od czujki PIR.

    > Dalej bedzisz o czujce, kiedy cała dyskusja jest o AI za 400zł ze złomu
    > z allegro.
    >
    > Na tym złomie mogę wykryć co chcę - kwestia dostarczenia modelu do AI.
    > Frigate wspiera własne modele.

    Potem jednak się okazuje, że kamera za słaba...

    > AI jest lepsza od niego.
    >
    > Stóża trzeba by posadzić z automatycznym alkomatem i najlepiej na łańcuchu.
    >
    > Coral TPU jest tańszy, $25.

    AI też głupieje ale fakt, mniej niż pijany/śpiący stróż.

    Otóż muszę jednak donieść (odnosząc się do profesjonalizmu) że w
    monitoringu miejskim (profesjonalnym) siedzi białkowe AI i śledzi. Nie
    wiem kiedy zastąpią to AI sprzętowym ale chyba jeszcze sporo czasu
    upłynie. Wiem, bo tam bywam czasem i widzę te ludziki i sterty monitorów.

> [...]
    > Twojej firmy, kupi system monitoringu za duże pieniądze i umrze w
    > świadomości, że nic lepszego nie ma. I bardzo dobrze, tak wlaśnie ma być.

    Tak, tak ma być. Pełna zgoda :)
    [...]
> [...]
    > telefonie i 1 klikniecie na laptopie, jak jestem na Kanarach.
    >
    > Nie jestem zależny od dowolnej technologii obcej.

    Masz BRAK informacji alarmowej. Nic do Ciebie nie dojdzie, dokąd się nie
    połączysz przez VPN.

> [...]
    > na tyle dobra, że nawet i odtwarzać wprost pornole z NASa, będąc w
    > Karkonoszach. 10 w jednym. Na ch... mi jakieś chińskie P2P?

    j/w

> [...]
    >
    > Oba rozwiązania gotowe działają prawidłowo, ale są zupełnie zbędne. W
    > moim wypadku, bo w przypadku innych działają znakomicie.

    Człowiek. Od tego czasu zaistniało wchuj apek do w/w celów na PC nie
    tylko pod Linuksa. Każda z nich zdychała w potwornych mękach na rzecz
    rejestratorów, które nagle dziwnie ewoluowały. Zgodzę się, że proste i
    dostępne rejestratory są prymitywne ale ta prymitywność od 2-3 lat
    wyprzedziła znacznie prymitywność suwerena. Suweren a nawet w miarę
    zaawansowany ludź, całkowicie zadowala się obecnym sprzętem/w
    standardzie i nie szuka więcej.

> [...]
    > zamkniętym podwórku.
    >
    > W tym wypadku rozwiązanie z czujką jest kilkukrotnie łatwiejsze, niż

    AI nie jest kapryśne. Włączasz animal detected i masz :]

    > Innymi słowy wybrałem rozwiązanie realizujące to samo, tylko
    > wielokrotnie prościej.

    Inaczej. Wybrałeś proste rozwiązanie, które realizuje 50% rozwiązania
    AI. Czyli to, co napisałem na samym początku :)

> [...]
    >
    > Tak jak z tym PIRem, kiedy okazało się, że twója gównonagrywarka z AI to
    > to samo co złom z allegro, pod względem możliwości.

    Nie. Posiada dodatkowo obsługę wszystkich kamer/blablabla...no nie
    próbuj...:)

    > Odwrotnie: zastapiłem AI które przez kilka miesiący banglało mi w domu
    > rozwiązaniem o wiele łatwiejszym.
    Niom, scyzoryk w stacyjce.

> [...]
    > teraz robią oczy jak złotówki na argumentacje że "da się wykryć osobę"
    > jak sami potrafili lata temu rozpoznawać tablice rejestracyjne i nikt z

    Bynajmniej. Nadal jesteś trollem piwnicznym z czujką PIR, któremu wydaje
    się że oszukał przeznaczenie. Na dodatek próbujesz wmówić mi że jestem
    jakiś edge. OK, mam wypukły brzuch ale nie widzę związku.

    > Ja z tego korzystam.
    >
    > Róznica jest taka, że ja potrafię uznać, że coś jest zbędne dla mnie i
    > znaleźć łatwiejsze zastosowanie.

    Ja też ale 90% suwerena nie :)

> [...]
    > zamierzasz dalej siedzieć w tym biznesie, warto wiedzieć co dzieje się u
    > nerdów. Oni mają czasami całkiem ciekawe rozwiązania i jak w tym wypadku

    Możliwe ale ja nie mogę stosować rozwiązań nerdowskich. Sam mam
    swoje/nerdowskie i stosuję je u siebie. Ostatnio robię
    projekt/nerdowski, który ma być profesjonalny w końcówce. Chodzi o
    zabezpieczanie plandeki TIR w sensie alarmu zbliżeniowego na odległości
    16m/wzdłuż naczepy. Wbrew pozorom nie jest to proste w rozumieniu
    przepisów PoRD ale "nerdowsko" działa. Mogę wymienić bariery
    podczerwieni, czujniki odbiciowe, lasery...ale problem rozbija się o
    prostotę montażu i wysoką selekcję z minimalnym błędem/fake alarm. Tutaj
    tkwi problem, że ma to być megaodporne na debili a zarazem proste w
    obsłudze podobnie jak rejestrator. Świat nie potrzebuje super rozwiązań.
    Liczy się jakiś konkret z minimalnym błędem za małą kasę i błyskiem
    pomysłu. Czujka PIR jest takim pomysłem ale lekko przestarzałym :D

    Obecnie nie jest dostępne to na rynku...ale może niebawem? :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 159. Data: 2023-08-02 01:39:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.08.2023 o 01:00, LordBluzg(R)?? pisze:
    [...]
> [...]
    > obraz jest wzdłuż ulicy z obserwacją płotu i całego domu. Nie
    > wiedziałeś? No nie, bo to napisałeś że kostkę oglądasz :D
    Sorry, nie mogę więcej publicznie.
    https://i.imgur.com/zdycsdS.jpeg NOC
    https://i.imgur.com/oJr7J6q.jpeg Dzień

    Numery rejestracyjne widoczne bez problemu z 20m

    Zwróć uwagę na rozdzielczość, kolor i miejsce kamery, godzina i data
    (słupek w ogrodzie) obraz po kompresji :/ no inaczej nie mogę na szybko
    teraz.
    Kamera 5mpix CVI

    Druga kamera na tym samym słupku obserwuje bramę, furtkę, dom podwórko.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 160. Data: 2023-08-02 04:55:31
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, August 1, 2023 at 6:39:57 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 02.08.2023 o 01:00, LordBluzg(R)?? pisze:
    > [...]
    > Sorry, nie mogę więcej publicznie.
    > https://i.imgur.com/zdycsdS.jpeg NOC

    Jak tak nawiasem wspomne ze moja archcostam tez umie w nocy tak ale trzeba sporo
    wolniejsza migawke ustawic.
    Pod latarnia to tak umiem przy okolicy 5-7fps.

    Nie widze ile tam masz fps.