  • 131. Data: 2023-07-26 23:20:17
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 13:02, heby pisze:

    > https://coral.ai/products/
    >
    > One (te akceleratory) są śmiesznie tanie. W efekcie koszt hardware
    > nagrywającego z detekcją AI jest w cenie 1 kamery z bajerami.
    >
    > Innymi słowy świat nie stoi w miejscu.

    Cały rejestrator z AI jest w cenie tego jednego Twojego pudełka.

    Wiem, że nadal siedzisz z nosem w kamerze IP ale świat nie stoi w
    miejscu i akceleracja jak i jakość wystarczająca (8mpix) dla kamer CVI
    już dawno pokonała ceny kamer IP i piszę tutaj o dobrych producentach w
    sensie kompletu do CCTV gdzie nie stosuje się AI w kamerze ale taniej, w
    rejestratorze, który ma jeszcze inne bajery niż sama wizja. Jeśli jednak
    wziąć tanią chińszczyznę, to ona również przeszła ostatnio sporo w tej
    dyscyplinie i dobrą jakość z AI, nawet IP można wyrwać za 30$ bez
    problemu. Akurat tutaj (obracam się ciągle w środowisku wszelakich
    nowinek instalatorskich) i nie piszę o tym, że kupiłem cośtamcośtam 10
    lat temu i sobie przykręcam śrubki w starociach. To są najnowsze
    rozwiązania obecne na rynku i widać wyraźnie znaczny skok w ostatnich
    2-3 latach.

    Już sam problem (nie tak jak kiedyś) buforowania w apce wizji, nie trwa
    jak kiedyś minutę. To obecnie 10 sekund lub mniej i mamy obraz, czy to z
    nagrania czy live. Kodeki też robią swoje więc postęp jest wyraźnie
    zauważalny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 132. Data: 2023-07-26 23:27:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 23:14, heby pisze:
    [...]
    > VPN zapewnia bezpieczeństwo, głównie przez izolację sieci lokalnej i
    > dostęp tylko zaufanych urządzeń.
    >
    > Jak zapewniasz bezpieczeństwo bez VPN?

    Przez P2P, czyli wychodzę NA ZEWNĄTRZ a nie szukam wewnątrz.

    Nawet nie wiem, po co miałbym mieć VPN w domu i ryć po sieci telefonem
    czy nawet kompem. Cóż takiego jest w pieleszach domowych, co trzeba
    odwiedzać i oglądać z daleka?

    > Jesteś na Karaibach i przebiegł kot.
    >
    > I co dalej?

    Złodziej. Dzwonię na policję i powiadamiam sąsiada. Koty mnie nie
    interesują i mam je "wyłączone" w AI...ale czujka PIR u Ciebie nie
    rozróżnia kota od człowieka :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 133. Data: 2023-07-26 23:29:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 22:33, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Krytykuję brak konkretnego powiadomienia w apce na telefonie

    Czyli jeszcze coś innego.

    Zmieniasz zdanie co 5 sekund, w miarę jak odkrywasz, że ZM nie pisali
    idioci i funkcje są OOTB albo w pluginach.

    , po za
    > domem w formie alarm AI.

    https://github.com/ZoneMinder/zmeventnotification

    https://zmeventnotification.readthedocs.io/en/latest
    /guides/es_faq.html

    > Ja mam od razu gotowy film na wierzchu, z
    > dźwiękowym powiadomieniem (jak z jakiegoś komunikatora czy innego
    > programu).

    Czyli to samo, co jest w ZM?

    > Dotykam palcem powiadomienie i oglądam konkretne zdarzenie
    > sprzed minuty.

    Magia. Zupełnie jak w innych rozwiązaniach.

    > Niczego nie przeglądam i niczego nie szukam.

    Magia. Zupełnie jak w innych rozwiązaniach.

    > Samo przychodzi
    > natychmiast. Dla mnie to idealne porównanie do zwykłego alarmu ale z
    > opcją "sprawdzam natychmiast" czyli wykluczam fałszywy alarm + możliwość
    > podjęcia natychmiastowej reakcji, czy to zawiadomienie czy cokolwiek.
    > Teraz rozumiesz to "szukanie"?

    Tak. Mniej więcej to, co od lat jest w ZM pozwala mi oglądać tak smo
    eventy, bez szukania. Ba, ZM ma pluginy pozwalajace robić nakładki,
    przez co możesz oglądać wiele eventów *jednoczesnie* (nie po sobie) na
    jednym filmie. Magia.

    > Dla mnie ma konkretne zastosowanie, bo dostaję powiadomienie o
    > konkretnej "zatagowanej wcześniej" osobie, że jest w polu widzenia
    > kamery. Tak, jest mi to potrzebne do wielu celów, choćby do najprostszej
    > detekcji osób, które "przychodzą"...np do pracy.

    Ja nie mieszkam w pracy.

    Zakładam też, że nie zostawiam "pracy" tylko na kamerach, jak jestem na
    Karaibach.

    Masz dyzonans w zeznaniach. Z jednej strony mówisz o listonoszu, a z
    drugiej trzeba wykrywać Janusza co się spóźnia do roboty.

    > Ja od zawsze nagrywam wszystko 24/h.

    Po co. Przecież masz magiczne eventy, które nie tylko zawsze dobrze
    działają, ale i ciem nie rejestrują. To powinno być doskonałe.

    > Myślałem, że to oczywiste dzisiaj
    > ale jak widać świat gdzieś jest jeszcze z tyłu :)

    Ogólnie za dużo myślisz, zamiast chłonąć wiedzę.

    Może zacznij od przeczytania dowolnej dokumantacji od ZM/Frigate/HA a
    potem możesz sobie krytykować jeśli faktycznie czegoś tam nie znajdziesz.

    Problem w tym, że naprawdę uwierzyłeś, że masz coś unikatowego. Gdy
    tymczasem rozwiązania tego typu są nie tylko znane od wielu lat, ale
    dostępne też za darmo na tyle długo, że ludziom się znudziły i mało kogo
    interesuje detektor kotów na AI.

    I jeszcze jedno: ZM to kupa.

    Tylko że zupełnie z innych przczyn, niż urojenia na temat jego
    możliwości, jakie prezentujesz.

  • 134. Data: 2023-07-26 23:33:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nawet nie wiem, po co miałbym mieć VPN w domu i ryć po sieci telefonem
    > czy nawet kompem. Cóż takiego jest w pieleszach domowych, co trzeba

    Dodam tylko, że NIC nie mam wystawione na zewnątrz i mogę być za 10
    NATami. Nie interesuje mnie nawet adres IP.

    Tylko nie torpeduj P2P z "chińskim" serwerem, bo to niepoważne dzisiaj.

    Nie mam żadnych wrażliwych danych "pod siecią". Dla mnie to podstawa
    bezpieczeństwa.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 135. Data: 2023-07-26 23:36:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 23:27, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Przez P2P, czyli wychodzę NA ZEWNĄTRZ a nie szukam wewnątrz.

    Wychodzi z LAN na zewnatrz? A gdzie konkretnie na zewnątrz ten P2P
    wychodzi i jak to się dzieje, że trafia akurat w Karaiby dziwnie
    zsynchronizowany z Twoim urlopem?

    Tylko mi nie mów, że chmury używasz.

    > Nawet nie wiem, po co miałbym mieć VPN w domu i ryć po sieci telefonem
    > czy nawet kompem. Cóż takiego jest w pieleszach domowych, co trzeba
    > odwiedzać i oglądać z daleka?

    Sporo.

    Ja na przykład miałem nieprzyjemną okazję pilnego pociągnięcia dokumentu
    z domowego NASa, będąc na dalekim wyjeździe.

    Z innej beczki, używam go jako możliwosci pracy zdalnej na kompie w
    domu, mają w podrózy tylko cienkiego klienta, którego jak ukradną, nie
    ma co płakać.

    Ogólnie mam zastosowania nerdowskie, przeciętny suweren tego nie pojmie.

    > Złodziej. Dzwonię na policję i powiadamiam sąsiada.

    I co ten złodziej robi?

    Narusza zamki i czujki ruchu w domu odpalajac normalny alarm czy tak
    sobie tylko stoi lub bezcieleśnie przenika przez mury?

    > interesują i mam je "wyłączone" w AI...ale czujka PIR u Ciebie nie
    > rozróżnia kota od człowieka :)

    Bo też nie przyszło by mi do głowy bazować bezpieczeństwa domu na AI w
    kamerach, zamiast na zamkach, czujkach otwarcia i automatyzacji z firmą
    ochorniarską.

    Innymi słowy masz bajer, mało użyteczny. Ten problem rozwiązujemy od lat
    kontraktonem w oknie, czujnikiem zbicia szyby, czujką wewnątrz domu,
    partolem ochrony, a czasami najzwyczajniej, tajemniczą tabliczką na
    płocie, po rosyjsku.

  • 136. Data: 2023-07-26 23:47:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 23:36, heby pisze:

    > Wychodzi z LAN na zewnatrz? A gdzie konkretnie na zewnątrz ten P2P
    > wychodzi i jak to się dzieje, że trafia akurat w Karaiby dziwnie
    > zsynchronizowany z Twoim urlopem?
    >
    > Tylko mi nie mów, że chmury używasz.

    A niby czemu ona taka zła dla kamer?

    > Sporo.
    >
    > Ja na przykład miałem nieprzyjemną okazję pilnego pociągnięcia dokumentu
    > z domowego NASa, będąc na dalekim wyjeździe.

    Ja takie rzeczy mam w firmie i jest tam VPN. W domu nie mam firmy,
    szerlkou :)

    > Z innej beczki, używam go jako możliwosci pracy zdalnej na kompie w
    > domu, mają w podrózy tylko cienkiego klienta, którego jak ukradną, nie
    > ma co płakać.

    Mam podobnie ale głównie to smartfon. Wystarcza zamiast PC nawet.

    > Ogólnie mam zastosowania nerdowskie, przeciętny suweren tego nie pojmie.

    > I co ten złodziej robi?

    Łazi po posesji, szuka gdzie wejść i jaka szybę zbić, podobnie jak kot
    ale bardziej agresywny :)

    > Narusza zamki i czujki ruchu w domu odpalajac normalny alarm czy tak
    > sobie tylko stoi lub bezcieleśnie przenika przez mury?

    On dopiero szuka dziury w całym :]>

    > Bo też nie przyszło by mi do głowy bazować bezpieczeństwa domu na AI w
    > kamerach, zamiast na zamkach, czujkach otwarcia i automatyzacji z firmą
    > ochorniarską.

    A gdzieś napisałem, że na tym bazuję? Może nie zrozumiałeś jeszcze, że
    mam "przedalarm" lub alarm jeszcze przed wybitą szybą :D

> [...]
    > kontraktonem w oknie, czujnikiem zbicia szyby, czujką wewnątrz domu,
    > partolem ochrony, a czasami najzwyczajniej, tajemniczą tabliczką na

    I to zabezpiecza szyby przed zbiciem i alarmuje przed faktem?

    Innymi słowy, jeszcze nie dużo odkryć jest przed Tobą :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 137. Data: 2023-07-26 23:52:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 23:20, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Cały rejestrator z AI jest w cenie tego jednego Twojego pudełka.

    Terminal, jakiś typu HP T630, cena ~180zł, wersja z dyskiem 8GB SSD.
    Coral, najtańszy w wersji M.2 E, około 120zł
    Frigate za friko.

    Dysk na nagrania musiałbyś i tak kupić, więc nie liczę.

    300zł i masz AI, nagrywanie i obsługę tanich kamer IP, wszystko pod
    kontrolą i cutting edge, można rwać laski lub monterów, co kto lubi.

    Masz co chciałeś, można do woli wykrywać listonoszy i wołać ich po
    imieniu, jesli karma nie działa dobrze przy oswajaniu dzikich
    listonoszy. Ja nie widzę potrzeby, ale jak ktoś chce...

    > Wiem, że nadal siedzisz z nosem w kamerze IP

    Siedziałbym nosem w innej, gdyby istniał choc najmniejszy powód
    rekompensujący absurdalną bezużyteczność do zastosowań domowych innych
    typów kamer.

    > ale świat nie stoi w
    > miejscu i akceleracja jak i jakość wystarczająca (8mpix) dla kamer CVI
    > już dawno pokonała ceny kamer IP

    Oglasz linie papilarne listonoszowi?

    Widziałeś jak wygląda przeciętna kamera i jakość nagrania, w przeciętnym
    domu, na przeciętnym zadupiu?

    Wygląda jak kupa.

    Najwidoczniej nikomu lepsza nie jest do niczego potrzebna.

    PS. Znajomy ma kamery 8Mpx. Pełna profeska. Kiedyś oglądałem to 8Mpx.
    Chińskie 8Mpx, jak mogłem przypuszczać. Drogie były, tak z 800zł od
    sztuki. Jakoś mnie to nie przekonało do zmiany. bardziej by mi się
    przydała kamera HDR FullHD, niż 8k.

    > i piszę tutaj o dobrych producentach w
    > sensie kompletu do CCTV gdzie nie stosuje się AI w kamerze ale taniej, w
    > rejestratorze

    Kombo za 300zł opisane powyżej obsługuje, przy prędkosci 50fps, detekcję
    AI na 5 kamerach FullHD.

    Nie sprawdzałem (a mam w planie), ale inni sprawdzili i mówią że prawda to.

    >, który ma jeszcze inne bajery niż sama wizja.

    Jakie?

    > Jeśli jednak
    > wziąć tanią chińszczyznę, to ona również przeszła ostatnio sporo w tej
    > dyscyplinie i dobrą jakość z AI, nawet IP można wyrwać za 30$ bez
    > problemu.

    Czy masz kontrolę nad tym AI poza wyklikaniem prostokąta?

> [...]
    > jak kiedyś minutę. To obecnie 10 sekund lub mniej i mamy obraz, czy to z
    > nagrania czy live. Kodeki też robią swoje więc postęp jest wyraźnie

    Żyjesz w jakieś alternatywnej rzeczywistości.

    Moje dziadowskie kamery IP w zakresie cenowym 40-200zł (5 ztuk) mają
    opóźnienie max 500ms w live podglądzie na HA i niezauważalnego laga
    podczas otwierania zakładki z HA w przeglądarce.

    W zasadzie, jak usłyszę hałas jadącego samochodu to zdążę otworzyć
    zakładkę z HA i widzę co jedzie.

    Czyli mówisz, że tak źle jest z tymi CCTV obecnie, że 10 sekund?

  • 138. Data: 2023-07-27 00:08:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 23:47, LordBluzg(R)?? wrote:
    > A niby czemu ona taka zła dla kamer?

    Z wielu przyczyn.

    Zaczynając od tego, że nie masz tak naprawdę kontroli nad obrazem z tych
    kamer. Uwierzyłeś po prostu chończykowi, że działa i jest bezpieczne.
    Łatwowierność to nic strasznego, cierpi na to dużo ludzi.

    Jest to absolutnie bezpieczne. Absolutnie. Tak napisali w instrukcji.

    > Ja takie rzeczy mam w firmie i jest tam VPN. W domu nie mam firmy,
    > szerlkou :)

    To był akurat domowy dokument. Potwierdzenie ubezpieczenia, konkretnie,
    Wastonie, potrzebne na wyjeździe, zawieruszyło się w wersji papierowej.

    > Łazi po posesji, szuka gdzie wejść i jaka szybę zbić, podobnie jak kot
    > ale bardziej agresywny :)

    Czyli jeszcze nie złodziej?

    > On dopiero szuka dziury w całym :]>

    Moze zabłądził, albo cukru chce pożyczyć?

    > A gdzieś napisałem, że na tym bazuję?

    Napisałeś, że dzwonisz do firmy ochroniarskiej aby poinformować ich o
    złodzieju.

    U mnie robi to centrala alarmowa.

    Oczywiscie możesz powiedziec, że po fakcie.

    Ale prawda taka, że on przed tym faktem *NIE* jest złodziejem. Zaś zanim
    firma ochroniarska dopije kawkę i założy kapcie misio albo się ewakuuje,
    albo szybę wybije. Albo pójdzie gdzie indziej pożyczyć cukier.

    I oczywiście to wszystko zakładająć, że akurat nie masz cieżkiej sraczki
    i nie zapomniałeś telefonu do kibla. Albo grzeczny złodziej włamuje się
    jak na Karaibach jest dzień. Albo jak się nie zachlapie telefonik od
    ostrego drinkowania.

    Użyteczna rzecz, o ile tylko zrobimy kilka założeń co do rzeczywistości.

    > Może nie zrozumiałeś jeszcze, że
    > mam "przedalarm" lub alarm jeszcze przed wybitą szybą :D

    Czyli nie masz złodzieja. Tylko zgubionego obywatel i pomówienia
    jakiegoś pieniacza podejącego się za właściciela plującego coś z
    pogłosem do słuchawki.

    > I to zabezpiecza szyby przed zbiciem i alarmuje przed faktem?

    Przed faktem nie ma faktu bycia złodziejem. Bardzo mi przykro, tak to
    działa.

    > Innymi słowy, jeszcze nie dużo odkryć jest przed Tobą :]

    Tak, fakt, że niekradzenie oznacza niezłodziejstwo odkrył mój znajomy,
    któremu wlepiono spory mandat za nieuzasadnione wezwanie policji. A
    błąkający się w okolicy domu bidok drona szukał, co mu spadł. On też
    miał AI, bezrobotną szwagierkę po drugiej stronie ulicy. Ja uczę się na
    błedach innych.

  • 139. Data: 2023-07-27 00:23:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.07.2023 o 00:08, heby pisze:
    [...]
    > Z wielu przyczyn.
    >
    > Zaczynając od tego, że nie masz tak naprawdę kontroli nad obrazem z tych
    > kamer.

    To mam jakieś przekłamania? W zapisie również?

    > Uwierzyłeś po prostu chończykowi, że działa i jest bezpieczne.
    > Łatwowierność to nic strasznego, cierpi na to dużo ludzi.

    W tym przypadku mnie to wali, czy ogląda to jakiś chińczyk. Pewnie
    przyjedzie do mnie i przestawi mi kamerę na oglądanie Marsa :>

    > Jest to absolutnie bezpieczne. Absolutnie. Tak napisali w instrukcji.

    Absolutnie implikowane :] Nie widzę tutaj zagrożenia. Może myślisz, że
    wyłączą te serwerki? Może wyłączą, znajdę inne, pewnie polskie z
    Cerberusem :D

    > To był akurat domowy dokument. Potwierdzenie ubezpieczenia, konkretnie,
    > Wastonie, potrzebne na wyjeździe, zawieruszyło się w wersji papierowej.

    Ja mam jeszcze ludzi, którzy mi podeślą :D...noale ja mam. Są w firmie i
    pracują na moje wakacje :)

    > Czyli jeszcze nie złodziej?

    Włamywacz/wtargiwacz na cudzej posesji. Pokonał 2m płotu i szuka cukru.

    > Moze zabłądził, albo cukru chce pożyczyć?

    Za 2 metrowym płotem? Mam też psa ale on głównie jest ze mną, więc odpada :/

    > Napisałeś, że dzwonisz do firmy ochroniarskiej aby poinformować ich o
    > złodzieju.
    >
    > U mnie robi to centrala alarmowa.

    Przed faktem zbicia szyby?

    > Oczywiscie możesz powiedziec, że po fakcie.

    No, szkoda szyby.

    > Ale prawda taka, że on przed tym faktem *NIE* jest złodziejem. Zaś zanim
    > firma ochroniarska dopije kawkę i założy kapcie misio albo się ewakuuje,
    > albo szybę wybije. Albo pójdzie gdzie indziej pożyczyć cukier.

    Jest na cudzej posesji. To wystarczający argument żeby go przepłoszyć
    czy złapać.

> [...]
    > i nie zapomniałeś telefonu do kibla. Albo grzeczny złodziej włamuje się
    > jak na Karaibach jest dzień. Albo jak się nie zachlapie telefonik od

    Zmieniam na Karkonosze :D

> [...]
    >
    > Czyli nie masz złodzieja. Tylko zgubionego obywatel i pomówienia
    > jakiegoś pieniacza podejącego się za właściciela plującego coś z

    Mam włamywacza. Mało? Teren prywatny.

    > Przed faktem nie ma faktu bycia złodziejem. Bardzo mi przykro, tak to
    > działa.

    Wtargnięcie na teren prywatnej posesji art 193 KK? Doczytaj i się już
    nie wysilaj :D

> [...]
    > błąkający się w okolicy domu bidok drona szukał, co mu spadł. On też
    > miał AI, bezrobotną szwagierkę po drugiej stronie ulicy. Ja uczę się na

    Ja nie już popełniam błędów. Skończyły się dawno temu i nie mam już co
    popełniać :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 140. Data: 2023-07-27 01:01:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 23:52, heby pisze:
    [...]
> [...]
    > imieniu, jesli karma nie działa dobrze przy oswajaniu dzikich
    > listonoszy. Ja nie widzę potrzeby, ale jak ktoś chce...

    Dolicz ładną obudowę, zasilanie, peryferia, megawypas, 3 letnią
    gwarancję i 30min na poskładanie.

    Mam to za 400zł w formie rejestratora z AI. Bez dziubania, gotowiec na
    tacy, który wyrzucę jak się technologia posunie i zastąpię nowszym z
    lepszym kodekiem (266) dla całości kamer.

    > Siedziałbym nosem w innej, gdyby istniał choc najmniejszy powód
    > rekompensujący absurdalną bezużyteczność do zastosowań domowych innych
    > typów kamer.

    Kodek i objętość nagrań?

    > Oglasz linie papilarne listonoszowi?

    Wolę oglądać tablice rejestracyjne z 50m :)

    > Widziałeś jak wygląda przeciętna kamera i jakość nagrania, w przeciętnym
    > domu, na przeciętnym zadupiu?
    >
    > Wygląda jak kupa.
    Kupa to kupa. po co mam oglądać kupę? Usuwam kupę i zastępuję ją pejzażem :)

    > Najwidoczniej nikomu lepsza nie jest do niczego potrzebna.

    Wyobraź sobie że jest. To nawet nie jest już forma...bo sąsiad ma
    lepiej. Po prostu, wincyj widać niż niewidać :D

> [...]
    > Chińskie 8Mpx, jak mogłem przypuszczać. Drogie były, tak z 800zł od
    > sztuki. Jakoś mnie to nie przekonało do zmiany. bardziej by mi się

    To i tak jest CHUJ w nocy. Dzisiaj stosuje się doświetlanie lub chamskie
    reflektory z IR żeby AI działało lepiej albo LED milion Watt. Apki w
    smartach oferują aktywność powiadomień w danych godzinach. Jak myślisz?
    Jakie godziny czuwaniu AI ustawia Kowalski i rozpierdala telefon z
    powiadomieniem na maxa?

    > Kombo za 300zł opisane powyżej obsługuje, przy prędkosci 50fps, detekcję
    > AI na 5 kamerach FullHD.

    No dobra, nie wysilaj się. Kamka CVI, kąt 110 stopni, 5pix kosztuje
    100zł. Resztę załatwia rejestrator za 400zł z AI bez PoE i jednego kabla
    na jedną kamerę.

    > Nie sprawdzałem (a mam w planie), ale inni sprawdzili i mówią że prawda to.

    > Jakie?

    Podpięcie pod alarm (czyli zawiadamiamy służby) albo obsługę POS czy
    inne bajery z AI + wspomniana detekcja ryjka :)

    > Czy masz kontrolę nad tym AI poza wyklikaniem prostokąta?

    Mam. Mogę sobie wybrać obiekt, Na dodatek odpalić syrenę alarmową,
    śledzić, mówić, słuchać, świecić po oczach. Mam jeszcze granatnik podłączyć?

    > Żyjesz w jakieś alternatywnej rzeczywistości.

    Bynajmniej. Żyjesz w jakiejś piwnicy nerdowskiej i skłaniasz ludzi do
    łączenia kabelków spędzania miliarda godzin na konfiguracjach i czytania
    stert tekstów. Ja podłączam gotowca w chwilę i zapominam.

> [...]
    > podczas otwierania zakładki z HA w przeglądarce.
    >
    > W zasadzie, jak usłyszę hałas jadącego samochodu to zdążę otworzyć

    No, jak jest kilometr za Tobą. Czasem trudno mi komuś wytłumaczyć, że
    oglądamy LIVE z przed domu, kiedy jestem w oku kamery i się drapię po
    głowie ale siedzę u kogoś w kuchni oglądając ja jeszcze jestem przed
    kamerą i się drapię po głowie :)

    > Czyli mówisz, że tak źle jest z tymi CCTV obecnie, że 10 sekund?

    Na smartfonie w Karkonoszach, gdzie jest dostępne 3G?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>