  • 31. Data: 2011-06-16 12:44:58
    Temat: Re: Radiolinia!!!
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Coraz lepsze pomysły.
    Daje się zauważyć (co nie jest samo w sobie grzechem) kompletna nieznajomość
    RF.
    Oczywiście ,że się da. Trzeba się zwrocić do człowieka, który ma pojęcie
    (dobre) o w.cz., potrafi np. projektować anteny kierunkowe, PA, stroić
    obwody etc. odpowiednio mu za te umiejetności zapłacić i "się da".

  • 32. Data: 2011-06-16 14:17:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Anonim wrote:

    > A moze wykorzystasz do tego linie zasilająca 230V. Bo w końcu pompę chyba
    > coś zasila.
    > http://www.comp4you.eu/opinie/sweex-powerline-ethern
    et-adapter-200-mbps-
    lc203/po-c0330493
> [...]
    > linie
    > zasilajaca 230V dojdzie tam (do stacji trafo)gdzie już bedzie bliżej do
    > odbiornika. np będa widoczne a wtedy ławiej to powiązać, albo nastepnym
    > połączeniem przez sieć 230 V da sie podłączyć. O ile pamiętam ten sygnał
    > sieci przez gniazdka 230V działa tylko po jednej stronie (niewiem czego -
    > ale jednej stronie: czy licznika czy zabezpieczeń odgromowych czy też
    > stacji tyrafo ). to znaczy że w bloku da sie podłączyć kilkanaście
    > mieszkań, ale dwóch mieszkań z 2 bloków nieda sie. Jeśli Cie to

    Bombowy pomysł. 3km, lasek i myślisz, że wszystko z tego samego
    transformatora?
    Wysyłanie informacji awaryjnej to najtaniej telefonem, choć wątkotwórca tak
    się broni. Zezwolenie i przydział częstotliwości też nie jest ta darmo. Na
    434MHz nie wolno na taki zasięg, na 860 (okolice) wolno, bo nadawanie jest
    wolne i wypełnienie pasma znikome. Ale w tym przypadku trzeba postawić
    maszt, a za te pieniądze masz telefon na lata.

    Waldek

  • 33. Data: 2011-06-16 14:24:04
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (dobre) o w.cz., potrafi np. projektować anteny kierunkowe, PA, stroić
    > obwody etc. odpowiednio mu za te umiejetności zapłacić i "się da".

    Ile kosztujesz ? Za ile byś to dostarczył?

  • 34. Data: 2011-06-16 14:33:54
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4df8fecf$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...

    >Na pewno nie to co myśli - pośrednie to tak do 4MHz będą,
    >osiemdziesiątka to właśnie pośrednie a nie krótkie...

    Jedni uważają , że do 3MHz (200 m - 100 m), inni, że do 4MHz.
    Podział jest umowny i historyczny

  • 35. Data: 2011-06-16 16:03:03
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:95uhk5Fp9pU4@mid.uni-berlin.de...
    > Wysyłanie informacji awaryjnej to najtaniej telefonem, choć wątkotwórca
    > tak
    > się broni.

    Może tam GSM nie działa ?

  • 36. Data: 2011-06-16 16:11:12
    Od: WK <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-16 18:03, !sp pisze:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:95uhk5Fp9pU4@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Może tam GSM nie działa ?

    Witam!!!
    Właśnie tak jest. Jest kłopot z GSM
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 37. Data: 2011-06-16 16:15:48
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "WK" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Właśnie tak jest. Jest kłopot z GSM

    CDMA z Orange może tam działa ?
    http://zasieg-orange.wp.pl/

  • 38. Data: 2011-06-16 16:17:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    WK wrote:

    > Witam!!!
    > Właśnie tak jest. Jest kłopot z GSM

    A lepszą anteną nie da się tego załatwić? Ja nie miałem na myśli babrania
    się w normalne telefony i dorabiania cudów do tego, tylko specjalne
    powiadamiarki pracujące w paśmie GSM czy raczej GPRS. Do tego dajesz antenę
    trochę lepszejszą. Wyjdzie mniej niż 1000zł za instalację.

    Waldek

  • 39. Data: 2011-06-16 17:09:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WK,

    Thursday, June 16, 2011, 6:11:12 PM, you wrote:

    > Właśnie tak jest. Jest kłopot z GSM

    Pojęcie "jst kłopot" jest dość pojemne - to może być kwestia trochę
    lepszej anteny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2011-06-16 18:23:56
    Od: <a...@g...pl>

    > Z tego ujęcia potrzebuję przesłać na te 2,5 km takie informacje jak:
    > - awaria pompy głębinowej;
    > - wejście osoby nieuprawnionej na teren ujęcia wody;
    > - zanik zasilania ujęcia wody;
    > - może jeszcze jakiś stan się znajdzie, ale te są najważniejsze.

    1. skoro systemik ma sygnalizować sytuacje które w ogóle nie powinny
    wystąpić to pewnie niegdy nie będzie mu dane nic zasygnalizować. ergo:
    budujemy atrapę. niezawodną.
    2. awaria pompy sama się zasygnalizuje, brakiem wody.
    wejście osoby nieuprawnionej także, bo przeciez ta osoba nie wyjdzie z
    pustymi rękami bo nie po to się fatygowała wchodzić. czyli sygnał: brak
    wody.
    zanik zasilania: jw

    skoro jest tam prąd i woda, możemy w razie alarmu wygenerować pół metra
    szesc. wodoru w balonie i wyciągnąć nim antenę z cienkiego przewodu na np
    10, 20 metrów, byle ponad korony drzew. i mamy widoczność optyczną, i
    zasięg.

    C. raca. 3 czy 4 rozpoznawalne kolory raczej nie są problemem, kombinacja
    dwóch tym bardziej. tanie, proste.

    D. połączenie opcji C z B tzn leci raca ciągnąca antenkę.

    E. miedzy 50 a 150pln kosztuje 100-gramowy model smigłowca zasilanego
    ogniwkiem Li-Po 150mAh. można taki wysłać w górę z dodatkowymi 10 gramami
    nadajniczka 433MHz i procka który przez niezbędnych 5 min wznoszenia będzie
    nadawał odpowiedni kod. po wylądowaniu też więc pewnie da się go odnaleźć.