  • 21. Data: 2011-06-15 07:55:22
    Temat: Re: Radiolinia!!!
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:95psgpF9vmU1@mid.uni-berlin.de...
    > Lepiej zrobić z sosny antenę z dopasowaniem lambda. Działa całkiem nieźle,
    > tylko długi gwóźdź i uziemienie potrzebne.

    Eksperymentatorom możnaby polecić telegraf ziemny, stosowany w leśnych
    bunkrach w czasie IIw.św. :-)

  • 22. Data: 2011-06-15 08:09:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "!sp" <s...@a...er> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4df85b67$1@news.home.net.pl...
    >
    > Wszystko się zgadza, tyle, że są to łączności sporadyczne.
    > Krótkofalowcy słabymi nadajnikami łączą się z całym światem,tyle, ze nie o
    > każdej porze dnia i roku.
    > Radiolinia, jak nazwa wskazuje ma zapewnić pewną łączność przez cały czas.
    > Problem to łączność na odległość 3...30km bez widoczności wzajemnej anten.
    > Wszelakie współczesne profesjonalne radiolinie mają ogromne
    > przepustowości.
    > Tu zaś potrzeba danych mało i rzadko.
    Pytanie czy te sporadyczne informacje muszą być przesłane natychmiast.
    Z tego co tu czytam w nocy jest znacznie łatwiej - jak dane mogą poczekać to
    ja bym rozważał przesyłanie tylko nocą.
    P.G.

  • 23. Data: 2011-06-15 08:21:39
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4df868b3$1@news.home.net.pl...
    > Z tego co tu czytam w nocy jest znacznie łatwiej - jak dane mogą poczekać
    > to ja bym rozważał przesyłanie tylko nocą.

    Jak raz dziennie to umyślny może 3km podjechać i bufor skopiować do
    laptoka.
    Jeśli tam jest linia energetyczna napowietrzna, to pytanie gdzie biegnie i
    czy nie może robić za medium propagacyjne
    Autor wątku musi ocenić. Jakoś się nie odzywa, a dodatkowe informacje byłyby
    przydatne.
    Choćby to, jak wrażliwe są to dane. Czy to posiadłość i ochrona przed
    złodziejami, stacja meteorologiczna, a może element transportu energii czy
    paliw, czy inny cud.

  • 24. Data: 2011-06-15 09:08:33
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > Dziwię się, ze nie znalazłem profesjonalnych powiadomień na pasmo 40MHz

    Znalazłem:-)
    http://www.eurosat.com.pl/produkty.htm

  • 25. Data: 2011-06-15 17:07:56
    Od: WK <k...@p...onet.pl>

    > Znalazłem:-)
    > http://www.eurosat.com.pl/produkty.htm

    Witam ponownie!!!
    Dziękuję za zainteresowanie kolegów- muszę poczytać dokładnie Wasze
    podpowiedzi.
    Może trochę przybliżę temat.
    Konkretnie chodzi o ujęcie wody które znajduje się w lesie.
    Woda z tego ujęcia jest podawana do obiektu w odległości około 2,5 km w
    linii prostej.
    Tak się składa, że kładzenie około 3 km kabla sterowniczego dużo
    kosztuje (prowadzenie przez las, projekty, uzgodnienia itd) i
    zastanawiam się nad wykorzystaniem radia.
    Z tego ujęcia potrzebuję przesłać na te 2,5 km takie informacje jak:
    - awaria pompy głębinowej;
    - wejście osoby nieuprawnionej na teren ujęcia wody;
    - zanik zasilania ujęcia wody;
    - może jeszcze jakiś stan się znajdzie, ale te są najważniejsze.
    Po stronie odbiorczej tak naprawdę potrzebuję tylko tyle.
    Jest awaria zasilania ujęcia ( o której w miejscu odbioru nie ma
    informacji) i po stronie odbiorczej następuje zwarcie zestyku
    przekaźnika do czasu potwierdzenia przez obsługę.
    I to wszystko.
    Z tego co koledzy piszą to gdyby się anteny "widziały" (jest to trudne,
    ale nie niemożliwe) to sprawa byłaby znacznie łatwiejsza- czy dobrze myślę?
    A jeśli tak to jakie urządzonka zastosować?
    Pozdrawiam wszystkich i czekam dalszych wypowiedzi

  • 26. Data: 2011-06-15 18:49:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > O bulwa. Chcesz wiewiórki gotować? Kwestia anten. 3km to nie jest dużo.
    > Prawda, że na gwoździu i 2.4GHz nie pójdzie, ale na 2m czy 4m to powinno się
    > dać.

    > Co to są fale pośrednie?

    Na pewno nie to co myśli - pośrednie to tak do 4MHz będą,
    osiemdziesiątka to właśnie pośrednie a nie krótkie...

    --
    Darek

  • 27. Data: 2011-06-15 19:32:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > myślę?
    > A jeśli tak to jakie urządzonka zastosować?
    > Pozdrawiam wszystkich i czekam dalszych wypowiedzi

    Podobno ultradźwięki się w wodzie dobrze rozchodzą.
    Może rurą z wodą przesłać.
    P.G.

  • 28. Data: 2011-06-15 20:17:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-15 19:07, WK pisze:

> [...]
    > A jeśli tak to jakie urządzonka zastosować?
    > Pozdrawiam wszystkich i czekam dalszych wypowiedzi

    Napisałeś na początku, że GSM nie wchodzi w rachubę. Jeśli jest tylko
    zasięg to GPRS jest najlepszym rozwiązaniem. Koszt 100zł na pół roku.

    MD

  • 29. Data: 2011-06-16 05:57:59
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

> [...]
    > myślę? A jeśli tak to jakie urządzonka zastosować?
    > Pozdrawiam wszystkich i czekam dalszych wypowiedzi

    A moze wykorzystasz do tego linie zasilająca 230V. Bo w końcu pompę chyba
    coś zasila.
    http://www.comp4you.eu/opinie/sweex-powerline-ethern
    et-adapter-200-mbps-lc203/po-c0330493
    lub podobne. Będziesz mieć gniazdko sieciowe enthernet i wtedy podepniesz
    co chcesz, Jeśli zasilanie nie jest brane z tego miejsca gdzie chcesz
    odczytywać dane (strona odbiorcza) to moze pośrednio wykorzystasz np stacje
    trafo? np to urządzenie bedzie przy zasilaniu pompy i sygnał przez linie
    zasilajaca 230V dojdzie tam (do stacji trafo)gdzie już bedzie bliżej do
    odbiornika. np będa widoczne a wtedy ławiej to powiązać, albo nastepnym
    połączeniem przez sieć 230 V da sie podłączyć. O ile pamiętam ten sygnał
    sieci przez gniazdka 230V działa tylko po jednej stronie (niewiem czego -
    ale jednej stronie: czy licznika czy zabezpieczeń odgromowych czy też
    stacji tyrafo ). to znaczy że w bloku da sie podłączyć kilkanaście
    mieszkań, ale dwóch mieszkań z 2 bloków nieda sie. Jeśli Cie to
    zainteresuje to sobie googlaj :)
    Pozdrawiam Robert

  • 30. Data: 2011-06-16 06:52:57
    Od: "!sp" <s...@a...er>

> [...]
    > Z tego co koledzy piszą to gdyby się anteny "widziały" (jest to trudne,
    > ale nie niemożliwe) to sprawa byłaby znacznie łatwiejsza- czy dobrze

    Tak.Wybór wtedy masz ogromny z tego co jest na rynku i co już w tym wątku
    zostało przytoczone.

    > A jeśli tak to jakie urządzonka zastosować?

    Cena, i niezawodność, odporność na szkodniki dwunożne.Wyboru musisz dokonać
    sam.
    Chyba wszystkie koncepcje zostały wymienione.