  • Data: 2013-05-26 23:31:44
    Temat: Re: Radia AM - budowa
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości
    news:kntnsk$u3j$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
    > Nie. Jeśli mamy sygnał modulowany o amplitudzie A, i sygnał modulujący o
    > wartościach z zakresu Mmin do Mmax, to przy modulacji 100% odcinek [Mmin,
    > Mmax] jest odwzorowany na [0, A]. Przy modulacji 200% jest to oczywiście
    > [-A, A].

    Zwykła matematyka. Jak modulator nie obetnie szczytów, tylko je podstawi w
    przeciwfazie, to i bujać się można z tym.

    > Dlatego radyjka detektorowe zaczynają skrzeczeć przy przekroczeniu 100%

    Podajesz im synchronbicznie nośnej i przestają. Znów matematyka.

    > modulacji. Tylko że np. przy modulacji 110% korespodencja jest zrozumiała,
    > bo trzask jest nałożony na normalny głos, to przy 200% powinno być
    > całkowicie niezrozumiałe dla radyjek detektorowych.

    Będzie już poniżej setki, chyba, że założymy, iż dioda nie ma spadku w
    kierunku przewodzenia... Ale to tylko w ideale...
    A normalnie, jak zejdzie poniżej progu, to dołożysz skrośnych i to głównie
    one zdają się skrzeczeć. Bo w stanie przemodulowania będziesz mieć chwilowo
    wartości szczytów nie łapiących się na detekcję.