  • 1. Data: 2009-08-09 18:44:13
    Temat: RZEŹNIK LCD i kalibracja monitora
    Od: Tans <.@.>

    Przeglądam archiwum i znalazłem post "Używany panel LCD":

    http://tinyurl.com/nsa7yo

    Podany jest tam link do obrazka:

    http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Jak powinien wyglądać ten obrazek na prawidłowo skalibrowanym monitorze?
    Jak prawidłowo przeprowadzić kalibrację monitora EIZO CE240W (mam dostęp
    do kalibratora ONE DISPLAY)?

    Pierwszy raz spróbowałem metodą "next -> next -> next -> finish" i
    wyszło tak, że widać przerywane magentowo-żółto-cyanowe paski pionowe,
    jasne na górze i przechodzące w czerń na dole. Oczywiście ustawiłem
    gammę na 2.2. Co powinienem bezwzględnie przeczytać i wcielić w życie,
    aby kalibracja była bardziej efektywna niż to co osiągnąłem powyższą metodą?

    Tans

    --
    FUT: pl.rec.foto.cyfrowa

  • 2. Data: 2009-08-09 21:17:37
    Temat: Re: RZEŹNIK LCD i kalibracja monitora
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tans wrote:
> [...]
    > gammę na 2.2. Co powinienem bezwzględnie przeczytać i wcielić w życie,
    > aby kalibracja była bardziej efektywna niż to co osiągnąłem powyższą

    nie wszystkie monitory można skalibrować by wyświetliły ten "test" poprawnie
    tak prawdę powiedziawszy - ten test to nie jest testy - tylko wskaźnik jak
    wielkie są odchyłki Twojego monitora...
    kalibracja na zasadzie next jest ok - choć jak zaczniesz się wczytywać w
    temat pewnie znajdziesz inne metody - ale to trochę byt dużo wiedzy by
    przekazać w jednym poście... ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 3. Data: 2009-08-10 05:51:28
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Jak prawidłowo przeprowadzić kalibrację monitora EIZO CE240W (mam dostęp
    > do kalibratora ONE DISPLAY)?

    Zainstaluj Eizo ColorNavigator.
    W sieci znajdziesz takze tutoriale jak skalibrowac za pomoca tego softu
    Twoje Eizo.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-08-10 08:05:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-09 20:44:13 +0200, Tans <.@.> said:

    > http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png
    >
    > Jak powinien wyglądać ten obrazek na prawidłowo skalibrowanym monitorze?

    Szare paski na całej powierzchni monitora.

    > Jak prawidłowo przeprowadzić kalibrację monitora EIZO CE240W (mam
    > dostęp do kalibratora ONE DISPLAY)?

    Za pomocą ColorNavigatora.

    > Pierwszy raz spróbowałem metodą "next -> next -> next -> finish" i
    > wyszło tak, że widać przerywane magentowo-żółto-cyanowe paski pionowe,
    > jasne na górze i przechodzące w czerń na dole.

    To teraz poprzesuwaj głowę góra-dół i lewo-prawo. To niestety jest wada
    matryc *VA, zwłaszcza o dużej powierzchni - katy nie są rewelacyjne.
    zmiany są daleko mniejsze niż na TN, ale wystarczające, aby na takim
    obrazku trikowym wychodziły przebarwienia. Na moich CG241W (zasadniczo
    ta sama matryca co w CE) jest podobnie.

    > Oczywiście ustawiłem gammę na 2.2. Co powinienem bezwzględnie
    > przeczytać i wcielić w życie, aby kalibracja była bardziej efektywna
    > niż to co osiągnąłem powyższą metodą?

    Ale skąd wniosek, że kalibracja jest nieprawidłowa? ;-)

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-08-10 19:53:58
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    de Fresz wrote:

    > Szare paski na całej powierzchni monitora.

    Na Formacu mam prawie szare (odbarwienia widac dla srednich tonów), na
    Belinei w pracy widac wyraznie paski CMY - oba monitory kalibrowane za
    pomocą Huey+Argyll na krzywe sRGB. Jak bardzo neutralnie są te paski na
    najleposzych monitorach?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-08-10 20:40:37
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Jak bardzo neutralnie są te paski na
    > najleposzych monitorach?

    całkowicie
    http://members.chello.pl/m.kaluza/mrx.jpg (2190UXi)

  • 7. Data: 2009-08-10 21:16:01
    Od: Tans <.@.>

    Czornyj wrote:

    > całkowicie
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/mrx.jpg (2190UXi)

    Czy należy uwzględniać jakieś dodatkowe czynniki podczas kalibracji aby
    uzyskać neutralne przejścia? Dlaczego na jednych *dobrych* monitorach
    wygląda to dziwnie a na innych bardzo dobrze?

    Tans

  • 8. Data: 2009-08-10 21:30:11
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Czy należy uwzględniać jakieś dodatkowe czynniki podczas kalibracji aby
    > uzyskać neutralne przejścia? Dlaczego na jednych *dobrych* monitorach
    > wygląda to dziwnie a na innych bardzo dobrze?

    Po prostu należy skalibrować sprzętowo monitor do gamma 2.2 i patrzyć
    prostopadle na wzorzec. Jeśli jest kolorowy, to w przypadku CE240 albo
    oglądasz go pod kątem, albo skalibrowałeś do innej gradacji niż gamma
    2.2, albo masz spieprzony kolorymetr. I koniecznie należy użyć
    ColorNavigatora, który dokonuje sprzętowej kalibracji posługując się
    LUT monitora, dzięki czemu jest precyzyjniejszy niż np. i1match.

  • 9. Data: 2009-08-10 21:30:36
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Czy należy uwzględniać jakieś dodatkowe czynniki podczas kalibracji aby
    > uzyskać neutralne przejścia? Dlaczego na jednych *dobrych* monitorach
    > wygląda to dziwnie a na innych bardzo dobrze?

    Po prostu należy skalibrować sprzętowo monitor do gamma 2.2 i patrzeć

  • 10. Data: 2009-08-10 21:43:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-09 20:44:13 +0200, Tans <.@.> said:

    > Podany jest tam link do obrazka: