  • 11. Data: 2009-08-11 19:38:03
    Temat: Re: RZEŹNIK LCD i kalibracja monitora
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 10 sierpień 2009 21:53, Mikolaj Tutak wyraził następujacą
    opinię:

    > Na Formacu mam prawie szare (odbarwienia widac dla srednich tonów), na
    > Belinei w pracy widac wyraznie paski CMY - oba monitory kalibrowane za
    > pomocą Huey+Argyll na krzywe sRGB. Jak bardzo neutralnie są te paski na
    > najleposzych monitorach?

    Analogiczny wzorzec na EIZO L685 bez kalibracji jedynie wgrany standardowy
    profil - nie ma kolorów :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 12. Data: 2009-08-11 20:53:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Czornyj wrote:

    > całkowicie
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/mrx.jpg (2190UXi)

    Monitor trzeba kalibrować na gamma = 2.2, 2.4 czy sRGB?! Bo jak rozumiem ma
    to kluczowe znaczenie dla tego testu...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 13. Data: 2009-08-11 22:47:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-11 22:53:25 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Monitor trzeba kalibrować na gamma = 2.2, 2.4 czy sRGB?! Bo jak
    > rozumiem ma to kluczowe znaczenie dla tego testu...

    Kalibracja na coś innego niż 2,2 rzadko kiedy ma sens.

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-08-12 06:04:42
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Monitor trzeba kalibrować na gamma = 2.2, 2.4 czy sRGB?! Bo jak rozumiem ma
    > to kluczowe znaczenie dla tego testu...

    Pewnie - to jest wzorzec policzony dla gamma 2,2 - ale sRGB też można
    w pewnym stopniu na tym sprawdzić, bo TRC sRGB w większej części
    oparta jest na gamma 2,2, jedynie w cieniach zdefiniowana jest nieco
    inaczej.

  • 15. Data: 2009-08-12 06:09:16
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Monitor trzeba kalibrować na gamma = 2.2, 2.4 czy sRGB?! Bo jak rozumiem ma
    > to kluczowe znaczenie dla tego testu...

    Pewnie - to jest wzorzec policzony dla gamma 2,2
    TRC sRGB niewiele się różni od gamma 2,2 - ale trochę się różni.