  • Data: 2012-11-15 20:30:14
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał:

    > To wydaje się - na pierwszy rzut szklanym okiem - dobre.

    Ano wlasnie. Na pierwszy rzut oka.

    > Ale czy przypadkiem wtedy nie robią się z tego totalnie trapezy...?!

    Ano robia. Masz racje (az mi wstyd ze jestem w stanie przyznac racje takiemu
    palantowi
    jak ty..:( To jest ten jeden z tych przypadkow o ktorym wspominalem Bartkowi.
    To jednak w zaden sposob nie czyni/udowadnia metody trapezow rowna" Simpsonowi.
    Bledem jest zalozenie. Bledem jest samo takie "przesuwanie" i "usrednianie".
    Po prostu obniza ono stopien wielomianu interpolacyjnego.

    PS: O ile prawidlowo pamietam to tyczy nie tylko Simpsona, ale i podobnych metod
    "przesuwajaco"/"usredniajacych" dla wielomianow wyzszych rzedow -
    powstalych z rozwiniecia Lagrangea

    AK