  • Data: 2012-11-16 17:40:59
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-15 14:40, Baranosiu pisze:
    > poznał. Teoretycznie (czy w MathLabie) to wszystko wychodzi fajnie,

    Mathlab to jeszcze inny program, tambo było bez h;)

    > ale jak ma być na przykład implementacja algorytmu w konkretnym
    > urządzeniu, w którym procesor nie ma na przykład zmiennoprzecinkowego
    > FPU (tani oscyloskop) i operujemy tylko na liczbach całkowitych, to
    > może taki przykład da się znaleźć :D

    Ja się jednak zajmuję ciut większymi maszynkami,
    nawet na STM32 ma ładnie hulający koprocesor:)

    Ktoś już podawał. Jeśli nie boli nas zbieranie danych,
    np 8 czy 12 bitowych i kumulowanie ich w odpowiednio
    szerokiej zmiennej (taki 32 bitowy int na atmega to też
    niebyle co:), to nie będzie nas boleć i zbieranie co
    drugiego do innego kontenera. A potem się przesunie bitowo
    jeden z tych kontenerów;) Jeśli raportować dalej musimy
    rzadko, dodatkowe operacje nie będą nam przeszkadzać.
    Jeśli 'co pomiar', brr, pewnie lepiej pchać dalej surowe dane.

    O, jak w końcu znajdę czas pobawić się żyroskopem możę
    sprawdzę, czy tam wystąpi jakaś różnica (szumi potężnie,
    więc wątpię).

    Z tym, że przy tak małej liczbie cyfr znaczących pewnie
    dodatkowa zabawa nie ma po prostu sensu.

    Ale powtarzam, ja wzdrygam się jedynie na twierdzenia
    (które wczoraj padło po raz kolejny) jakoby dla funkcji
    odpowiednio gładkich (nasz sin *exp) zabawki wyższego
    rzędu działają tak samo jak trapez.

    pzdr
    bartekltg