  • Data: 2012-11-16 17:28:41
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-15 19:45, AK pisze:

    > Mozna roznie.
    > Ja jednak pamietam, ze przy nawet zwyklym "sumowaniu" trzeba
    > pamietac o pewnych innych rzeczach.
    > Przeciez np . ortogonalne wielomiany Gramma wymyslono tylko
    > po to aby uniknac tzw "kumulacji bledow" calkowicie falszujacej
    > wynik przy zle uwarunkowanych zadaniach/problemach.

    Hmm,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Discrete_Chebyshev_poly
    nomials

    To chyba ładna nazwa tego, co znam pod nazwą
    baza Lagrange'a (baza kanoniczna).

    W sumie się zgadza, robi się tak po to, bo interpolując
    wielomian w bazie naturalnej (1,x,x^2...) dostajemy
    brzydko uwarunkowaną macierz
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Macierz_Vandermonde%27a

    > Zamiast chrzanic bez sensu o DBL_EPSILON to slawek powinien ten
    > problem poruszyc. A on wystepuje jak najbardziej jesli ilosc probek
    > bedzie duza a "aplituda" wartosci rowniez (ostatecznie mantysa to zaledwie

    Ale to też same podstawy numeryki:

    http://osilek.mimuw.edu.pl/index.php?title=MN09#Wyb.
    C3.B3r_bazy_wielomianowej

    Ok, problem nie jest zbadany, ale przynajmniej zasygnalizowany.

    pzdr
    bartekltg