  • Data: 2012-11-15 19:45:14
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > Ojtam, ja nie tylko mnożyłem pod pętlą, ale i budowałem
    > wielkie wektory tych wag - do zastosowań bojowych zupełnie
    > bez sensu;)

    "Co wolno wojewodzie, to nie tobie...ee. slawku" ;)

    > Roman W w swoim rozwiązaniu wstawił mnożenie pod pętlą.
    > Jak całkujesz skomplikowaną funkcję zawierajacą
    > takie kwiatki: http://mathworld.wolfram.com/Polylogarithm.html
    > to dodatkowe mnożenie niewiele zmienia.

    Niewatpliwie, tylko ze w wielu przypadkach (nie tylko calkowania N-C)
    numerycznych poczatkowa pracowita obrobka analityczna metody
    czesto skutkuje znacznym uproszczeniem samego algorytmu/programu.
    To prawie nigdy nie jest czas stracony (no i matme cwiczy "nieco":).
    Slowem: trzeba umiec znalezc postac najlepiej podchodzaca
    zapis w jezyku programowania.

    > Dziwi mnie ta gałąź.

    A mnie nie. Slawkowi od poczatku nie chodzi o "prawde obiektywna".
    To tylko trolling

    > Sławek się burzy, a wjego kodzie nie było mnożenia pod pętlą:

    Tez 0 zaskoczenia :(

    > Albo od razu
    > if (n%2==0) return (2.0*even + 4.0*odd + y[n])*stale;
    > else return (2.0*even + 4.0*odd + a*y[n] + b*y[n-1] + c*[n-2] )*stale;

    Mozna roznie.
    Ja jednak pamietam, ze przy nawet zwyklym "sumowaniu" trzeba
    pamietac o pewnych innych rzeczach.
    Przeciez np . ortogonalne wielomiany Gramma wymyslono tylko
    po to aby uniknac tzw "kumulacji bledow" calkowicie falszujacej
    wynik przy zle uwarunkowanych zadaniach/problemach.
    Zamiast chrzanic bez sensu o DBL_EPSILON to slawek powinien ten
    problem poruszyc. A on wystepuje jak najbardziej jesli ilosc probek
    bedzie duza a "aplituda" wartosci rowniez (ostatecznie mantysa to zaledwie
    17 liczb znaczacych (tak: "liczb" to lep na slawka:)

    AK