  • Data: 2014-05-05 21:18:09
    Temat: Re: RS232, USB - izolować?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak swoją drogą, to po chwili zastanowienia dochodzę do wniosku, że
    chyba jednak nie spiszę RS232 całkowicie na straty. Wiem, że port
    szeregowy obsługiwany przez USB ma sporo zalet - można tutaj wymienić
    chociażby to, że jest szybszy, a złącze i układ zajmują mniej miejsca na
    płytce. Ja na dobrą sprawę potrzebuję jednak prostego interfejsu, który
    da mi dostęp do układu w sytuacji awaryjnej, w razie gdyby inne opcje
    zawiodły. Stosowanie USB w takim przypadku byłoby lekkim marnotrawstwem,
    w warsztacie i tak mam komputer z portem COM, a w szufladzie leży kilka
    sztuk MAX3232 i kilkanaście różnych transoptorów.

    W przypadku wspomnianego wcześniej projektu zegara nixie ma to wyglądać
    mniej więcej tak, że mam zamiar zupełnie zrezygnować z przycisków (no,
    może z jednym wyjątkiem). Cała konfiguracja i sterowanie będzie się
    odbywać zdalnie, za pośrednictwem pakietów UDP, a jeśli zasobów
    wystarczy to przynajmniej niektóre funkcje udostępnię przez prościuteńki
    interfejs WWW.

    Chcę się jednak zabezpieczyć przed sytuacją, kiedy z jakiegoś powodu
    nawiązanie połączenia po Ethernecie nie będzie możliwe. Wtedy chciałbym
    mieć możliwość bezpośredniego połączenia zegara z komputerem, odczytania
    parametrów połączenia, sprawdzenia konfiguracji sieci itp. Do tego
    wystarczy nawet RS232 pracujący z prędkością 9600 bps.
    Podobne podejście mam zamiar też zastosować w przyszłych projektach
    sieciowych (mam tutaj na myśli chociażby planowany sterownik
    oświetlenia). Trochę szkoda marnować do tego FT232 i izolator magnetyczny...

    Intuicyjnie wiem, jak powinien wyglądać taki układ - wolne linie RS232
    podłączone przez diody do stabilizatora zasilającego MAX-a, połączenie z
    MCU np. przez dwie sztuki 3N137. Jednak wolę się upewnić, zanim zacznę
    eksperymentować. Ktoś może mi więc polecić jakiś sprawdzony schemat? ;)